tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 KTM 790 Duke z rzdowym silnikiem?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

KTM 790 Duke z rzdowym silnikiem?

Autor: Beavis 2015.08.27, 09:27 Drukuj

Nowe KTM klasy średniej z rzędową dwójką!

O tym, że KTM pracuje nad platformą w średniej klasie pojemnościowej wiemy od dłuższego czasu. Sam Stefan Pierer mówił o konieczności pojawienia się KTM-a w segmencie kilka miesięcy temu. Wstępnie zakładano, że nowe pojazdy w ofercie austriackiej marki będą wyposażone w silniki V2. Okazuje się, że może być inaczej.

NAS Analytics TAG

W tym tygodniu w sieci pojawiły się pierwsze szpiegowskie zdjęcia motocykla, który już teraz został ochrzczony jako 790 Duke. W odróżnieniu od założeń sprzed kilku miesięcy, prototypowy naked bike posiada dwucylindrowy silnik rzędowy. W kwestii pojemności można śmiało założyć, że oscyluje ona w granicach 800 ccm (co potwierdzają wcześniejsze wypowiedzi wyżej wspomnianego Pierera). W mocno zakamuflowanym motocyklu pracuje zawieszenie USD (na 100% marki WP) i promieniowe zaciski Brembo. Nie posiadamy żadnych informacji dotyczących osiągów, ale biorąc pod uwagę, że sprzęt ma konkurować z Ducati Monsterem 821, BMW F800R czy Triumphem Street Triple, moc powinna oscylować w granicach 100 KM.

Wejdźmy na chwilę w sferę spekulacji, opierając się o wcześniejsze dokonania marki. KTM na nowej jednostce napędowej oprze kilka modeli, ale najprawdopodobniej pierwszym z nich będzie Duke. Z drugiej strony aktualnie najpopularniejszym segmentem jest segment motocyklu typu adventure (czyt. motocyklowych SUV-ów, crossoverów), więc KTM 790 Adventure powinien pojawić się w niedużym odstępie czasowym. Nie liczył za to na model Enduro w tej pojemności, a nawet postawił znak zapytania przy modelu Supermoto. Pointa: KTM od przyszłego roku będzie posiadał dwucylindrowe 800-ki.

Nasz redaktor naczelny dobrze kiedyś zauważył, że KTM chce odpowiedzieć na każdą motocyklową potrzebę. Od 125 Duke’a, po 1290 Super Adventure. W przyszłym roku mają pojawić się zaktualizowane modele 200 Duke i RC200 (z pojemnością podniesioną do 250 ccm), 390-ki dostaną sprzęgło antyhoppingowe i najprawdopodobniej nieduży lifting. Dodatkowo prędzej czy później powstanie KTM 390 Adventure, za co mocno trzymam kciuki. Obok pojawienia się zupełnie nowych motocykli w klasie średniej, możliwe, że delikatnie zaktualizowane zostaną jednoślady oparte o silnik LC4 (czy jednak 800-ki nie będą kanibalizować rynku drogich jednocylindrówek?). KTM pojawi się w MotoGP w V4-ką, a 1290 Super Duke dostanie wersję GT.

Tak jak w przypadku innych marek, więcej będziemy wiedzieć bliżej jesiennych targów EICMA.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s prywatnymi opiniami uytkownikw portalu. cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialnoci za tre opinii. Jeeli ktrykolwiek z komentarzy amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunity. Uwagi przesyane przez ten formularz s moderowane. Komentarze po dodaniu s widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadajcym tematowi komentowanego artykuu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu cigacz.pl lub Regulaminu Forum cigacz.pl komentarz zostanie usunity.

NAS Analytics TAG
Zobacz rwnie

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualnoci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep cigacz

    NAS Analytics TAG
    na gr