tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 KTM 390 Adventure 2020. Opis, dane techniczne, zdjęcia
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

KTM 390 Adventure 2020. Opis, dane techniczne, zdjęcia

Autor: Redakcja 2020.03.05, 14:59 Drukuj

Na KTM 390 Adventure musieliśmy długo czekać. Kiedy w końcu się pojawił, okazało się, że to najbardziej dopracowany i zaawansowany motocykl w segmencie. Niewykluczone, że model ten okaże się czarnym koniem wśród lekkich wyprawówek.

Segment małych enduraków rozwija się spokojnie, ale pewnie. Coraz więcej młodych motocyklistów przekonuje się, że ćwiartki i trzysetki mają spory potencjał na szutrach, leśnych drogach, a nawet na asfaltach piątej kolejności odśnieżania. Są lekkie, niezwykle poręczne i wystarczająco dynamiczne, by wybrać się nimi nawet w całkiem odległe rejony świata.

Z jakiegoś trudnego do zrozumienia powodu KTM długo zwlekał z prezentacją motocykla w tym segmencie, choć bazę miał od lat gotową – silnik 390 cm3 z Duke'a i wszystko co potrzebne do off-roadu z bogatej palety własnych modeli. Naczekaliśmy się na sprzęt, który powinien już dawno brylować w segmencie, ale czy to, co pokazuje nam Mattighofen faktycznie spełnia te oczekiwania?

Na pierwszy rzut oka KTM 390 Adventure wydaje się prawdziwym twardzielem. Regulowane zawieszenie WP Apex – z przodu lagi o średnicy 43 mm i skoku 170 mm, z tyłu regulowany monoshock o skoku 177 mm. Sama konstrukcja motocykla pochodzi z modelu KTM Rally 450, zatem można spodziewać się dzielności terenowej. 

Na pokładzie, mimo skromnej pojemności, nie zabrakło bogatego pakietu elektroniki – offroadowego ABS-u i czujnika IMU, który nim steruje. 390 Adventure otrzymał 19-calowe koło z przodu i 17-calowe z tyłu, obute w opony Metzeler Tourance. Przed wiatrem chroni kierowcę regulowana bez narzędzi szyba. 

Sylwetka KTM 390 Adventure jest zwarta i dynamiczna – efekt ten osiągnięto dzięki krótkiemu nadwoziu i 19-calowemu kołu z przodu. Umiejętnie zastosowano detale – dwustopniowe siedzenie, smukłe reflektory LED i regulowana szyba podpowiada nam, że inspiracją dla tego maleństwa był 1290 Adventure. 

Ale patrząc bliżej nie sposób nie zauważyć, że projektanci czerpali także z linii Enduro KTM. Widać to w detalach takich jak małe spojlery pod obudową reflektora, siedzenie zachodzące na zbiornik paliwa, czy potężna płyta pod silnikiem. 

Do napędu KTM-a 390 Adventure użyto dobrze znanego z 390 Duke'a singla o pojemności 373 cm3 i mocy 44 KM. Mało? Pamiętajmy, że osławiona i niemal kultowa Yamaha Tenere – jedna z lepszych wyprawówek w historii miała koni 48… Moc taka pozwala jechać po autostradzie z prędkością przelotową 120 km/h bez uczucia zarzynania silnika. W terenie specyfika drogowego, jak by nie patrzeć silnika, wymaga intensywnego operowania rolgazem. Na szczęście pomaga w tym dość bogaty pakiet elektroniki i poślizgowe sprzęgło. 

KTM 390 Adventure ma potencjał na świetną lekką wyprawówkę. Jest poręczny, dynamiczny, ma znakomite wyposażenie. To nie mały pozer udający enduro, to prawdziwe enduro w rozmiarze S. Niczego nie udaje, proponuje własny pomysł na przygodę.

Dane techniczne

silnik: jednocylindrowy
pojemność skokowa: 373 cm3
średnica x skok tłoka: 89x60 mm
moc: 44 KM przy 9000 obr/min
moment obrotowy: 37 Nm przy 7000 obr/min
system paliwowy: wtrysk elektroniczny
system chłodzenia: ciecz
rozrusznik: elektryczny
skrzynia biegów: nożna, 6-biegowa
sprzęgło: poślizgowe PASC™
przeniesienie napędu: łańcuch
zawieszenie przednie: WP APEX, Ø 43 mm, regulowana kompresja i odbicie
zawieszenie tylne: amortyzator WP APEX regulowane odbicie i napięcie wstępne
hamulec przedni: Tarcza 320 mm, czterotłoczkowe zaciski radialne
hamulec tylny: Tarcza 230 mm, zaciski pływające
opona przednia: 100/90 × 19
opona tylna: 130/80 × 17
systemy dodatkowe: ABS, kontrola trakcji, IMU
masa: 158 kg bez płynów
wysokość siedzenia: 855 mm
zbiornik paliwa: 14,5l
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
KTM 390 Adventure 2020 asfalt lewy zakret
NAS Analytics TAG
KTM 390 Adventure 2020 asfalt prosta
KTM 390 Adventure 2020 asfalt zakrety
KTM 390 Adventure 2020 dlugi zakret
KTM 390 Adventure 2020 dwa motocykle kosciol
KTM 390 Adventure 2020 dwa motocykle off kosiol
KTM 390 Adventure 2020 dwa motocykle off morze
... więcej zdjęć »
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górę