tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 KTM 890 Duke R, czyli super skalpel
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

KTM 890 Duke R, czyli super skalpel

Autor: Barry 2020.03.31, 18:37 Drukuj

Mocny, agresywny, lekki i kompaktowy naked - to pierwsze skojarzenia, jakie przychodzą na myśl, kiedy słyszymy o modelach KTM z serii Duke. Tym razem pomarańczowi zaprezentowali najnowszy model 890 Duke R, czyli kolejne wcielenie swojego "skalpela".

KTM 890 Duke R to ewolucja modelu 790 Duke, czyli ostrego nakeda wagi średniej. Zwiększona do 899 cm3 pojemność skokowa silnika i co za tym idzie wzrost mocy oraz momentu obrotowego to nie wszystko. Poprawiono tu również zawieszenie, hamulce, elektronikę i wprowadzono zmiany dotyczące ergonomii.

NAS Analytics TAG

Rzędowy, dwucylindrowy silnik generuje teraz 121 KM mocy i 99 Nm momentu (poprzednik, czyli 790 Duke, miał 105 KM oraz 87 Nm). Zastosowano nowy wał korbowy, ze zwiększoną o 20 procent masą wirującą, a także nowe tłoki (większe, ale lżejsze). Zwiększenie pojemności uzyskano zarówno przez zwiększenie średnicy, jak i skoku tłoka.

Kolejne zmiany objęły wałki rozrządu, udoskonaloną skrzynię biegów, czy powiększoną chłodnicę. KTM 890 Duke R, pomimo wzrostu pojemności silnika do 899 cm3, wciąż może się pochwalić najbardziej kompaktową jednostką napędową w swojej klasie.

Z przodu mamy w pełni regulowany widelec WP Apex  o średnicy lag 43 mm i skoku 140 mm. W układzie hamulcowym dostajemy pełen zestaw Brembo z zaciskami Stylema Monoblock i przednimi tarczami o średnicy 320 mm. Do tego pompa Brembo MCS.

Konstrukcja ramy pozostaje niezmieniona. Wspomniane zmiany w ergonomii dotyczą jeszcze bardziej agresywnej pozycji za kierownicą. Podnóżki kierowcy umieszczono nieco wyżej i przesunięto do tyłu.

Cena: od 50 900 zł

Więcej informacji na oficjalnej stronie KTM

Poniżej nasz film z testów poprzednika, czyli modelu KTM 790 Duke:

Dane techmiczne

Silnik 
POJEMNOŚĆ SKOKOWA 890 cm³
MOC W KW 89 kW
MOMENT OBROTOWY 99 Nm
DESIGN 2-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy typu R2
ŚREDNICA 90.7 mm
SUW 68.8 mm
ROZRUSZNIK Rozrusznik elektryczny
SMAROWANIE Układ smarowania z wymuszonym przepływem oleju z 2 pompami oleju
SKRZYNIA BIEGÓW 6-biegowa
CHŁODZENIE Chłodzenie cieczą z wodnym/olejowym wymiennikiem ciepła
SPRZĘGŁO Załączane mechaniczne sprzęgło antyhoppingowe PASC™
EMS Bosch EMS z RBW
CO2 EMISSIONS 110 g/km
FUEL CONSUMPTION 4.74 l/100 km
Podwozie  
KONSTRUKCJA RAMY Rama ze stali chromowo-molibdenowej wykorzystująca silnik jako element nośny, malowana proszkowo
PRZEDNIE ZAWIESZENIE WP APEX 43
TYLNE ZAWIESZENIE WP APEX Monoshock
SKOK ZAWIESZENIA (PRZÓD) 140 mm
SKOK ZAWIESZENIA (TYŁ) 150 mm
PRZEDNI HAMULEC 2 x Brembo Stylema Monobloc four piston, radially mounted caliper
TYLNY HAMULEC Pływająca tarcza hamulcowa Brembo z 1-tłokowym zaciskiem
ŚREDNICA PRZEDNIEJ TARCZY HAMULCOWEJ 320 mm
ŚREDNICA TYLNEJ TARCZY HAMULCOWEJ 240 mm
ABS Bosch 9.1 MP (incl. Cornering-ABS and super moto mode)
ŁAŃCUCH 520 Pierścień X
KĄT GŁÓWKI RAMY 65.7 °
PRZEŚWIT 206 mm
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA 834 mm
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA (OK.) 14 l
MASA WŁASNA 166 kg
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjcia
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Zobacz rwnie
Komentarze
Poka wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s prywatnymi opiniami uytkownikw portalu. cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialnoci za tre opinii. Jeeli ktrykolwiek z komentarzy amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunity. Uwagi przesyane przez ten formularz s moderowane. Komentarze po dodaniu s widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadajcym tematowi komentowanego artykuu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu cigacz.pl lub Regulaminu Forum cigacz.pl komentarz zostanie usunity.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualnoci

NAS Analytics TAG
reklama

sklep cigacz

    NAS Analytics TAG
    na gr