Husqvarna TR650 Strada 2013 - już oficjalnie
W ubiegłym roku prezentowaliśmy wam pierwsze informacje na temat Husqvarny 650 Strada, w tym roku pokazujemy gotowy produkt. Nowy jednocylindrowy model z Varese będzie nosił nazwę Husqvarna TR650 Strada i trafi do sprzedaży już na początku sezonu 2013.
Podobnie jak w przypadku Nudy, Włosi bazowali na sprawdzonym rozwiązaniu, w tym wypadku na BMW G650GS, z którego Strada odziedziczyła przede wszystkim jednostkę napędową. Podobnie jak w przypadku Nudy Włosi poddali serce motocykla tuningowi, który nie ograniczył się jedynie do dodania czerwonej pokrywy zaworów. Udało się wyciągnąć z niego 58KM (BMW standardowo oferuje 48KM), choć na niektóre kraje z uwagi na regulacje ubezpieczeniowe i przepisy związane z obostrzeniami w prawach jazdy pozostawiono także wariant 48KM. Motocykl na sucho waży poniżej 170 kg (186 gotowy do jazdy), co powinno zapewnić mu niezły stosunek mocy do masy.
Strada poza podwyższoną mocą oferuje również bardzo solidne podwozie. Przedni widelec z rurami o średnicy 46mm to nieczęsto spotykane rozwiązanie w tej klasie. Zarówno przedni widelec, jak i tylną jednostkę resorująco-tłumiącą dostarczył Sachs, hamulce pochodzą z Brembo, standardowym wyposażeniem jest wyłączany ABS.
Nie wiadomo jeszcze niczego na temat ceny, choć z pewnością nie będzie ona niższa, niż w przypadku G650GS. Więcej na temat samego motocykla oraz planów jakie wiąże z nimi niemiecko-włoski sojusz dowiemy się zapewne już jesienią na pierwszych prezentacjach nowych modeli planowanych na targi w Kolonii.


Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzeJezu ale brzydki ! Nie wiem kto to kupi...
Odpowiedzkopia Aprilii Pegaso
OdpowiedzPróby BMW, żeby przez takie cuda odebrać klientów KTMowi oceniam marnie, m.in. z powodu kiepskiego w porównaniu z KTM silnika upgradowany silnik z 650 GS....). Decydujące będzie jednak to, że w tym...
OdpowiedzNie zgodzę się! Wszystko zależy od marketingu i oczywiście od samego produktu. Druga sprawa to brak w ofercie ktm-a modelu w tej klasie, jest tylko 690enduro a potem 990Adveture. Myślę, że Strada to bardzo dobry krok. Bardzo ciekawa alternatywa dla Transalpa, Tenerki czy reszty konkurencji. BRAWO HUSKA !!!
OdpowiedzNo ja znowu sie nie zgodzę z Tobą, ze KTM konkurenta dla tego modelu nie ma:) Otóż wyglada na to ze bezpośrednim rywalem tej Huski bedzie KTM Duke 690. Widać na zdjęciach, ze to bedzie sprzet typowo szosowy i to raczej na miasto - mnie bardzo sie kojarzy z Aprilia Pegaso. Zobaczymy czy się przyjmie - ja jednak gdybym szukal sprzeta w tej kategorii to wybrał bym KTM Duke'a (najlepiej tego z poprzedniego roku w wersji R:)
OdpowiedzZwróć uwagę na rozmiary kół, skok zawieszenia i prześwit, jak dla mnie to celują w lekkie turystyczne enduro ;) Nie można porównywać jej do Duke-a. Za to można SuperDuke-a porównać z Nudą900 i jak dla mnie NUDA900R wymiata ;))) Osobiście eksploatuję KTM690SMC, żeby nie było że jakiś anty KTMowy jestem ale Huska przemawia do mnie nowymi projektami i już czekam na swoją Nudę900R;)))
Odpowiedzno zalezy jak na to spojrzec - moze i to byc lekie turystyczne enduro, jak bmw 650:) A co do Husqvarny TR650 - Huska planuje tez 650 w wersji "Terra" - ona bardziej przeznaczona ma byc na teren z racji 21 calowego kola z przodu i szprychowych felg. Nie beda to rewolucyjne motocykle ale pewnie beda sie sprzedawac przyzwoicie - turystyczne enduraki ostatnio maja branie, choc bardziej te duże:P
OdpowiedzI Duke i Supermoto - ktoś po zastanowieniu może za podobne pieniądze kupić cos teoretycznie "ostrzejszego"ze względu na bardziej hardcorowy zawias.
Odpowiedz