Szukam / Rozglądam się / Kupię Przy poszukiwaniu egzemplarza używanego warto rozglądać się za modelem z 2000 roku. Wtedy to VTR przeszła największą modernizację. Nie ma jakiś specjalnych elementów, na które powinniśmy zwracać uwagę przy zakupie używanej VTR. Standardowe oględziny i ostrożność powinny w zupełności wystarczyć. Raczej też nie należy wierzyć w teksty typu: „Używany przez kobietę, która jeździła nią do sklepu„, albo „Wyregulowane gaźniki, pali 5 litrów, serio!". To jest sprzęt sportowy i kupują go ludzie z takim właśnie nastawieniem i chęcią odkręcenia manetki. Na rynku wtórnym nie można narzekać na brak ofert sprzedaży. Już za 7 - 8 tys. zł można nabyć model z lat 97-98, ale warto wysupłać trochę więcej grosza i poszukać egzemplarza po modernizacji w 2000 roku. Podsumowanie
Motocykl lub quad na komunię, jaki wybrać? Czy dziecko będzie mogło potem nim legalnie jeździć?
Sezon komunijny zbliża się wielkimi krokami, dlatego jeśli jeszcze zastanawiacie się nad prezentem komunijnym, to warto pomyśleć nieszablonowo.
Propozycje motocykli quadów dla dziecka na komunię >>
Honda VTR miała być Ducati-killerem. Trzeba przyznać, że pierwsze oceny które zebrała, były bardzo pochlebne. Jednak w miarę upływu czasu i użytkowania, wychodziły na jaw wady. Wysokie spalanie, mały zbiornik paliwa i zbyt miękkie zawieszenia uniemożliwiające ostrzejszą jazdę, to tylko niektóre z nich. Jednak wszyscy, którzy kiedyś mieli jakąś styczność z VTR-ą zgodnie twierdzą, że wszystkie wady przyćmiewa ogólna frajda z jazdy. Czy Japończykom udało się pokonać Ducati ? Nie. Stworzyli oni jednak motocykl nietuzinkowy, dynamiczny i co nie dziwi u Hondy - niezawodny. Dźwięk silnika jest wisienką na torcie i idealnie dopełnia pozytywne wrażenia z jazdy. Dane Techniczne : Silnik : czterosuwowy, chłodzony cieczą Układ: V2 90° Rozrząd: dohc, 4 zawory na cylinder Pojemność skokowa: 996 ccm Średnica x skok tłoka: 98 X 66 mm Stopień sprężania: 9,4:1 Moc maksymalna: 81 KW (110 KM) przy 9000 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 96 NM przy 7000 obr/min Zasilanie: 2 gaźniki 48 mm Smarowanie: z mokrą miską olejową Rozruch: elektryczny Alternator: 280 W Akumulator: 12 V 10 Ah Zapłon: bezstykowy, tranzystorowy Przeniesienie napędu: Silnik - skrzynia biegów: koła zębate Sprzęgło: wielotarczowe, mokre Skrzynia biegów: sześciostopniowa Napęd tylnego koła: łańcuchem rolkowym typu o-ring Podwozie: Rama: grzbietowa, boczna, ze stopów lekkich, silnik jako element nośny Zawieszenie przednie: teleskopowe, 41 mm, skok 109 mm Zawieszenie tylne: wahacz wleczony podparty centralnym elementem resorująco-tłumiącym, skok 126 mm Hamulec przedni: tarczowy, podwójny, 296 mm, zaciski stałe, czterotłoczkowe Hamulec tylny: tarczowy, 220 mm, zacisk pływający, jednotłoczkowy Opony przód/tył: 120/70 ZR 17 / 180/55 ZR 17 Wymiary i masy: Wysokość siedzenia: 820 mm Rozstaw osi: 1430 mm Kąt pochylenia główki ramy: 65° Masa pojazdu gotowego do jazdy: 206 KG Zbiornik paliwa: 16 l Dane obsługowe: Przegląd techniczny: co 6000 km Wymiana oleju: co 12 000 km Olej silnikowy: 10 W 40 (3,9 L) Olej teleskopowy: 0,448 l w goleni widelca Luz zaworowy przy zimnym silniku: zawory ssące 0,16 mm, zawory wydechowe 0,31 mm Świece zapłonowe: DPR 9 EVX-9 Odstęp elektrod świec zapłonowych: 0,8-0,9 mm Ciśnienie w ogumieniu: z przodu 2,5 bar, z tyłu 2,9 bar | |
Komentarze 10
Pokaż wszystkie komentarzeWitam Jestem użytkownikiem VTR 1000 z 1998r kupiłem ją nie dawno od znajomego mechanika, powiem że spalanie opisane powyżej jest dość wysokie w mojej maszynie średnio wychodzi 6-7l a powiem ...
OdpowiedzMasz dysze zmienione na mniejsze
OdpowiedzNo to ha chcę obalić mit o spalaniu. Jestem posiadaczem VTR z 2001 roku I czesto latam sobie na wycieki by było smieszniej w dwie osoby, faktycznie nie zbyt wygodny motocykl do turystyki ale ...
OdpowiedzDołączę swoje doświadczenie ze spalaniem w roczniku 2002. Bak ma już 19 litrów i zazwyczaj tankuję zaraz po pojawieniu się rezerwy. Następuje to przeważnie po przejechaniu ok 160 km. Wlewam wtedy 12 -12,5 litra mając w baku wyznacznik żeby tankować zawsze tyle samo. Spalanie wychodzi ok 7,5 - 7.8 L/100. Od razu zaznaczę, że nie śmiagam jak emeryt. Na trasie trzymam zazwyczaj 150-160 km/h i często więcej (przeważnie S7) Wtedy spalanie wychodzi takie samo. Dla sprawdzenia zrobiłem prawie 200 km do rezerwy jadąc w trasie do 130 km/h - spalanie 6,25. Najwięcej spaliła przy ostrym pałowaniu po mieście "od świateł do świateł" - 10 L. Przedział od 6,25L do 10 L - więc pali w zależności od humoru kierowcy :) ____________________________ VTR1000F 2002 (exhaust - DEVIL ;)
OdpowiedzMam identycznie w modelu 2002r kiedyś nawet zrobiłem 220km do rezerwy,zbiornik 19l
OdpowiedzWymieniał ktoś sam sprężynki w napinaczach.Czy muszę ustawić wał jakoś odpowiednie żeby nie spadł łańcuszek i jak mocno naciągnąć napinacz.
OdpowiedzEhhhh nie ma to jak napisanie artykułu opartego na informacjach z for internetowych ;) mam ten motocykl od roku, po porawnej regulacji gaznikow motocykl ma srednie spalanie 7,7 trasa miasto, bardzo...
OdpowiedzJa nie wiem kolego ale może u ciebie jest tak niskie spalanie bo jazda jest bardzo spokojna bo u mnie mniej niż 10 litrów to tylko sporadycznie zjada a moto jest w stanie idealnym wszystko zależy od stylu jazdy VTR nie jest stworzony do wolnej jazdy przy średnich prędkościach 160-180km/h musi swoje zjeść bo niema co ukrywać że kto kupuje ten motor nie będzie nim latał jak emeryt:) a poza tym zabawa zaczyna się dopiero od 200km/h :) pozdrawiam
OdpowiedzPowyżej 200km/h to ona przestaje jechać więc jaka tam jest zabawa ??
OdpowiedzSprzedam VTR 1000F. Motorek w ciekawych owiewkach. Zdjęcia mogę podesłać. Cena 6300. gtalatycki@wp.pl
OdpowiedzMam takie pytanie odnośnie napinaczy czy w rocznikach powyżej 2000roku też macie takie usterki tych napinaczy rozrządu
Odpowiedzsiema! mam v-kę z 2003roku i jedynym problemem są simery z stawiania na koło napinacz ok!
OdpowiedzNapinacz jest faktem, niestety. W mojej napinacz uległ awarii i tylny garek przestał istnieć. Występuje ten sam problem co w innych Hondach (F4, F3 itp), z czasem nie wytrzymuje sprężyna... Taki ich urok....
Odpowiedz