tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda VR1200C - muscle bike z podwójnym sprzęgłem? NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Honda VR1200C - muscle bike z podwójnym sprzęgłem?

Autor: Łukasz „Boczo” Tomanek 2011.04.01, 09:22 8 Drukuj

Kto by pomyślał, że Honda zechce ugryźć tort, na który nigdy wcześniej nie miała ochoty

Niedawno informowaliśmy was o plotkach dotyczących nowego muscle bike’a Hondy. Okazuje się, że prace nad tym sprzętem są dalece bardziej zaawansowane, niż przypuszczaliśmy. Do sieci wypłynęło pierwsze, na razie słabej jakości zdjęcie odpowiedzi Hondy na Yamahę V-Max, Suzuki B-Kinga czy Ducati Diavela. VR1200C, bo taką według przecieku nazwę nosi nowy motocykl, ma uderzyć w segment power bikeów w nieco inny sposób.

Ze zdjęcia i oznaczenia można wywnioskować, że dawcą silnika jest flagowy sportowy turystyk VFR1200F. Oznacza to potężne V4 o kącie rozwarcia cylindrów 76 stopni. Moc silnika ma oscylować w okolicach 160KM, jednak cały motocykl ma być znacznie lżejszy od VFR. Nieoficjalne informacje mówią także o, uwaga, przekładni dwusprzęgłowej z modeli VFR1200F DCT. Oznacza to, że VR1200C może być pierwszym w historii muscle bike’m z dwoma sprzęgłami. Zasadę działania tego systemu w pełni rozumieją jedynie inżynierowie Hondy i Lovtza, ale całość sprowadza się do tego, że jedno sprzęgło obsługuje biegi parzyste, drugie nieparzyste. Sprzęgło nr 1 rozłącza jeden bieg, sprzęgło nr 2 załącza kolejny. Co ma nam dać takie rozwiązanie w motocyklu, który podchodzi pod nurt cruisera? Pełen luz za kierownicą podczas lansowania się w mieście i atomowych odjazdów spod świateł.

Nie mamy żadnych pytań odnośnie wyglądu. VR1200C wygląda agresywnie i muskularnie, jakby kilka najlepszych motocykli Hondy złączyć w jedno i nakarmić sterydami. Jeśli uda się utrzymać masę na sensownym poziomie, można spodziewać się poważnej konkurencji dla B-Kinga czy BMW K1300R, czy bardziej muscle-bikowej części ekipy czyli V-Maxa i Diavela. Inżynierowie Hondy znani są z tego, że zamiast brnąć w rozwiązania siłowe, takie jak bezkrytyczne podnoszenie mocy skupiają się na maksymalnie efektywnym wykorzystaniu potencjału, który jest już w danym motocyklu. Dwusprzęgłowy VR doskonale wpisuje się w ten tok rozumowania, bowiem odciążony motocykl z DTC może nie dać w przyspieszeniach szans teoretycznie mocniejszym rywalom.  

Więcej informacji na temat nowego modelu uzyskamy zapewne w trakcie jesiennych targów EICMA w Mediolanie, a do salonów trafi on nie wcześniej niż w 2012. 

  NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 5
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę