tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Harley-Davidson podsumowuje drugi kwartał 2023 roku. Nieplanowana przerwa w produkcji motocykli pokrzyżowała plany
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Harley-Davidson podsumowuje drugi kwartał 2023 roku. Nieplanowana przerwa w produkcji motocykli pokrzyżowała plany

Autor: Wojciech Grzesiak 2023.07.28, 09:46 Drukuj

Po udanym pierwszym kwartale 2023 r. Harley musi się pogodzić ze stratami wynikającymi z przerwy w produkcji motocykli, która trwała co prawda tylko kilka dni, ale zdołała namieszać w finansach. Powodem był brak podzespołów od jednego z podwykonawców. Jak duże były straty?

W drugim kwartale 2023 roku obroty wyniosły 1,446 mld dolarów - to o 2 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zysk operacyjny spadł o 20 proc. do 221 mln dolarów. Dostarczono 42,9 tys. motocykli, co dało wynik gorszy o 10 proc. niż przed rokiem. Obroty ze sprzedaży jednośladów spadły o 5 proc. do 891 mln dolarów. Sprzedaż odzieży spadła o 14 proc. do 66 mln dolarów. Na plusie znalazły się tylko części i akcesoria, które zyskały 1 proc. z wynikiem 216 mln dolarów. Zysk operacyjny dywizji motocyklowej spadł o 8 proc. do 194 mln dolarów, ale za to marża wzrosła z 30,9 do 34,8 proc.

NAS Analytics TAG

Wynik z pierwszego półrocza jest jednak optymistyczny, ponieważ obroty wzrosły z 2,546 mld dolarów do 2,755 mld dolarów. Zysk operacyjny wzrósł o 100 mln dolarów. Obroty ze sprzedaży motocykli wzrosły z 1,992 do 2,193 mld dolarów. Dostarczono 105 171 maszyn - to o 2482 więcej niż przed rokiem. Największą popularnością cieszy się segment Grand American Touring.

Pomimo tych wszystkich zawirowań sprzedaż motocykli wypadła nienajgorzej, a drugi kwartał zakończył się wzrostem o 3 proc. Łącznie do klientów trafiło 51,5 tys. motocykli. W Ameryce Północnej sprzedano 35,1 tys. maszyn, co dało symboliczny wzrost o 1 proc. W regionie EMEA sprzedaż spadła o 6 proc. do 8,1 tys. sztuk. Największy wzrost procentowy odnotował region Azji i Pacyfiku, gdzie sprzedano o 24 proc. więcej maszyn niż w drugim kwartale 2022 r. Przekładając to na sztuki, klienci kupili tam 7,5 tys. motocykli.

W przypadku marki LiveWire sprzedano 33 szt. modelu ONE - to o 85 proc. mniej niż przed rokiem. Obroty spadły o 44 proc. z 13 do 7 mln dolarów. Strata operacyjna wyniosła 32 mln dolarów, podczas gdy w zeszłym roku było to 19 mln dolarów. Jednocześnie producent podaje, że wynik ten jest zgodny z oczekiwaniami.

Jakie są prognozy na koniec roku po drugim kwartale? Producent przewiduje niższy wzrost obrotów. Na początku zakładano wynik od 4 do 7 proc., a teraz zmniejszono oczekiwania do 3 proc. Przewidywana marża zysku operacyjnego początkowo była zakładana na poziomie 14,1 do 14,6 proc., a teraz założenia skorygowano do przedziału od 13,9 do 14,3 proc. W przypadku LiveWire zakładano sprzedaż na poziomie od 750 do 2 tys. sztuk, a teraz przewidywania skorygowano do przedziału od 600 do 1 tys. sztuk.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę