tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Harley-Davidson Livewire: szerszy projekt NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Harley-Davidson Livewire: szerszy projekt

Autor: Janusz Bębenek 2019.03.06, 11:32 Drukuj

Harley ujawnił kolejne szczegóły techniczne Livewire, swojego pierwszego modelu z napędem elektrycznym. Poza świetnymi osiągami maszyny, bardzo ciekawy wydaje się sposób ładowania, pomyślany jako całościowy system, związany z punktami dealerskimi marki.

Choć model Livewire został już pokazany szerokiej publiczności, to inżynierowie Harleya wciąż rozwijają tę konstrukcję. Przyśpieszenie na poziomie 3 sekund do 100 km/h oraz poniżej 2 sekund ze 100 do 130 km/h to wartości, które poznaliśmy już wcześniej. W stosunku do poprzedniej informacji prasowej na temat Harleya Livewire zmieniły się natomiast dane dotyczące maksymalnego zasięgu, i są to wyraźne zmiany na lepsze. Z zapowiadanych wcześniej 180 km w cyklu miejskim zasięg wzrósł o ok. 27%, do ponad 220 km. W czasie stałej jazdy autostradą z prędkością 110 km/h można pokonać 140 km na jednym ładowaniu.

NAS Analytics TAG

Tu właśnie zaczyna się najciekawsza część najnowszych wieści na temat Livewire. Na pokładzie zamontowano szybką ładowarkę, pozwalającą naładować baterie od zera do 80% w 40 minut, a do pełna w godzinę. System DC Fast Charge, stosowany do tej pory w motocyklach tylko przez firmę Energica, korzysta z aktualnych stacji Level 2, znacząco zwiększa jednak napięcie ładowania. Dzięki temu relatywnie mała bateria (10 kWh), w jaką wyposażony jest Livewire, przestaje być w mieście problemem. A należy pamiętać, że póki co, motocykle elektryczne są i jeszcze długo pozostaną pojazdami typowo miejskimi i pod tym kątem należy je porównywać ze spalinowymi konkurentami.

Harley zapowiedział, że na rynku amerykańskim Livewire w początkowym okresie trafi do 200 punktów dealerskich, co stanowi ok. 30% wszystkich salonów marki w USA. Każdy z wybranych dealerów ma zapewnić punkty szybkiego ładowania dla tych motocykli. Intencją zarządu firmy jest, poza zapewnieniem możliwości naładowania baterii, mocniejsze związanie właścicieli Livewire ze swoimi lokalnymi dealerami. Mądrze zarządzane salony na pewno z tego skorzystają, tworząc "centra kulturalne" H-D, w których codziennie spotykać się będzie duża liczba motocyklistów.

Jak widać, tworząc Livewire, Harley nie zbudował wyłącznie motocykla. Tradycyjnie już dla tej marki, dodał do tego swój specyficzny klimat odrębnej subkultury, w której ma nadzieję zobaczyć zupełnie nowego klienta - młodszego i zorientowanego na nowe technologie. Dobry ruch.

  NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę