tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 GRAUSAM & MAÑKOWSKI HONDA RT na pó³metku sezonu
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

GRAUSAM & MAÑKOWSKI HONDA RT na pó³metku sezonu

Autor: Informacja prasowa 2008.07.08, 15:08 Drukuj

Zawodnicy G&M HRT kolejną rundę mogą zaliczyć do udanych

Za nami III Runda MMP, która odbyła się na zagranicznym torze w Czeskim Brnie. Wraz z Mistrzostwami Polski rozegrana została równolegle jedna z rund Mistrzostw Europy Alpe Adria Cup oraz Międzynarodowe Mistrzostwa Republiki Czeskiej. Zawodnicy G&M HRT kolejną rundę mogą zaliczyć do udanych. Sławomir Grausam zakończył wyścig klasy Superstock 1000 na czwartym miejscu wśród Polaków, zaś Daniel Mańkowski na ósmej pozycji w klasie Rookie 600+.  Aktualnie w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Polski Sławek obronił piątą pozycję. Daniel inkasując osiem punktów na minionej rundzie, awansował z ósmego na piąte miejsce w bardzo licznej klasie (50 zawodników).

NAS Analytics TAG

Sławomir Grausam: Po ciężkim i pracowitym miesiącu nadszedł wyjazd na kolejną rundę MMP. Już wcześniej wiedziałem, że na torze Brno położono nową nawierzchnię. Podczas pierwszych treningów wydała mi się ona bardzo śliska. Z każdym okrążeniem przyzwyczajałem się do niej coraz bardziej i wyczuwałem granice przyczepności. Niestety opony zużywały się w błyskawicznym tempie. Zacząłem eksperymentować z ciśnieniami żeby ograniczyć ich zużycie. W wolnych treningach osiągałem czasy okrążeń w okolicach 2.12 co nie bardzo mnie satysfakcjonowało. Na kwalifikacjach udało mi się obciąć jeszcze jedną sekundę o dziwo na mocno zużytej oponie. Na tak długim torze odczuwalny był dla mnie bardziej brak mocy (nasze motocykle są praktycznie całkowicie seryjne i w przeciwieństwie do maszyn wielu rywali nie były tuningowane pod kątem osiągnięcia większej mocy). Bardzo podobał mi się wyścig, który ukończyłem na 4 pozycji z Polaków. Na piątym okrążeniu uzyskałem najlepszy czas 2.09 i udało mi się do ostatniego okrążenia trzymać równe tempo. Bardzo mnie to cieszy, szczególnie po tak długiej przerwie w jeździe motocyklem i braku treningów kondycyjnych.  Opony z niższym ciśnieniem znakomicie zniosły wyścig, co dobrze wróży na przyszłość. Zauważyłem również, że zbliżam się szybko do Adam Badziaka, z którym mam nadzieję stoczyć walkę na kolejnej rundzie.

Daniel Mańkowski: Wyjazd do Czech był dla mnie wielkim wyzwaniem i sprawdzianem mojej psychiki. Trudno było mi wyrzucić z pamięci zeszłoroczną wizytę na torze w Brnie, podczas której doznałem dwóch wypadków (w tym jednego naprawdę bardzo poważnego).  Do tego przez cały miesiąc przerwy między wyścigami miałem mnóstwo pracy i nie mogłem pozwolić sobie nawet na jeden dzień wolnego (nie wspominając o jakichkolwiek treningach). Tak jak się spodziewałem, pierwsze treningi musiałem poświęcić ,,na walkę ze wspomnieniami" oraz na uczenie się toru od początku.  Sławek szybko zorientował się w tym, co dzieje się ze mną i wręcz zmuszał mnie do pokonywania jak największej liczby okrążeń. Pomogło, bo w pewnym momencie blokada puściła. Tor zaczął mi się nagle podobać i zacząłem jeździć coraz szybciej. W efekcie już drugiego dnia pobytu na kwalifikacjach poprawiłem czas okrążenia o 7 sekund w stosunku do zeszłego roku.  Wyścig ukończyłem o kilka pozycji lepiej w stosunku do pola startowego przywożąc z Czech 8 punktów do ,,generalki". Tradycyjnie na starcie nie obeszło się bez niemiłych incydentów. Jeden z zawodników nie mogąc znaleźć swojego pola startowego ,stanął tuż przede mną, skutecznie uniemożliwiając mi dobry start. Po wyścigu Sławek poinformował mnie, że jechałem z pękniętym zaciskiem hamulcowym i cieknącym płynem (dobrze, że nie wiedziałem o tym przed wyścigiem:)). Bardzo mnie cieszy powrót na 5 pozycję w klasyfikacji generalnej w tak licznej klasie (50 zawodników). Strata do pierwszego miejsca jest niewielka, więc ciągle mam nadzieję na dogonienie pierwszej trójki. Chciałbym jeszcze podziękować Panu Tadeuszowi Daszucie (olsztyński dealer Hondy http://www.honda.daszuta.pl/) za sprawne usunięcie usterki w moim motocyklu, dzięki czemu będę mógł wystartować w kolejnej rundzie.

Tradycyjnie na zakończenie chcielibyśmy podziękować rodzinie, przyjaciołom i sponsorom, bez których nasze starty w sezonie 2008 byłyby niemożliwe:

- HONDA POLSKA
- WIRTUALNA POLSKA
- MS MOTO wyłącznemu dystrybutorowi na Polskę marek Roleff i Romer
- METALURGIA
- OCEAN STUDIO
- SHELL ADVANCE
- HEL
- GURT MAX
- WALLRAV
- RED BULL który wspiera nas energetycznie

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
GRAUSAM i MANKOWSKI
Grausam na wirazu
wyscig honda rt
Mankowski pod parasolem
honda rt
Grausam na wyscigu
Slawek Grausam
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê