Elektryczne dzieci Triumpha. TXP to ma³y sprzêt, ale wielka zabawa
Triumph wjeżdża ostro w segment dla młodszych i robi to rzeczywiście z rozmachem.
Trzy lata temu brytyjski producent przejął markę OSET, znaną z tworzenia dziecięcych motocykli terenowych. Wtedy wyglądało to jak ciekawostka, dziś okazuje się, że był to przemyślany ruch. Owocem tej współpracy jest zupełnie nowa elektryczna seria TXP - motocykle stworzone specjalnie dla młodych adeptów off-roadu, a nie jedynie pomniejszone kopie maszyn dla dorosłych.
Reklama
Kalendarz dla motocyklisty na rok 2026 Gwiazdy MotoGP.
Duży 42x30 cm. 79 zł WYSYŁKA GRATIS!
Kalendarz motocyklowy na rok 2026 ścienny, przedstawiający najważniejszych bohaterów tego sezonu MotoGP. Marc Marquez, Jorge Martin, Johann Zarco, Raul Hernandez, Fabio Quartararo, Franco Morbidelii, Pedro Acosta, Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Alex Marquez i inni w obiektywnie Łukasza Świderka, polskiego fotografa w MotoGP
KUP TERAZ. WYSY£KA GRATIS »
Rodzina TXP składa się z czterech modeli: TXP-12, TXP-16, TXP-20 i TXP-24. Każdy z nich zaprojektowano z myślą o konkretnej grupie wiekowej i wadze użytkownika. Najmniejszy TXP-12 to propozycja dla dzieci od trzeciego do piątego roku życia, która pozwala po raz pierwszy poczuć smak jazdy. Napędzany 600-watowym silnikiem bezszczotkowym, osiąga 23 km/h i potrafi pracować do trzech godzin na jednym ładowaniu. Ma stalową ramę, 50-milimetrowy widelec i 60-milimetrowy tylny amortyzator. Przy prześwicie 152 mm i wadze zaledwie 23 kg to sprzęt, który powinien sprawdzić się do nauki panowania nad motocyklem.
TXP-16 wprowadza młodych motocyklistów w nieco poważniejszy świat jazdy. Jest większy, mocniejszy i z lepszym zawieszeniem. Przeznaczony dla dzieci w wieku od pięciu do siedmiu lat, osiąga prędkość do 31 km/h dzięki 765-watowemu silnikowi. Ma rozstaw osi 720 mm, wagę 26 kg i siedzenie na wysokości 450 mm, więc pozwala już poczuć prawdziwy balans między mocą a kontrolą.
Kolejny stopień wtajemniczenia to TXP-20, czyli maszyna dla dzieci w wieku od siedmiu do dziesięciu lat, które mają za sobą pierwsze doświadczenia w terenie. Wyposażony w 1200-watowy silnik i akumulator litowy o pojemności 20 Ah, rozwija prędkość 35 km/h. Jego zawieszenie to gazowy widelec z regulacją odbicia i tylny amortyzator o skoku 120 mm. Z prześwitem 255 mm i wagą 41 kg ten model można już traktować jak miniaturowy motocykl crossowy, gotowy na zawody juniorskie.
Na szczycie gamy stoi TXP-24. Ten model wycelowany jest w młodzieży od dziesiątego roku życia, ale także dorosłych, którzy nie przekraczają 90 kg wagi ciała. W grę wchodzi silnik o mocy 1600 W i akumulator 50 V, 28 Ah, co pozwala rozpędzić maszynę do 39 km/h. Zawieszenie z przodu pracuje w zakresie 160 mm, z tyłu 145 mm, a czterotłoczkowe hamulce hydrauliczne zatrzymują 48-kilogramowego elektryka z pełną kontrolą.
Każdy model z serii TXP ma modułową konstrukcję umożliwiającą błyskawiczną zmianę pozycji z siedzącej na stojącą, co pozwala przełączać się między trybem "trail" a "off-road". W praktyce oznacza to dwa motocykle w jednym - jeden do nauki, drugi do prawdziwej zabawy w terenie.
Triumph pomyślał również o bezpieczeństwie. Wszystkie modele otrzymały zabezpieczenia rodzicielskie z kodem PIN, dwuetapowy system uruchamiania, magnetyczne linki bezpieczeństwa oraz wodoodporną elektronikę klasy IP67. Wysokość siedzenia czy ustawienia można zmieniać bez użycia narzędzi, co ułatwia dopasowanie motocykla do młodego jeźdźca w kilka sekund.
Ceny startują od 1695 dolarów za TXP-12, a kończą na 4970 dolarach za największy TXP-24. Pośrednie modele TXP-16 i TXP-20 kosztują odpowiednio 2295 i 4300 dolarów. Sprzedaż już ruszyła, a dostawy zaplanowano przed Bożym Narodzeniem. Trudno będzie o lepszy prezent pod choinkę dla małego motocyklisty.







Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze