tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Elektryczne dzieci Triumpha. TXP to ma³y sprzêt, ale wielka zabawa
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Elektryczne dzieci Triumpha. TXP to ma³y sprzêt, ale wielka zabawa

Autor: Andrzej Sitek 2025.10.21, 12:51 Drukuj

Triumph wjeżdża ostro w segment dla młodszych i robi to rzeczywiście z rozmachem.

Trzy lata temu brytyjski producent przejął markę OSET, znaną z tworzenia dziecięcych motocykli terenowych. Wtedy wyglądało to jak ciekawostka, dziś okazuje się, że był to przemyślany ruch. Owocem tej współpracy jest zupełnie nowa elektryczna seria TXP - motocykle stworzone specjalnie dla młodych adeptów off-roadu, a nie jedynie pomniejszone kopie maszyn dla dorosłych.


Reklama


NAS Analytics TAG

Rodzina TXP składa się z czterech modeli: TXP-12, TXP-16, TXP-20 i TXP-24. Każdy z nich zaprojektowano z myślą o konkretnej grupie wiekowej i wadze użytkownika. Najmniejszy TXP-12 to propozycja dla dzieci od trzeciego do piątego roku życia, która pozwala po raz pierwszy poczuć smak jazdy. Napędzany 600-watowym silnikiem bezszczotkowym, osiąga 23 km/h i potrafi pracować do trzech godzin na jednym ładowaniu. Ma stalową ramę, 50-milimetrowy widelec i 60-milimetrowy tylny amortyzator. Przy prześwicie 152 mm i wadze zaledwie 23 kg to sprzęt, który powinien sprawdzić się do nauki panowania nad motocyklem.

TXP-16 wprowadza młodych motocyklistów w nieco poważniejszy świat jazdy. Jest większy, mocniejszy i z lepszym zawieszeniem. Przeznaczony dla dzieci w wieku od pięciu do siedmiu lat, osiąga prędkość do 31 km/h dzięki 765-watowemu silnikowi. Ma rozstaw osi 720 mm, wagę 26 kg i siedzenie na wysokości 450 mm, więc pozwala już poczuć prawdziwy balans między mocą a kontrolą.

Kolejny stopień wtajemniczenia to TXP-20, czyli maszyna dla dzieci w wieku od siedmiu do dziesięciu lat, które mają za sobą pierwsze doświadczenia w terenie. Wyposażony w 1200-watowy silnik i akumulator litowy o pojemności 20 Ah, rozwija prędkość 35 km/h. Jego zawieszenie to gazowy widelec z regulacją odbicia i tylny amortyzator o skoku 120 mm. Z prześwitem 255 mm i wagą 41 kg ten model można już traktować jak miniaturowy motocykl crossowy, gotowy na zawody juniorskie.

Na szczycie gamy stoi TXP-24. Ten model wycelowany jest w młodzieży od dziesiątego roku życia, ale także dorosłych, którzy nie przekraczają 90 kg wagi ciała. W grę wchodzi silnik o mocy 1600 W i akumulator 50 V, 28 Ah, co pozwala rozpędzić maszynę do 39 km/h. Zawieszenie z przodu pracuje w zakresie 160 mm, z tyłu 145 mm, a czterotłoczkowe hamulce hydrauliczne zatrzymują 48-kilogramowego elektryka z pełną kontrolą.

Każdy model z serii TXP ma modułową konstrukcję umożliwiającą błyskawiczną zmianę pozycji z siedzącej na stojącą, co pozwala przełączać się między trybem "trail" a "off-road". W praktyce oznacza to dwa motocykle w jednym - jeden do nauki, drugi do prawdziwej zabawy w terenie.

Triumph pomyślał również o bezpieczeństwie. Wszystkie modele otrzymały zabezpieczenia rodzicielskie z kodem PIN, dwuetapowy system uruchamiania, magnetyczne linki bezpieczeństwa oraz wodoodporną elektronikę klasy IP67. Wysokość siedzenia czy ustawienia można zmieniać bez użycia narzędzi, co ułatwia dopasowanie motocykla do młodego jeźdźca w kilka sekund.

Ceny startują od 1695 dolarów za TXP-12, a kończą na 4970 dolarach za największy TXP-24. Pośrednie modele TXP-16 i TXP-20 kosztują odpowiednio 2295 i 4300 dolarów. Sprzedaż już ruszyła, a dostawy zaplanowano przed Bożym Narodzeniem. Trudno będzie o lepszy prezent pod choinkę dla małego motocyklisty.


Reklama


NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia

Reklama


NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê