tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Ducati Multistrada 950 - jak trwały jest ten motocykl? Test długodystansowy 50 000 kilometrów - strona 3
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Ducati Multistrada 950 - jak trwały jest ten motocykl? Test długodystansowy 50 000 kilometrów - strona 3

Autor: Materiał partnera 2021.03.18, 17:17 Drukuj

PODSUMOWANIE

Podsumowując trzeba stwierdzić, że po zakończeniu testu stan silnika i jego podzespołów okazał się idealny. Inne elementy motocykla, takie jak: śruby, różne podzespoły stalowe oraz ze stopów lekkich, nie wykazywały oznak oksydacji. Lakier owiewek, silnika i ramy był w doskonałym stanie. Jedynym mankamentem okazała się pokrywa sprzęgła, gdzie przez kontakt z butem jeźdźca uszkodzeniu uległ lakier.

Multistrada test 49

Uniwersalny motocykl z Borgo Panigale nie ustrzegł się jednak kilku wpadek takich jak: 

  • wspomniany już lakier na pokrywie sprzęgła starł się szybko przez kontakt z prawym butem;
  • gumowe wkładki do podnóżków, które są na wcisk, wypadają dość szybko; podczas testu zgubione zostały aż cztery sztuki;
  • boczne kufry plastikowe są łatwe w montażu i absolutnie wodoszczelne, ale na koniec testu z lewego kufra wypadł bębenek zamka;
  • pod koniec testu, silnik czasami wykazywał „zawahanie” przy niskich obrotach w miejskiej jeździe. Niewielkie osady węglowe na wewnętrznej ściance jednej z przepustnic powodowały, że zawór nie mógł zamknąć się perfekcyjnie. Objawy ustawały przy mocniejszym odkręcaniu manetki gazu. 

Multistrada test 50

Multistrada test 51

Multistrada test 52

Przy przebiegu 39483 km chłodnica została przedziurawiona. Jakiś obiekt, być może kamień spod przedniego koła, zrobił dziurę w jednym z kanalików z płynem chłodzącym. Na szczęście otwór był niewielki (a wyciek płynu minimalny), co pozwoliło na spokojne dojechanie na kolejny zaplanowany przegląd. Chłodnica została wymieniona na nową przez techników Ducati.

Multistrada test 54

Przedni kolektor wydechowy, najbardziej narażony na działanie czynników zewnętrznych, wykazywał oznaki oksydacji wierzchniej warstwy – jednak w stopniu niższym, niż w innych testach długodystansowych, szczególnie tych z udziałem Hondy Africa Twin, Kawasaki Versys 650 oraz Yamahy Tracer 900. Powłoka tłumika również wytrzymała test bez najmniejszych problemów.

Multistrada test 55

SERWIS

Wszystkie operacje serwisowe wykonywane były bezpośrednio przez Serwis Ducati u producenta. Technicy Ducati byli obserwowani przez specjalistów z centrum testowego oraz przez dziennikarzy Motociclismo. Była to świetna okazja, aby docenić staranną dbałość o poprawę jakości motocykli z Borgo Panigale. Zwiększenie interwału przeglądów do 15 000 km (teraz wraz z 4-letnią gwarancją nieograniczoną przebiegiem dla rodziny Multistrada) to jasny dowód na to, że producent jest pewien swojego produktu.

Koszt serwisowania Multistrady wyniósł 1457 euro, wliczając 11,5 roboczogodzin, 13,6 litrów oleju, 4 filtry oleju, 1 filtr powietrza, 2 paski rozrządu, 2 świece, 2,4 litry płynu chłodniczego, 1,38 litra płynu do amortyzatorów. Najdroższym serwisem był ten przy 30 000 km (który my wykonaliśmy przy 26 000 km ze względów logistycznych; w konsekwencji serwis planowany na 45 000 km także wykonany został wcześniej, przy 41 000 km, aby utrzymać interwał 15 tysięcy kilometrów). Przy tym przeglądzie, poza wymianą oleju i filtra oleju, należy sprawdzić luzy zaworowe, wyczyścić wewnętrzny filtr oleju, wymienić paski rozrządu, świece zapłonowe oraz filtr powietrza.

Multistrada test 53

  2 500 km 15 000 km 26 000 km 41 000 km 50 000 km
Max moc na kole (KM - obr/min) 100,28 - 9200 99,95 - 8900 102,6 - 9200 102,37 – 9200 104,08 - 9200
Max moment obrotowy na kole (Nm - obr/min) 86,98 - 7750 84,97 - 7750 87,25 - 7750 86,22 – 7800 88,01 - 7900
Zużycie klocków w przednim prawym zacisku (strona wewnętrzna - zewętrzna) 0,3-0,7 mm 1,3-1,8 mm 1,5-1,9 mm 0,8 - 1,1 mm 1,7 - 2,4 mm
Zużycie klocków w przednim lewym zacisku (strona wewnętrzna - zewętrzna) 0,4 - 0,4 mm 1,3 - 1,3 mm 1,6 - 1,8 mm 0,9 - 0,8 mm 2,1 - 1,8 mm
Zużycie klocków w tylnym zacisku (strona wewnętrzna - zewętrzna) 0,2 - 0,6 mm 1,7 - 2,0 mm 08 - 0,6 mm 0,3 - 0,7 mm 1,5 - 1,8 mm
Zużycie przednich tarcz hamulcowych (prawa - lewa) 0 - 0 mm 0,2 - 0,2 mm 0,2 - 0,2 mm 0,2 - 0,3 mm 0,2 - 0,3 mm
Zużycie tylnej tarczy hamulcowej 0 mm 0,2 mm 0,2 mm 0,3 mm 0,4 mm
Ilość dolewanego oleju - - - - -
Ilość dolewanego płynu chłodniczego - - - - -
Ilość dolewanego płynu hamulcowego - - - - -
Regulacja naciągnięcia łańcucha - Na 4. stopień Na 4. stopień Na 4. stopień  

ŁĄCZNE KOSZTY PONIESIONE PODCZAS TESTU

  • 8 446 € – koszt 0,17 € na każdy kilometr;
  • 1 457 € - koszt przeglądów z czego 730 € euro to robocizna (średni koszt 63,4 euro/godzinę) oraz 727 € to koszt części;
  • 4 053 € - koszt paliwa: (średnie spalanie 5,4 l / 100 km, 2702 litrów za 1,5€  średnia cena paliwa we Włoszech);
  • 1 072 € - opony, cena za 3 komplety Pirelli Scorpion Trail II;
  • 360 € - klocki hamulcowe (1 zestaw na przód i 2 zestawy na tył);
  • 295 - zestaw napędowy (wliczając koszt 1 roboczogodziny);
  • 268 € -przednia prawa tarcza hamulcowa, która została uszkodzona w wyniku próby kradzieży motocykla;
  • 4 € - gumy podnóżków;
  • 927 € - chłodnica wraz z wentylatorami.

Macie własne doświadczenia w eksploatacji Ducati Multistrada 950? Napiszcie je w komentarzach.


Zdjęcia

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 11

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 12

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 13

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 14

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 15

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 16

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 17

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 18

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 19

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 20

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 21

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 22

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 23

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 01

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 02

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 03

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 04

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 05

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 06

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 07

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 08

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 09

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 10

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 24

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 25

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 26

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 27

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 28

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 29

Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górę