Ducati 1299 Panigale S tylko minimalnie wolniejsze od motocykla WSBK
Kierowca testowy Ducati wykręcił czas o zaledwie 4 sekundy wolniejszy od motocykla klasy Superbike - na seryjnym Panigale z lusterkami!
Alessandro Valia, etatowy kierowca testowy Ducati, pokonał okrążenie toru Mugello w czasie 1:55,3, dokładnie 4 sekundy wolniej niż Nicky Hayden w 2013 roku na motocyklu, którym ścigał się Carlos Checa w WSBK. Niesamowite w tym wszystkim jest to, że testowy kierowca Ducati korzystał z seryjnego Panigale S, wyposażonego w światła, lusterka i kierunkowskazy!
W trakcie próby osiągnięcia najlepszego okrążenia na torze Mugello, udało mi się wykręcić czas 1:55,3. Byłem w szoku! To niesamowity czas, jak na produkcyjny motocykl ze światłami, kierunkowskazami i lusterkami! - komentował podekscytowany Alessandro Valia.
Oczywiście, trzeba wziąć poprawkę na kilka czynników. Przede wszystkim, nowe Panigale posiada silnik o pojemności 1285cc. Dzięki temu osiąga 205 KM, ale też nie mogłoby być homologowane do WSBK, gdzie limitem pojemności dla motocykli dwucylindrowych jest 1200cc (stąd w ofercie Ducati na 2015 oprócz 1299 Panigale istnieje też wersja homologacyjna 1199 Panigale R). Po drugie, Alessandro jeździł bogatszą z wersji motocykla, wyposażoną chociażby adaptacyjne zawieszenie Ohlins, obok pełnego pakietu elektronicznych stróży. Nie posiadamy także informacji dotyczących tego, na jakich oponach wykręcono ten spektakularny czas. Trzeba pamiętać, że w świecie wyścigów 4 sekundy to przepaść. Z drugiej strony, czas kierowcy testowego porównywano do czasu Nicky Haydena, jakby nie patrzeć ex-Mistrza MotoGP.
Pointa jest jedna - nowe 1299 Panigale jest bardzo szybkie, a my nie możemy się doczekać, kiedy przerzucimy nogę przez siedzenie motocykla z Bolonii.
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzerekord tego toru to 1:21 ustalony dla F1 przez Romain Grosjean. Dla motogp - rok 2013, 1:47- Dani Pedrosa na motocyklu HONDA. W 2014 najgorszy czas -23 miejsce Michel Fabrizio (ART) ...
OdpowiedzUdajesz, ¿e jeste¶ idiot±, czy siê mocno starasz?? jak mo¿na porównywaæ f1, konstrukcja za biliony oiro, motocykle motogp i tego typu rzeczy to seryjnie produkowanego motocykla, który ju¿ za nieco ponad 100 tysi mo¿esz sobie kupiæ?? to s± prototypy nie dopuszczone do ruchu publicznego, a poza tym s± potwornie drogie i poza aukcjami typu jakis zespó³ upada i sprzedaje jako atrakcjê swój motocykl (prototyp) to nie ma szans na kupno czego¶ takiego. Nawi±zanie do czasu Haydena by³o tylko i wy³±cznie pokazaniem potencja³u sprzêtu. Druga sprawa proszê poka¿ mi motocykl fabryczno-drogowy, który mia³by jakiekolwiek szanse na rywalizacjê?? kupuj±c drogow± hondê cbr 1000 rr otrzymujesz kotleta, który poza mocnym ¶rednim zakresem obrotów i przyzwoitym prowadzeniem w zakrêtach oraz mocnych wyj¶ciach z zakrêtu nie oferuje nic wiêcej. Co on ma wspólnego z prototypem, który ma silnik V4 i jest naszpikowany elektronik±? przecie¿ cbr ma silnik rzêdowy. Przyk³adowa honda jest daleko w d*** za rywalami i producent ma generalnie gdzie¶ klientów, wy¶cig zbrojeñ po prostu przechodzi im ko³o nosa, podobnie jak Suzuki, doda³o ABS i klêkajcie narody. Na ca³e szczê¶cie co¶ siê dzieje w innych stajniach (czy. fabryczne motocykle typu BMW s1000rr, nowa R1, zmiany w ducati).
OdpowiedzCo do cbr 1000rr: "Perfomance bikes" z maja 2014 orzek³ ,¿e jest ona lepsza ni¿ zx-10r .to samo pózniej stwierdzili redaktorzy "Motorrada".Równie¿ w Motormanii cbr zebra³ bardzo dobre noty. We wszystkich przypadkach testowana by³a wersja SP.Wynika z tego,¿e Honda nie jest tak daleko jak siê wydaje. Trzymaj siê faktów a nie w³asnych projekcji.
OdpowiedzWszystko piêknie ³adnie, aaaaaleeee.... WSBK to kategoria, w której mog± startowaæ WY£¡CZNIE motocykle produkowane SERYJNIE. Co za tym idzie Panigale wykrêci³o czas gorszy o 4 sekundy ni¿ mistrz MotoGP dosiadaj±cy (mo¿e nie do koñca, ale w 90% - mam na my¶li sprytne obchodzenie zasad FIM) seryjnego motocykla. W takim ¶wietle widaæ, ¿e nowe Panigale wcale tak± rewolucj± w projektowaniu nie jest :) Tym bardziej, ¿ê 4 sekundy w wy¶cigach motocykli to przepa¶æ. Potencja³ ten sprzêt ma, ale nie tak wielki jak Ci siê wydaje, zw³aszcza ¿e to 1300cc (a wiêc odpadaj± starty na tym w WSBK) :D
OdpowiedzRozumiem, ¿e patrzy³ w lusterka czy go co¶ nie wyprzedza a przed zakrêtami w³±cza³ kierunkowskazy i st±d te 4 sek. ró¿nicy ?
Odpowiedz