tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Drogą do Urzędowa - przez Himalaje do Polski
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Drogą do Urzędowa - przez Himalaje do Polski

Autor: Himalaya Expedition 2011.02.15, 12:22 3 Drukuj

„Drogą do Urzędowa - Himalaya Expedition 2011″, to projekt czwórki przyjaciół, którzy na motocyklach Royal Enfield zamierzają przejechać przez najwyższe góry świata. Celem podróży jest mała miejscowość położona na Wyżynie Lubelskiej - Urzędów, z której wszyscy pochodzimy. Trasa wiedzie przez dziewięć krajów: Indie, Nepal, Azerbejdżan, Gruzja, Turcja, Bułgaria, Rumunia, Węgry, Słowacja.

Wszystkich nas łączy przyjaźń i pasja do dwóch kołek. Motocykle jakimi jedziemy, to klasyczne Royal Enfield 350 produkowane w Indiach od 1956 roku. W środowisku motocyklowym, Royal słynie nie tylko z klasycznej sylwetki niezmiennej od ponad 50 lat, ale przede wszystkim z nad wyraz intensywnych dolegliwości natury mechanicznej. Startujemy w połowie maja. Pierwszy etap to przelot z Warszawy do Mumbaju, gdzie kupujemy motocykle i ruszamy w trasę.

Od lat pracujemy w branży filmowo-telewizyjnej, więc sztuka robienia filmów nie jest nam obca. Dzięki naszemu doświadczeniu postaramy oddać jak najwierniej ducha wyprawy. Chcemy pokazać magię turystyki motocyklowej, piękne miejsca, wspaniałych ludzi, ale również zmagania z motocyklem i z samym sobą. Mamy nadzieję, że film będzie odpowiedzią na najbardziej prozaiczne pytania z cyklu: „I jak było?”. Powstaną cztery odcinki filmu dokumentalnego przeznaczonego do emisji telewizyjnej, jak również godzinna wersja kinowa.

Kilka słów o uczestnikach:

Przemysław Chruścielewski - Aktualnie student piątego roku Łódzkiej filmówki. Twierdzi, że podczas 8 lat studiowania nie odnalazł tego, co odkrył na motocyklu. Niepoprawny optymista. Jego motto przewodnie to „Stawiaj poprzeczkę ponad realne marzenia.” Tym razem postawił poprzeczkę u podnóża Everestu.

Artur Rej - Fantazję do jazdy motocyklem odziedziczył w genach. Morderca silników. Swoją przygodę z motocyklami zaczynał od jazdy enduro/motocross. Swojego czasu stały bywalec oddziału chirurgii pourazowej. Sentyment do agresywnej jazdy w terenie pozostał mu do dziś. Nie może doczekać się już pokonywania terenowych przeszkód 22-konnym Royal Enfieldem.

Michał Barabasz - Chociaż prawo jazdy na motocykl posiada niemalże najdłużej z całej czwórki, do tej pory podróżował rowerem. Nieraz wychodząc z domu mówi: „Wracam za dwa miesiące”, by na rowerze zwiedzić kawałek świata. Tym razem zmierzy się przede wszystkim z siłą umysłu, a nie tylko z siłą własnych mięśni. Z nosem w mapach czuje się jak ryba w wodzie.

Piotr Bryszewski - Na temat mechaniki motocyklowej wie wszystko, podobno pierwszego Junaka rozkręcił w wieku 7 lat przy dźwiękach AC/DC. Jedyny człowiek w Polsce który usiłował wjechać na Tarnicę (1346 m n.p.m.) motorowerem Komar. Stuprocentowy motocyklista, jeździ odkąd zaczął chodzić.

Trasa wyprawy:

W trakcie całej ekspedycji planujemy przejechać łącznie około 12000 km.

Urzędów – Warszawa – Mumbai – Indore – Agra – Kanpur – Azamgarth – Barhalganj – Siwan – Motihari – Raxaul – (Indie 2200 km) – Birganj – Hetauda – Kathmandu – Patan – Bhaktapur – Pokhara – Butwal – Mahendranagar – (Nepal 1200 km) – Khatima – Kichha – Haldwani – Ranikhet – Karnaprayag – Srinagar – Rishikesh – Haridwar – Dehra Dun – Mussoorie – Chakrata – Hatkoti – Kumharsain – Aut – Manali – Keylong – Leh – Srinagar – Pathankot – Amritsar – Ludhiana – Sangrur – Jind – New Delhi – (Indie 3300 km) – Baku – Balakan – (Azerbejdżan 450 km) – Lagodekhi – Tbilisi – Manglisi – Ninotsminda – Batumi – (Gruzja 620 km) – Sarp – Trabzon – Giresun – Susehri – Sivas – Kayseri – Goreme – Derinkuyu – Aksaray – Konya – Cetince – Pamukkale – Aydin – Selcuk – Izmir – Bergama – Kilitbahir – Kesan – Edirne – (Turcja 2450 km) – Svilengrad – Haskovo – Plovdiv – Karlovo – Lovec – Pleven – Kneza – Orjahovo – (Bułgaria 450 km) – Bechet – Craiova – Scoarta – Novaci – Sebes – Alba Iulia – Abrud – Stei – Oradea – (Rumunia 600 km) – Biharkeresztes – Püspökladány – Nadudvar – Debrecen – Sátoraljaújhely – (Węgry 250 km) – Slovenské Nové Mesto – Michalovce – (Słowacja 140 km) – Komańcza – Sanok – Dynów – Przeworsk – Biłgoraj – Wysokie – Urzędów – (Polska 300 km)

Oryginalność i zarazem wyjątkowość wyprawy wiąże się nierozerwalnie z motocyklami. Royal Enfield to konstrukcja sprzed ponad 50 lat, nieprzystosowana do tak dalekich i trudnych podróży. Jeżeli uda się osiągnąć cel, będzie to wydarzenie na ogromną skalę, a motocykle będziemy mogli postawić w salonie przy kominku.

Póki co wyprawa „Drogą do Urzędowa – Himalaya Expedition 2011” wciąż poszukuje sponsorów, a więc każda forma współpracy oraz pomocy jest dla uczestników mile widziana. Kontakt oraz więcej szczegółów znaleźć można na stronie Drogą do Urzędowa.

  NAS Analytics TAG

Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę