Drezno-Wroc³aw 2007 - dominacja Polaków na quadach - strona 2
| Finał W końcowej fazie rajdu Jacek postanowił zaryzykować i odzyskać utraconą pozycję. Niestety prowizorycznie naprawione zawieszenie znów uległo awarii. Kolejna naprawa została wykonana w warunkach polowych na taśmy bagażowe, przez co jazda do bazy odbywała się z prędkością 30 km/h. Jacek dojechał do mety na piątej pozycji. Krzysztof Kretkiewicz, który przed ostatnim etapem miał sporą przewagę nad pozostałymi zawodnikami, do końca kontrolował sytuację na trasie i nie oddał już zwycięstwa. Reklama Kalendarz dla motocyklisty na rok 2026 Gwiazdy MotoGP.Duży 42x30 cm. 79 zł WYSYŁKA GRATIS!Kalendarz motocyklowy na rok 2026 ścienny, przedstawiający najważniejszych bohaterów tego sezonu MotoGP. Marc Marquez, Jorge Martin, Johann Zarco, Raul Hernandez, Fabio Quartararo, Franco Morbidelii, Pedro Acosta, Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Alex Marquez i inni w obiektywnie Łukasza Świderka, polskiego fotografa w MotoGP KUP TERAZ. WYSY£KA GRATIS »Rajd zakończył się sukcesem zawodników z Polski i quadów Yamaha Grizzly. Polacy zdobyli pierwsze i piąte miejsce. Na quadzie Yamaha Grizzly jechał też sklasyfikowany na drugim miejscu zawodnik z Niemiec. Miłym dla nas akcentem było również zwycięstwo Krzysztofa Ostaszewskiego w klasie samochodów ciężarowych. Krzysztof, jadąc pojazdem marki Ural z silnikiem Volvo, praktycznie zmiażdżył konkurencję. Przed startem do ostatniego etapu miał około 6 godzin przewagi nad drugim zawodnikiem w klasyfikacji. Zwycięzca sprzed 2 lat - Albert Gryszczuk - dojechał w tym roku na 4-tej pozycji. Podsumowanie 1600 kilometrów w warunkach terenowych jest dużym wyzwaniem. Jeżeli dodamy do tego fakt, że większość odcinków specjalnych prowadziła po poligonie w Drawsku, to łatwo zrozumiemy, dlaczego rajd ten jest nazywany „małym Dakarem". Nieustanna jazda po nierównościach jest dużym wyzwaniem dla zawieszenia. Ohlins radził sobie w bardzo trudnych warunkach rajdu Drezno-Wrocław doskonale. Zawieszenie było nie tylko niezawodne, ale również zapewniało dużą sztywność w zakrętach, umożliwiając dynamiczną jazdę. Zdaniem Jacka quad Yamaha Grizzly z zawieszeniem Ohlins w zakrętach zachowywał się jak maszyna tylnonapędowa. Polacy jechali na tegorocznych modelach Grizzly, wyposażonych w wiele układów elektronicznych, w tym we wspomaganie kierownicy. W trakcie rajdu nie zawiódł żaden element fabryczny, pomimo nieustannej jazdy po błocie i pomimo wielu przejazdów przez głęboką wodę. Doliczając odcinki, pokonane w trakcie Croatia Trophy, quad Jacka Bujańskiego pokonał po trudnych trasach rajdowych 5 000 km bezawaryjnie. Również opony Maxxis All Track sprawdziły się w warunkach rajdowych, podobnie jak polskie metromierze Explona. Zawodził inny osprzęt. Na przykład wyciągarka Touratech, zaprojektowana z myślą o rajdach afrykańskich, psuła się w bardzo mokrych warunkach. Rajd Drezno-Wrocław - o czym warto wiedzieć? Moc nie decyduje o zwycięstwie w takich rajdach, jak Drezno-Wrocław. Trudna trasa nie pozwala rozwijać dużych prędkości. Prędkość podróżna waha się w granicach 50-70 km/h. Dużo więcej zależy od nawigacji i od umiejętności korzystania z niej. Przedstawicielem organizatora (firmy Breitengrad Sport und Werbe GmbH) rajdu w Polsce jest Albert Gryszczuk (http://www.projektdakar.pl). Do niego należy skierować zgłoszenie do rajdu Drezno-Wrocław. Nie jest potrzebna jakakolwiek licencja zawodnicza. Wymagana jest natomiast rejestracja quada. Jeżeli chodzi o koszty, to wpisowe wynosi 830 Euro. Zawiera ono wyżywienie - 2 posiłki dziennie - oraz roadbook. Do tego należy doliczyć koszty zakupu quada, zakupu wyposażenia oraz koszty paliwa, potrzebnego do przejechania 1 600 kilometrów. Dla porównania wpisowe w rajdzie Dakaru wynosi około 13 000 EURo. Zbiornik paliwa quada Yamaha Grizzly przy prędkościach w rajdzie wystarczał na przejechanie 120-130 kilometrów. Jazda w trudnym terenie, szczególnie jazda na motocyklach, wiąże się z ryzykiem wypadków. Dlatego obsługę rajdu stanowią między innymi motocykliści z apteczkami pierwszej pomocy. W większości przypadków docierają na miejsca ewentualnych wypadków w ciągu kilkudziesięciu sekund. Dodatkowo na trasie rajdu są obecne terenowe samochody - karetki, mogące służyć pomocą przy bardziej poważnych wypadkach. Wsparcie techniczne na trasie należy zapewnić sobie samemu. Dlatego warto na trasę rajdu zabrać pojazd, który byłby prowadzony przez dodatkowego kierowcę i na którym byłyby przewożone części zapasowe do startujących w rajdzie quadów oraz niezbędne narzędzia. Przydatne mogą być również umiejętności naprawiania quada. Foto: Michał Zakrzewski, Paweł Rosłoń |
|
|






















Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze