tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Czym myć i czyścić motocykl? Jaki szampon do motocykla, jaki wosk. Oto co jest niezbędne!
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Czym myć i czyścić motocykl? Jaki szampon do motocykla, jaki wosk. Oto co jest niezbędne!

Autor: Redakcja 2020.05.28, 10:59 2 Drukuj

Nawet przechowywany w najlepszych warunkach motocykl wymaga po zimowej przerwie gruntownego odświeżenia. Dzięki zastosowaniu odpowiednich środków czyszczenie, konserwację i smarowanie motocykla możesz profesjonalnie zrobić sam. Wszystkie potrzebne środki dostępne są z szybką wysyłką w sklepie Ścigacza.

Czym myć i czym czyścić motocykl?

Przygotowanie motocykla do pierwszej wiosennej jazdy warto zacząć od jego ogólnego umycia. Nawet cienka warstwa kurzu może spowodować powstawanie drobnych rys. Czym więc myć i czym czyścić motocykl? Do mycia większych powierzchni motocykla z użyciem wody lub pary bardzo dobrze sprawdzi się preparat Motul Moto Wash E2 w wygodnym litrowym atomizerze. Czystą maszynę warto zabezpieczyć woskiem Wash & Wax E1, który nadaje się również do czyszczenia lekko zabrudzonych powierzchni bez użycia wody.

Czym czyścić hamulce?

Specjalnej pielęgnacji wymagają koła oraz hamulce. Na tych elementach zbiera się bowiem szczególnie dużo zanieczyszczeń z drogi, a także ciężkie do usunięcia resztki pyłu z klocków hamulcowych oraz resztki smaru z łańcucha. Do mycia obręczy kół Motul przygotował środek Wheel Clean E3, którego skoncentrowana formuła skutecznie usuwa oporne zabrudzenia i jednocześnie jest neutralna dla lakieru i powierzchni metalowych.

Tarcze i bębny hamulcowe można doczyścić i odtłuścić płynem Brake Clean P2, który ułatwia również montaż i demontaż poszczególnych elementów mechanicznych układu hamulcowego. Produkt ten znakomicie sprawdza się także w czyszczeniu świec zapłonowych i styków elektrycznych. Należy jednak uważać, by nie miał kontaktu z powierzchniami plastikowymi lub lakierowanymi.

Silikon do motocykla – czym konserwować lakier, plastiki, owiewki i chromy?

Po ogólnym umyciu motocykla można już przystąpić do “dopieszczania” szczegółów. Czyli wybrać odpowiednie środki na bazie silikonu, które zabezpieczą owiewki czy inne elementy z plastiku. Jednoślady zbudowane są z elementów wykonanych z bardzo różnych materiałów o niejednorodnej powierzchni. Do pielęgnacji gładkich plastików doskonale sprawdzi się środek na bazie silikonu Motul E5 Shine & Go. Szybko wysycha, nie pozostawia plam i tworzy ochronną warstwę, która utrudnia osadzanie się brudu i owadów.

A co do lakieru matowego? Więcej uwagi wymaga konserwacja modnych ostatnio lakierów matowych. Łatwo jest doprowadzić do powstania na nich nieestetycznych wybłyszczonych powierzchni. Do czyszczenia i zabezpieczania matowych fragmentów maszyny polecamy płyn Matte Surface Clean E11, który bezpiecznie czyści i odświeża kolory, również pozostawiając warstwę ochronną.

Środek do usuwania owadów

Szczególną zmorą jeśli chodzi o utrzymanie motocykla w czystości są owady, przyklejone zwłaszcza do powierzchni czołowych. Ich usunięcie bez zarysowania powierzchni bywa czasem trudne, dlatego Motul stworzył specjalny płyn Insect Remover E7, który szybko i skutecznie rozpuszcza resztki biologiczne oraz ptasie odchody.

Rysy na lakierze – czy istnieje dobra pasta do ich usuwania?

Jeśli natomiast na powierzchniach lakierowanych ujawnione zostaną wyraźne rysy, nie trzeba od razu udawać się do lakiernika. Większość z nich można usunąć stosując specjalny środek Scratch Remover E8, który wypełnia rysy i przywraca gładką, jednolitą powierzchnię.

Jak konserwować chromy i części metalowe motocykla?

Kolejne istotne pod względem czyszczenia i konserwacji elementy motocykla to powierzchnie metalowe i chromowane oraz siodło. Te pierwsze, w dużej ilości występujące zwłaszcza w motocyklach klasycznych, łatwiej utrzymać w dobrej kondycji stosując mleczko Chrom & Alu Polish E6, które czyści i nadaje blask.

Z kolei wybór środka do odświeżania i konserwacji kanapy motocykla zależy od materiału, z którego została wykonana. Winyl i sztuczną skórę wyczyścimy środkiem Perfect Seat E4, który dodatkowo zostawia antypoślizgową warstwę i chroni przez szkodliwym działaniem promieni UV.

Siodła ze skóry naturalnej należy czyścić dedykowanym do nich mleczkiem Perfect Leather M3, które nawilża i utrzymuje w dobrej kondycji ten rodzaj powierzchni. Znakomicie sprawdza się również w przypadku skórzanych sakw oraz odzieży motocyklowej.

Kto smaruje, ten jedzie – spray do łańcucha i jak czyścić łańcuch?

Spośród wymagających regularnej konserwacji elementów mechanicznych motocykla szczególnie istotny jest łańcuch napędowy. Powinien być w miarę możliwości zawsze czysty i nasmarowany, co zapewni bezproblemową pracę i wydłuży jego żywotność. Prace przy łańcuchu zaczynamy od jego dokładnego wyczyszczenia z nagromadzonego piachu, brudu i resztek starego smaru, które w hurtowych ilościach osadzają się w licznych zakamarkach. Warto użyć do tego specjalnego sprayu Chain Clean C1, który błyskawicznie rozpuszcza zanieczyszczenia. Czyszczenie ułatwią specjalne szczotki obejmujące łańcuch z trzech stron, np. marki Biketec lub Oxford.

Do smarowania czystego łańcucha firma Motul stworzyła całą serię produktów, które można precyzyjnie dobrać pod swoje potrzeby. Podstawowym smarem w sprayu jest bezbarwny środek Chain Lube Road C2, przeznaczony do szerokiego użytku w motocyklach drogowych oraz gokartach. Dostępna jest również wersja Chain Lube Road + C2+, tworząca na łańcuchu warstwę w białym kolorze, a także kieszonkowy spray Chain Lube Road+ Pocket, który można zawsze mieć przy sobie.

Do użytku w motocyklach offroadowych polecany jest smar Chain Lube Offroad C3, przystosowany do eksploatacji w najcięższych warunkach. Wymagający właściciele maszyn sportowych mogą z kolei skorzystać z najwyższej jakości smaru Chain Lube Factory Line C4,  który gwarantuje długie utrzymanie najwyższych osiągów maszyny. Oprócz szerokiej gamy smarów w sprayu, Motul oferuje również specjalną pastę Chain Paste C5 z wygodną szczoteczką do nakładania.

Czyszczenie filtru powietrza w motocyklu

Kolejnym elementem do sprawdzenia i pielęgnacji jest filtr powietrza, od stanu którego zależą osiągi i prawidłowa praca silnika motocykla. Wkłady papierowe filtra należy zawsze wyrzucić i wymienić na nowe. Jeśli w naszej maszynie zamontowano filtr z gąbki, należy go umyć i nasączyć specjalnym olejem Air Filter Oil A2 (spray 400 ml) lub Air Filter Oil A3 (litrowa butelka). Po zimie może się również okazać, że zapiekły się lub zacinają precyzyjne komponenty mechaniczne, takie jak zamki i stacyjki. Wystarczy je wtedy spryskać środkiem E.Z. Lube, który czyści i zabezpiecza elementy metalowe oraz zapobiega ich skrzypieniu. Jest przy tym bezpieczny dla lakieru.

Wszystkie produkty marki Motul oraz innych producentów chemii motocyklowej dostępne są w sklepie Ścigacza. Zawsze z gwarancją szybkiej wysyłki i najlepszej ceny. Zapraszamy!

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę