tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Co na... drugi motocykl?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Co na... drugi motocykl?

Autor: Lovtza 2015.06.30, 14:01 31 Drukuj

Internet pełen jest porad co wybrać na pierwszy motocykl, lub czego na początku unikać jak ognia. Pytanie co dalej? Co w sytuacji gdy macie za sobą kilka tysięcy kilometrów na czymś małym z przedziału 250-500cc?

Jako, że mamy od Was sporo maili w sprawie wyboru kolejnego motocykla, postanowiliśmy przyjrzeć się temu tematowi bliżej i wyjść z naszymi propozycjami. Dosyć trudne jest przyjęcie założeń do takiego materiału, ponieważ po krótkim nawet okresie użytkowania pierwszego motocykla większość z nas szybko wyrabia sobie zdanie na temat tego czym i jak chciałoby jeździć. Dlatego też zaproponujemy najlepsze naszym zdaniem trzy propozycje dla najważniejszych segmentów użytkowych motocykli, z argumentacją dlatego naszym zdaniem byłby to dobry wybór.

Advertisement
NAS Analytics TAG

Dodatkowe założenia są takie, że motocykle o jakich mówimy muszą mieć osiągi i parametry, umożliwiające podróżowanie na dowolnym dystansie i eksploatację bez drastycznych ograniczeń jeśli chodzi o zastosowanie. To także powinny być motocykle, które nie są zbyt szybkie i wymagające, ale które jednocześnie mogą zostać docelowym pojazdem w przypadku gdy użytkownik nie będzie potrzebował więcej mocy i prędkości. Dla uporządkowania sytuacji skupimy się także na pojazdach, które możecie obecnie kupić w salonach.

Naked

Golasy wyrastają najpopularniejszy w Polsce segment motocykli. Trudno się zresztą temu dziwić, bo stanowią świetną kombinację dobrych osiągów, praktyczności i przystępnej ceny. Jeśli planujecie przesiąść się na coś z tego segmentu, te modele koniecznie weźcie pod uwagę.

Kawasaki ER6n
Jeden z bestsellerów Kawasaki, który ciągle jest modernizowany i w każdej kolejnej generacji prezentuje się coraz atrakcyjniej. Chwalony za łatwość obsługi, niezawodność, dobre osiągi i niesamowitą oszczędność. Motocykl bardzo chwalony w Polsce i ofertowany w dobrych pieniądzach.
Cena: od 23 900 zł

Yamaha MT-07
Yamaha przebojem wdarła się na listy sprzedaży w sezonie 2014 właśnie z tym modelem. Fajna stylizacja, dynamiczny silnik i dobra jakość wykonania. Motocykl stał się przebojem, ale duży udział w tym miała jego niesamowita cena. Od strony technicznej Yamaha ma swoje ograniczenia takie jak mały zbiornik paliwa, czy też nie każdemu pasująca ergonomię. Nie zmienia to faktu, że MT-07 to bardzo dobry pomysł na drugi motocykl, szczególnie że nawet po podwyżce cena jest nadal bardzo atrakcyjna.
Cena: od 24500 zł 

BMW F800R
Największa i najmocniejsza pozycja z naszych motocykli typu naked. Za niemieckim produktem przemawia sprawdzona konstrukcja, dobra ergonomia, wyjątkowa oszczędność i jakby nie patrzeć, prestiżowość marki. F800R świetnie odnajduje się w wielu sytuacjach, w tym także dłuższych wypadach z pasażerem. Największy minus to cena. Poza tym bawarskie dwucylidrowce klasy średniej oczekują na zupełnie nowy napęd, który BMW już opracowuje.
Cena: od 38000 zł

Sport

A może motocykl sportowy? Aby fura wpisywała się w takie założenia, musi nie tylko wyglądać na sprzęt sportowy, ale także powinna dawać przyjemność z np. amatorskich wypadów na tor. Dlatego też w naszych podpowiedziach idziemy bardziej w kierunku niższej masy i lepszej poręczności (co docenią mniej doświadczeni kierowcy), niż wysokiej mocy. Motocykl taki powinien także nadawać się do codziennej eksploatacji. Naszym zdaniem najlepiej w te wymagania wpisują się:

Honda CBR650F
Wielu doświadczonych kierowców powiedzieć może, że CBR650F to nuda. Jest w tym trochę prawdy, bo silnik nie jest przesadnie impulsywny, a sposób oddawania mocy ugrzeczniono w sposób wręcz radykalnych. Z drugiej jednak strony nabywca zyskuje kawał motocykla, który wygląda jak sportowa fura i który jeździ jak sportowa fura. Sprzętem tym zapewne nie zrobicie konkurencji Pawłowi Szkopkowi, ale osiągi, pozycja za sterami, zachowanie na drodze pozwolą wam wspaniale spędzić czas na imprezach typu track day, a następnego dnia rano pojechać jak człowiek do pracy.
Cena: od 34900 zł

Kawasaki Ninja 300
Świetna propozycja na motocykl sportowy dla dziewczyn, czy mniejszych gabarytowo facetów. Nasz redakcyjny Michał Mikulski po prezentacji tej maszyny przez wiele dni zanudzał nas opowieściami jak wspaniale pochłaniało mu się zakręty za jej sterami. Wóz jest nieduży i lekki. Dwucylindrowy silnik zapewnia nie tylko sporo mocy, ale też niezłą kulturę pracy. Zawieszenia i hamulce dobrze radzą sobie także z dynamiczną jazdą. No i ta cena...
Cena: od 20900 zł

Yamaha YZF-R3
Można o niej napisać dokładnie to samo, co o Kawasaki Ninja 300, tyle że w zamiast Michała Mikulskiego moglibyśmy wstawić tam Dawida Stolickiego. Szkoda, że fura ta pojawiła się tak późno w ofercie Yamahy. Cenowo R3 wypada jednak nieco słabiej od Kawy...
Cena: od 22900 zł

Na każdy dzień

Motocykl do wszystkiego? Dojazdy do pracy od poniedziałku do piątku, a w weekend wypad nad morze lub w góry? Tutaj macie również bardzo szeroki wybór, a my mamy swoje typy. Każdy z nich to sprawdzony, przetestowany, niezawodny i oszczędny sprzęt, który sprawdzi się w każdej sytuacji.

Honda NC750X
Najnowszy z motocykli uniwersalnych w naszym zestawieniu. Prezentuje wysoką jakość wykonania i cechuje go niezwykła oszczędność eksploatacji, która co ważne nie ogranicza się wyłącznie do niskiego zużycia paliwa. Łatwy i przyjazny w eksploatacji. Nie każdemu pasuje wolnoobrotowy silnik, ale jednostka napędowa zbudowana została do pracy z dwusprzęgłową skrzynią (niestety wymaga sporej dopłaty), z którą zresztą najlepiej kupować ten motocykl.
Cena od 27500 zł

Kawasaki Versys 650
Versys był odpowiedzią na fenomenalnego V-Stroma 650 i rzeczywiście Zielonym udało się przekonać wielu klientów do swojego produktu. Kawasaki choć dysponuje stylizacją nieco przypominającą maszyny zjeżdżające w teren, przeznaczone jest wyłącznie do jazdy po ulicach, tudzież gorszych drogach. Wysoki skok zawieszeń świetnie sprawdza się nie tylko na dziurawych nawierzchniach, ale także przydaje się na miejskich zarwanych studzienkach i wszechobecnych krawężnikach. Motocykl oszczędny, sprawdzony i niezawodny, zdecydowanie godny rekomendacji. Zaopatrzony w zestaw kufrów zamienia się w wygodnego i dalekodystansowego turystę.
Cena: od 29900 zł

Suzuki VStrom 650XT
Ten absolutny bestseller Suzuki zyskał sobie znakomitą reputację jako niezawodny, oszczędny i praktyczny motocykl turystyczny. W latach 2004 – 2014 to właśnie ten model był w Europie najlepiej sprzedawanym modelem motocykla o podwójnym przeznaczeniu w klasie 650-800 cm3. To nadal bardzo dobry motocykl, czas jednak nie stoi w miejscu, konkurencja nie śpi. Naszym zdaniem model ten wymaga głębszej modernizacji.
Cena: od 30000 zł

Gdzie oczy poniosą

Jeśli lubicie pojechać na dłuższą wycieczkę, taką liczoną w tysiącach kilometrów, jest na rynku kilka maszyn, które obwiozą was dookoła Ziemi, nie męcząc was przy okazji swoją masą, gabarytami, czy tez kosztami eksploatacji.

Yamaha Tenere 660
To pierwszy z takich motocykli. Jako jedynego w naszym zestawieniu nie możecie kupić w salonie Yamahy, ale to tak dobra maszyna, że warto rozejrzeć się za dobrą sztuką na rynku używek. Niezniszczalny silnik zapewnia tyle mocy ile potrzeba, duży bak gwarantuje świetny zasięg, nie można także narzekać na ochronę przed czynnikami atmosferycznymi i ergonomię. Motocykl nie był w Polsce przesadnie popularny z uwagi na swoją wysoką cenę. Obstawiamy, że teraz, po wycofaniu z oferty, stanie się łakomym kąskiem dla wszelkiej maści podróżników.
Cena: -

BMW G650GS
Po zaopatrzeniu w odpowiednie opony, motocykl ten zawiezie was praktycznie wszędzie. Niezawodny napęd, prosta konstrukcja, niskie koszty eksploatacji to podstawowe plusy. Pomimo tego maszyna ta, od samego początku swojej egzystencji uważana jest ubogiego (jeśli nie bardzo ubogiego) krewnego dwucylindrowych GSów. Popularności w Polsce nie przysparza jej również wysoka cena.
Cena: 32000 zł

KTM 690 Enduro R
Najbardziej uterenowiona z naszych propozycji. Sprzęt ten dysponuje tak dużymi zdolnościami do jazdy w terenie, że śmiało można nim atakować miejsca, w których nie ma żadnych dróg. Mocny i wytrzymały, a przy tym dający się wykorzystać do terenowej turystyki. Silnik, podwozie, czy np. koła zaprojektowano w taki sposób, aby zniosły najgorszy teren oraz najgorsze warunki pogodowe. Dobry pomysł na kompana jeśli chcesz jeździć w prawdziwym terenie, a nie masz jeszcze wystarczająco dużo umiejętności i doświadczenia, aby dosiąść 1190 Adventure R. Tylko ta cena...
Cena: 39490 zł

Chopper & cruiser

A może potrzebujecie maszynę na weekendowe przejażdżki i wyjątkowo leży wam styl chopper & cruiser? W ostatnich dwóch latach w segmencie tym przybyło niedużych i fajnych maszyn, dla tych którzy niekoniecznie potrzebują na początek trudną do ogarnięcia bryłę metalu i frędzli.

Harley-Davidson Street 750
Wszyscy czepiają się Streeta, że poziom jego wykonania niewiele odbiega od tego, co prezentują motocykle z Chin. Jest w tych pretensjach trochę racji, ale odnosimy wrażenie, że wszyscy zapominają o co chodzi w tym motocyklu. A chodzi właśnie o dobry punkt startu dla wielu młodych ludzi, którzy chcieliby bezboleśnie wejść w świat większych motocykli. Co ważne Street 750 świetnie jeździ i daje dużo przyjemności z dynamicznego pokonywania zakrętów. Ta maszyna wnosi zupełnie nową jakość do oferty H-D i zapewniamy was, że nie zbudowano go po to, aby oglądać spawy na ramie...
Cena: 34900 zł

Kawasaki Vulcan S
Mały Vulcan to dowód na to, że niedrogie, proste i nieduże cruisery mogą dawać mnóstwo frajdy z jazdy. Maszyna ta oparta jest sprawdzonym dwucylindrowcu Kawasaki, stosowanym także w Versysie i rodzinie ER6. Kawa kryje w sobie kilka budżetowych rozwiązań, ale nie denerwują one w czasie jazdy, a zakup umila bardzo dobra cena jak za maszynę o tych możliwościach.
Cena: od 29900 zł

Yamaha XV950
Szalenie przyjazny i funkcjonalny pojazd, który niedawno pojawił się w ofercie Yamahy. Sprawdzony układ napędowy ubrano w zaprojektowane od nowa nadwozie nawiązujące do dziedzictwa sportowego Yamahy. Motocykl oszczędny, przyjazny i prosty w eksploatacji. Szkoda trochę, że XVS950 jest najdroższą z naszych klasycznych pozycji.
Cena 35600 zł

Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Komentarze 22
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę