tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Co drugi sprzedawany w Japonii motocykl do Honda. Jednak w dwch segmentach ma rywala
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Co drugi sprzedawany w Japonii motocykl do Honda. Jednak w dwch segmentach ma rywala

Autor: Alonzo 2021.01.24, 11:39 Drukuj

Honda to najlepiej sprzedająca się marka motocykli w Japonii. Co ciekawe, ich model jest najlepiej sprzedającym się tylko w jednej kategorii. W pozostałych palmę pierwszeństwa odbiera Hondzie Kawasaki.

Japończycy kupowali w ubiegłym roku motocykle. Chociaż pandemia koronawirusa mniej dotknęła Japończyków, to i tak można było mieć obawy o sprzedaż jednośladów w Japonii w roku 2020. Tymczasem sprzedaż ta wzrosła w stosunku do 2019. Co prawda o zaledwie 1%, ale sam fakt wzrostu pokazuje, że ludzie coraz bardziej potrzebują motocykli.

NAS Analytics TAG

Kiedyś Japończycy kupowali głównie skutery. Obecnie w kraju tym ma miejsce to, co dzieje się na całym świecie - sprzedaż skuterów spadła, a pozytywną tendencję widać w zapotrzebowaniu na motocykle. W ciągu jedenastu miesięcy 2020 roku w Japonii sprzedano 335 tysięcy motocykli. Biorąc pod uwagę to, że w kraju tym żyje ponad trzy razy więcej ludzi niż w Polsce, widać, jak duży potencjał ma jeszcze sprzedaż motocykli w naszym kraju. Gdyby proporcje w obu krajach były takie same, w Polsce sprzedawałoby się rocznie blisko 100 000 motocykli (czyli 2,5 razy więcej niż w ubiegłym roku). To może, po części, wyjaśniać, dlaczego sprzedaż motocykli w Polsce rośnie pomimo pandemii.

Sprzedaż motocykli w Japonii jest klasyfikowana w trzech segmentach: motocykle małe, od 125 do 250 centymetrów sześciennych pojemności, następnie od 251 do 400 i na koniec motocykle duże, powyżej 400 cm³. Honda ma blisko połowę udziału w rynku motocykli, a w ubiegłym roku zanotowała wzrost o 1%. Drugie miejsce zajmuje Suzuki ze wzrostem o 9% w roku 2020. Trzecia jest Yamaha, ale jej motocykle sprzedały się w ubiegłym roku trochę gorzej, tracąc 8% udziału w japońskim rynku.

Wśród małych motocykli Japończycy najchętniej wybierali Hondę Rebel 250. W segmencie motocykli dużych najlepiej sprzedawał się Kawasaki Z900. W segmencie średnich pojemności najczęściej kupowano Kawasaki Ninja 400, za którym uplasowała się Yamaha SR 400. Co ciekawe, w tym segmencie dobrze sprzedawała się trzykołowa Yamaha Tricity 300, czyli trzykołowiec.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s prywatnymi opiniami uytkownikw portalu. cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialnoci za tre opinii. Jeeli ktrykolwiek z komentarzy amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunity. Uwagi przesyane przez ten formularz s moderowane. Komentarze po dodaniu s widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadajcym tematowi komentowanego artykuu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu cigacz.pl lub Regulaminu Forum cigacz.pl komentarz zostanie usunity.

NAS Analytics TAG
Zobacz rwnie

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualnoci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep cigacz

    NAS Analytics TAG
    na gr