tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Boczne kó³ka pod podnó¿kami pasa¿era do cruisera. By manewrowa³o siê lepiej
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Boczne kó³ka pod podnó¿kami pasa¿era do cruisera. By manewrowa³o siê lepiej

Autor: Alonzo 2021.06.26, 10:08 Drukuj

Jeżeli jesteś osobą o nietęgiej posturze, a zakochałeś się lub zakochałaś się w dużych cruiserach, to jest dla Ciebie sposób na łatwe manewrowanie. Oto pneumatycznie opuszczane kółka, montowane pod podnóżkami pasażera, które zamieniają wielki motocykl w dziecięcy rowerek.

Motocykle typu cruiser lub grand tourer służą do majestatycznego pożerania długich odcinków prostej drogi. Duża masa sprawia, że nie podskakują na nierównościach drogi jak krosowe "wścieklaki". Zachowują się jak "przyspawane" do asfaltu, a podróż nimi bardziej przypomina jazdę poduszkowcem lub po szynach, niż skakanie po wzburzonym oceanie stylem motorówki. Co więcej, masywne nadwozia z wystającymi niczym muskuły elementami chromowanymi sprawiają, że motocykle takie wzbudzają wrażenie siły. Motocyklista przy takim motocyklu wygląda trochę jak VIP w otoczeniu ochraniającego go "goryla".

NAS Analytics TAG

Problem pojawia się, gdy mamy. na przykład 60-75 kilogramów wagi i musimy zakręcić takim motocyklem w wąskiej uliczce lub na parkingu. Lub gdy musimy powoli przesuwać się w korku w upalny dzień. Jeżeli mamy do tego poniżej 170 cm wzrostu, to możemy odczuć dyskomfort podczas takiej jazdy.

Z pomocą przychodzi tutaj firma LegUp LandingGear. Firma ta od 2010 roku rozwija technologię doczepianych kółek do dużych cruiserów, takich jak Harley-Davidson Electra Glide lub Honda Gold Wing. Ich produkt w aktualnej wersji, to pneumatycznie wypuszczane i chowane kółka boczne, sterowane z kierownicy. Kółka są montowane pod podnóżkami pasażera. Są zaprojektowane do jazdy z prędkościami do 10 km/h, więc idealnie nadają się do stabilizacji motocykla podczas wolnych manewrów. 

Kółka są wypuszczane pneumatycznie. Do ich pracy niezbędny jest zbiornik ze sprężonym powietrzem, który montowany jest zazwyczaj w bocznym kufrze bagażowym. W przypadku motocykli cruiser zazwyczaj nie ma problemu z przestrzenią ładunkową, bo kufry w takich jednośladach mogą mieć dużą pojemność. Co ciekawe, system LegUp wyposażony jest w prędkościomierz, który pozwala automatycznie schować kółka boczne, gdy prędkość motocykla przekroczy 10 km/h. Cena w stanach zjednoczonych za kompletny system, to 3 500 dolarów.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê