tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Bimota DB8 2010 - tańsza i dwuosobowa
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Bimota DB8 2010 - tańsza i dwuosobowa

Autor: Piotr Jędrzejak 2010.01.18, 14:43 1 Drukuj

Nowa Bimota DB8 została ostatnio zaprezentowana na targach Motor Bike Expo, obywających się we włoskiej Weronie. Jak określił producent - „supersport z pasażerem" jest kolejnym projektem wyposażonym w silnik z Ducati. Tym razem jednak, wrażeń dostarczała będzie jednostka Ducati 1198 Testastretta Evoluzione. Co ciekawe, najnowsza Bimota zmieści również pasażera! Oczywiście nie można oczekiwać, że w drugiej klasie znajdziemy wygodną kanapę.

W porównaniu do poprzedniego modelu DB7, który określany był jako nowoczesne dzieło sztuki, DB8 będzie nieco uboższa. Zamiast karbonowych owiewek znajdą się plastikowe, miejsce tytanowego wydechu zajmie stalowy, a rama w całości zostanie wykonana tylko z aluminium. Mimo tego, można być pewnym, że DB8 będzie zwracała na siebie uwagę. Zawieszenie to tak samo, jak w DB7, produkt marki Marzocchi z przodu i Extreme Tech z tyłu, teraz jednak będą to delikatnie gorsze, ale wciąż w pełni regulowane modele. Zastosowanie podzespołów nie tak wyrafinowanych, jak w poprzednim modelu, idzie w parze z niższą ceną. Za nową Bimotę DB7 na rynku angielskim trzeba zapłacić ponad 105 000 złotych, natomiast za jej młodszą siostrę „tylko" około 93 000 pln.

Bimotę DB8 napędzała będzie wspomniana już wyżej jednostka z Ducati 1198, a emocje zapewnione zostaną dzięki 168 KM i 131 Nm. Zawieszenie dostosowane jest dla dwóch osób, ale producent zapowiedział już, że tylne siedzenie zastąpić będzie można nakładką.

Dane techniczne

Bimota DB8
Silnik
TypDucati 1198 Testastretta Evoluzione
Pojemność1198.4 cc
Kompresja12.7±0,5:1
Zawory na cylinder4
Średnica x skok tłoka106.0 mm x  67,9 mm
Max. obroty silnika10,700 obr/min
Moc168 KM / 9750 obr/min
Moment obrotowy131,4 Nm / 8000 obr/min
Układ wydechowy2-w-1 ze stali nierdzewnej
Smarowaniemokra miska
Sprzęgłowielotarczowe mokre
Podwozie
Rozstaw kół1435 mm
Kąt nachylenia główki ramy25°
Wysokość siedzenia800mm
Wysokość nóżek400mm
Wysokość kierownicy860mm
Długość2180mm
Szerokość700mm
Wysokość1115mm
Prześwit135mm
Przednie zawieszenieMarzocchi widelec USD DLC z pełną regulacją
Tylne zawieszenieExtreme Tech Monoshock z pełną regulacją
Przedni hamulecPodwójne 320mm pływające tarcze Brembo, 4-tłoczkowe, radialne zaciski Brembo
Tylny hamulec220 mm pływająca tarcza, 2-tłoczkowe zaciski Brembo
Przednie koło3.5x17.0 kute aluminiowe felgi / 120/70 ZR 17 Dunlop Sportmax GP Racer
Tylne koło6.0x17.0 kute aluminiowe felgi / 190/55 ZR 17 Dunlop Sportmax GP Racer
Zbiornik paliwa16 litrów (4 litry rezerwy)
Waga całkowita178 kg
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Autor:.,. 19/01/2010 14:34

jest piękna O_O

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę