tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 A+B = absolutnie bezpieczni w Krakowie
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

A+B = absolutnie bezpieczni w Krakowie

Autor: Informacja prasowa 2012.07.23, 13:09 2 Drukuj

Stalexport Autostrada Małopolska S.A. rozpoczyna kampanię, w ramach której wspólnie z Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Motocyklistów MotoAutostrada będzie promował zachowania zwiększające bezpieczeństwo współuczestnictwa samochodów i motocykli w ruchu drogowym.

Kraków, 21 lipca 2012. „A+B = Absolutnie Bezpieczni” – pod takim hasłem Stalexport Autostrada Małopolska S.A. rozpoczyna kampanię promującą bezpieczne zachowania na drodze wśród motocyklistów i kierowców samochodów jako współużytkowników dróg. Partnerem akcji jest Ogólnopolskie Stowarzyszenie Motocyklistów MotoAutostrada.

-  Rosnąca liczba motocykli na drogach, którą obserwujemy także na A4 Katowice-Kraków, wymaga zwiększenia świadomości zasad bezpieczeństwa wśród kierowców jednośladów i samochodów jako współużytkowników dróg. Kampanię „A+B = Absolutnie Bezpieczni” dedykujemy zatem obu grupom wychodząc z założenia, że mogą one nawzajem udzielić sobie cennych rad i wskazówek – mówi Rafał Czechowski, rzecznik prasowy Stalexport Autostrada Małopolska S.A.

Jak wynika ze statystyk, w 2011 roku wydarzyło się ponad 40 tysięcy wypadków drogowych, z czego około 2,4 tysiąca zdarzeń odbyło się z udziałem motocyklistów. Byli oni sprawcami prawie połowy tych incydentów, natomiast 42 proc. wypadków z udziałem motocyklistów spowodowali kierowcy samochodów osobowych. Tymczasem z powodu nieudzielenia motocyklom pierwszeństwa przejazdu, wydarzyło się niemal tyle samo wypadków, co na skutek zbyt szybkiej jazdy jednośladami*.

- Te wyniki tylko pokazują, ile w kwestii bezpieczeństwa mamy jeszcze do zrobienia my motocykliści i my kierowcy samochodów. Nie zapominajmy bowiem, że większość motocyklistów to także kierowcy samochodów, którzy poza sezonem motocyklowym, najczęściej zasiadają za kierownicą „czterech kółek”. W kampanii „A+B = Absolutnie Bezpieczni” radzimy, co jako kierowcy jednośladów i samochodów możemy zrobić i na co powinniśmy zwrócić uwagę, aby na drogach było bezpieczniej – mówi Szczęsny Filipiak z Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Motocyklistów MotoAutostrada.

Kampania będzie prowadzona bezpośrednio na A4 Katowice-Kraków, w przestrzeni miejskiej Krakowa i Katowic oraz w Internecie.

„A+B = Absolutnie Bezpieczni” zainaugurował zorganizowany w Krakowie happening, podczas którego aktorzy pantomimy ucharakteryzowani na manekiny służące do crash testów prezentowali statystyki wypadkowości z udziałem motocyklistów i kierowców samochodów. Podczas happeningu dystrybuowane były również ulotki informujące o akcji. Po zakończeniu happeningu w Krakowie, aktorzy przejechali na place poboru opłat w Balicach i Mysłowicach na A4 Katowice-Kraków, gdzie rozdawali kierowcom ulotki, przypominając o zasadach bezpiecznej jazdy.

W kampanię zaangażowali się także miłośnicy jednośladów i „czterech kółek” - w tym m.in. Maciej Balcar – muzyk, aktor, wokalista zespołu „Dżem” - którzy wystąpili w krótkich nagraniach dzieląc się z kierowcami swoimi obserwacjami. Filmy wideo dostępne są na stronie kampanii pod adresem www.bezpieczna.autostrada-a4.pl.

W ramach kampanii „A+B = Absolutnie Bezpieczni” ruszył także konkurs dla użytkowników facebooka na profilu akcji pod adresem www.facebook.com/absolutniebezpieczni. Każdy uczestnik konkursu zmierzy się z kilkoma zagadkami dotyczącymi bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Pięć osób, które wykaże się najlepszą wiedzą w najkrótszym czasie, otrzyma nagrody: zestaw głośnomówiący bluetooth do samochodu lub wielofunkcyjny intercom na motocykl. Konkurs trwa do 11 sierpnia br.

 „A+B = Absolutnie Bezpieczni” to kolejna kampania realizowana przez Stalexport Autostrada Małopolska S.A., promująca zachowania kierowców zwiększające bezpieczeństwo na drogach. Pół roku temu zakończyła się akcja „To nie sen, Ty prowadzisz” uwrażliwiająca kierowców na zagrożenie spowodowane przemęczeniem podczas prowadzenia pojazdu.
W 2010 roku realizowana była kampania „Rekordowo bezpieczni z A4 Katowice-Kraków”, której hasło podkreślało rekordową statystykę: przez 20 miesięcy na koncesyjnym odcinku A4 nie wydarzył się żaden śmiertelny wypadek. Wcześniej, w latach 2005-2007 SAM S.A. przeprowadził akcję „Droga życia”.

*Na podstawie raportu „Wypadki drogowe w Polsce w 2011 roku” opublikowanego przez Komendę Główną Policji.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę