2023 KTM 890 Adventure R. Motocykl adventure z jeszcze bardziej rajdowym rodowodem
KTM zaprezentował kolejną generację motocykla KTM 890 Adventure R, który jest z nami już od jesieni 2020 r. Maszyna jest jeszcze bardziej nastawiona na jazdę w terenie i czerpie inspiracje z rajdowych motocykli austriackiego producenta. Jako miejsce prezentacji wybrano zróżnicowane krajobrazy stanu Idaho, co ma pokazać uniwersalność i lekkość maszyny.
Jedną z najważniejszych zmian na pokładzie jest w pełni regulowane zawieszenie składające się z widelca WP XPLOR i tylnego amortyzatora WP XPLOR PDS, których nastawy są inspirowane tymi z motocykla KTM 450 RALLY. Na pokładzie jest też amortyzator skrętu. Z tej maszyny 890 Adventure R czerpie również swoją smukłą sylwetkę. Producent przeprojektował owiewki i zbiornik paliwa. Niższa szyba, wysoki błotnik i osłona silnika sprawiają, że motocykl można bezkarnie zabrać w niemal każdy teren.
Reklama
Kalendarz dla motocyklisty na rok 2026 Gwiazdy MotoGP.
Duży 42x30 cm. 79 zł WYSYŁKA GRATIS!
Kalendarz motocyklowy na rok 2026 ścienny, przedstawiający najważniejszych bohaterów tego sezonu MotoGP. Marc Marquez, Jorge Martin, Johann Zarco, Raul Hernandez, Fabio Quartararo, Franco Morbidelii, Pedro Acosta, Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Alex Marquez i inni w obiektywnie Łukasza Świderka, polskiego fotografa w MotoGP
KUP TERAZ. WYSY£KA GRATIS »
Za surowym wyglądem czają się nowoczesne technologie. KTM zastosował nowy wyświetlacz TFT o przekątnej 5" z wejściami USB-C oraz intuicyjnymi kolorowymi animacjami. Na pokładzie jest oczywiście moduł Bluetooth, który pozwala na korzystanie z nawigacji i telefonu, o ile w terenie będziecie mieli zasięg sieci komórkowej. Wśród pomocy elektronicznych pojawił się ABS nowej generacji, który jest połączony z sześcioosiowym czujnikiem śledzącym położenie motocykla w przestrzeni. Doświadczeni jeźdźcy mogą skorzystać z OFFROAD ABS i OFFROAD MODE, a opcjonalnie można odblokować RALLY MODE, który łączy te dwa tryby.
Silnik pozostawiono bez zmian, a więc mamy motor o pojemności 889 cm3, który generuje maksymalną moc 104 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy wynosi 100 Nm. Rama to konstrukcja rurowa wykonana z chromo-molibdenu, a głównym punktem jest tutaj silnik, dzięki czemu udało się zyskać lekkość. Ramę pomocniczą wykonano ze stali, aby można było bez obaw przewozić cięższy ładunek.







Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze