tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 KTM RC 8C 2023: Jeszcze ostrzejszy i mocniejszy, z silnikiem LC8c. Progi wydajności wybiło w kosmos
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

KTM RC 8C 2023: Jeszcze ostrzejszy i mocniejszy, z silnikiem LC8c. Progi wydajności wybiło w kosmos

Autor: Andrzej Sitek 2022.10.28, 11:03 1 Drukuj

W zeszłym roku powstał KTM RC 8C wyposażony w lekki i ultra kompaktowy, dwucylindrowy, 8-zaworowy silnik rzędowy LC8c w układzie DOHC. Moc? 128 KM i pojemności 889 cm3. To bardzo wyspecjalizowane "narzędzie" na tor.

Na rok 2023 sztandarowy model został poddany przeglądowi, a specyfikacja podniesiona i dopracowana, aby uzyskać jeszcze ostrzejszy profil "READY TO RACE".

NAS Analytics TAG

Druga generacja KTM RC 8C wymagała o wiele więcej niż tylko świeżej warstwy lakieru i zmiany pakietu aerodynamicznego. Ponieważ motocykliści i zawodnicy szybko przyjęli tę koncepcję, KTM po raz kolejny zajął się podnoszeniem progów wydajności.

W rezultacie wersja 2023 może pochwalić się radykalnie zmodyfikowanym silnikiem LC8c, stworzonym specjalnie na potrzeby toru wyścigowego, zmodernizowanymi układami elektronicznymi, jeszcze większą ilością rozwiązań zmniejszających masę oraz szeregiem wysokiej klasy komponentów, które zapewniają konkurencyjność motocykla.

Osiągi, wytrzymałość i wszechstronność: to były główne priorytety dla zespołu badawczo-rozwojowego KTM przy tworzeniu modelu 2023 KTM RC 8C. Wzrost o 7 KM dla mocy maksymalnej 135 KM przy 11000 obr./min (z momentem obrotowym 98 Nm przy 8250 obr./min) został osiągnięty dzięki takim modyfikacjom jak montaż nowych, lżejszych tytanowych korbowodów, a także dwóch pierścieni tłokowych (w celu udoskonalenia mas oscylacyjnych), wyższego stopnia sprężania, większego korpusu przepustnicy i wzmocnionej pompy paliwowej.

Z kolei zwiększenie napięcia wstępnego sprzęgła i dostosowanie wałka wyważającego skrzynię korbową przyniosło wzrost trwałości, a dodatkowa chłodnica oleju PANKL pomaga w stabilizacji termicznej.

Sucha masa 2023 KTM RC 8C została zoptymalizowana do zaledwie 142 kg i wraz z doskonałą zwinnością i odpornością ramy ze stali CrMo4, daje prototypowi potencjał, która pozwala maszynie z powodzeniem atakować zakręty w starciu z każdym innym superbike'm. Środki takie, jak zupełnie nowy tytanowy układ wydechowy Akrapovic, pomogły w odchudzeniu, ale równie ważne są ulepszone ustawienia z najnowszych konfiguracji WP PRO COMPONENTS. Widelec i amortyzator WP APEX PRO są teraz bardziej miękkie; zwiększają komfort, kontakt i pewność.

Dzięki ponownej współpracy z Krämer Motorcycles, KTM RC 8C z 2023 roku jest jednym z najbardziej wyrazistych wyścigowych modeli firmy. Niezależnie od tego, czy kierowca jest kolejnym Bradem Binderem szukającym kilometrów treningowych, czy debiutantem Red Bull MotoGP na drodze do Grand Prix, dopracowana elektronika oznacza, że każde ustawienie kontroli trakcji, mapowania i hamowania silnikiem może dopasować 2023 KTM RC 8C do poziomu umiejętności (lub ambicji) zawodnika.

Motocykl wyścigowy może być ustawiony na wiele sposobów; od regulowanej głowicy kierownicy do przesunięcia potrójnych zacisków wykonanych w technologii CNC, reakcji przepustnicy, przez bezkonkurencyjne zaciski Brembo Stylema i pompę hamulcową RCS19 Corsa Corta.

 KTM RC 8C z 2023 roku jest przeznaczony dla zawodników i pochodzi z firmy, której duszą są wyścigi. Zastosowanie skrzydełek i uwzględnienie wielu aspektów aerodynamiki, jest bezpośrednią przyczyną sukcesów programu MotoGP, w którym KTM RC16 wygrał siedem Grand Prix w ciągu zaledwie sześciu lat obecności na torze klasy Premier.

Oficjalne przekazanie KTM RC 8C z 2023 roku zostanie uczczone specjalnym dniem na torze Circuito Ricardo Tormo w Walencji.  26 kwietnia 30 wybrańców znajdzie się pod opieką zawodników Grand Prix, którzy będą udzielać lekcji na torze, a ekipa techniczna KTM i WP Suspension będzie przygotowana do dostosowania konfiguracji nowego motocykla do 14 zakrętów toru Grand Prix.

Tylko 200 egzemplarzy KTM RC 8C z 2023 roku z oponami typu slick, trafi do klientów. Każdy motocykl będzie posiadał specjalny numer seryjny wytłoczony na potrójnym zacisku. Zamówienia można składać wyłącznie poprzez stronę ktm.com.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę