tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 1/4 mili na Bemowie - trzy rekordy Polski!
NAS Analytics TAG
2021 03 Benelli TRK 502 X billboard
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

1/4 mili na Bemowie - trzy rekordy Polski!

Autor: Mario #77 2009.05.05, 12:14 3 Drukuj

2. maja na warszawskim Bemowie odbyły się obfitujące w rekordy Polski zawody w wyścigach równoległych na 1/4 mili

2. maja na warszawskim Bemowie odbyła się pierwsza runda Gecko Cup organizowana przez Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego. Organizatorzy obawiali się, że długi weekend może być przyczyną słabej frekwencji, ale piękna pogoda oraz nagrody pieniężne przyciągnęły bardzo dużą ilość zawodników i sympatyków 1/4mili.

NAS Analytics TAG

Frekwencja w klasach była dwukrotnie wyższa, niż tydzień temu w Rykach . Najprawdopodobniej niemały wpływ na tę sytuację miało Ogólnopolskie Otwarcie Sezonu Motocyklowego w Warszawie, które przyciągnęło bardzo wielu sympatyków jednośladów.W przyszłości warto byłoby,aby organizatorzy zwracali uwagę na takie „szczegóły”.

Eliminacje rozpoczynały się praktycznie od chwili wjazdu za bramę na lotnisko. Jeżeli ktoś przyjechał o godzinie 9.00 rano od razu mógł łapać przejazdy eliminacyjne. Możliwość wyjeżdżenia się była bardzo duża, natomiast sposób w jaki się to na początku odbywało nie był zbyt profesjonalny. Po wykonaniu przejazdu, trzeba się było ustawić na końcu kolejki, co powodowało kilkudziesięciominutowy czas oczekiwania na kolejny przejazd! Później organizatorzy na szczęście zmienili formułę rozgrywania eliminacji i puszczali motocykle w sesjach trzydziesto minutowych.

Klasa Moto (poj. do 750cm3)

Po trzech sesjach eliminacyjnych na pierwszym miejscu znalazł się Jarosław Czernikarz startujący na Suzuki GSXR 750, na drugim znalazł się Mariusz Wieczorek (Suzuki GSXR 750K7), a na trzecim zameldował się Łukasz Tabor (Suzuki GSXR 750). Czwartą pozycję zajął Piotr Boniecki na Suzuki GSXR 750 K6.

Jako pierwsza para wyjechali na pas Mario z Taborem. Mariusz wziął odwet za zawody rozgrywane tydzień temu podczas których przegrał finałowy pojedynek. Tym razem wygrał przejazd półfinałowy uzyskując tego dnia najlepszy czas w klasie Moto ET+RT 10.895! Drugą parę stanowili Jarosław Czernikarz z Bońkiem, gdzie zwycięstwo odniósł ten pierwszy. W finale spotkali się więc Mario z Jarkiem. Rywalizację w klasie Moto wygrał Jarek, który debiutował w wyścigach na 1/4 mili. Należy podkreślić, że bardzo podniósł się poziom startujących w tej klasie. Już trzech zawodników ma profesjonalnie przygotowane do dragracingu motocykle.

Klasyfikacja generalna w klasie Moto:

  1. Jarosław Czernikarz
  2. Mariusz Wieczorek
  3. Łukasz Tabor
  4. Piotr Boniecki
  5. Robert Maliszewski
  6. Mariusz Ampulski
  7. Piotr Pietrzyk
  8. Jakub Tomkalski

Klasa Moto Plus. (poj. od 750 do 1100cm3)

Zwycięzcą eliminacji w tej klasie został tradycyjnie Sławomir Kłosowski na Suzuki GSXR 1000K8, na drugim miejscu uplasował się Jarosław Chabowski na Suzuki GSXR 1000K6. Trzecią lokatę zgarnął Krzysztof Balicki na motocyklu Yamaha R1 ‘07r. Półfinałową czwórkę zamknął Mariusz Załęski na Suzuki GSXR 1000K4. Jako pierwsi wystartowali Chabowski z Balickim, który po kilku latach startów w klasie Moto przeniósł się do klasy Moto Plus. Zwycięstwo jednak odniósł Jarek Chabowski uzyskując czas ET. 10.151 i znalazł się w finale razem z Kłoskiem, który czasem 10.238 pokonał Mariusza Załęskiego. Finał był kolejnym zaskoczeniem, gdyż zwycięstwo odniósł Jarek uzyskując najlepszy czas tego dnia w klasie Moto Plus ET+RT 10.454. Kłosek tym razem musiał zadowolić sie drugą lokatą.

Klasyfikacja generalna w klasie Moto Plus:

  1. Jarosław Chabowski
  2. Sławomir Kłosowski
  3. Krzysztof Balicki
  4. Mariusz Załęski
  5. Sławomir Detmer
  6. Gerard Maciejek
  7. Kamil Streżyński
  8. Przemysław Krawiec
  9. Adam Ostrowski
  10. Andrzej Szymański

Klasa Moto Maxi (poj. pow.1100cm3)

Czwarte miejsce, po przejazdach klasyfikacyjnych zajął Radosław Kruk na Yamasze V-Max, który objechał trzy Hayabusy. Trzecia lokata to Andrzej Stachurski na Kawasaki ZX12R. Drugie miejsce wywalczył Łukasz Wieczorek na Kawasaki ZZR 1400, a na prowadzenie wysunął się Jacek Mroczek na Suzuki GSXR 1300 Hayabusa.

Pierwszą parą półfinałową byli Jacek i Radek. Tym razem 200 konny V-Max nie poradził sobie z Hayabusą. Jacek Mroczek spotkał się w finale z Łukaszem Wieczorkiem, który pokonał Andrzeja Stucharskiego. Pierwsze miejsce przypadło Małemu. Łukasz uzyskał tego dnia najlepszy czas przejazdu 10.133 ET. Warto wspomnieć, że Mały startował na motocyklu pożyczonym od Wilexa, któremu należą się za to wielkie podziękowania!!!

Klasyfikacja Generalna Moto Maxi:

  1. Łukasz Wieczorek
  2. Jacek Mroczek
  3. Radosław Kruk
  4. Andrzej Stachurski
  5. Paweł Jan Ratajczak
  6. Robert Wiaderny
  7. Piotr Tarnowski
  8. Łukasz Snoch

Klasa Moto Extreme (motocykle doładowane)

W tej klasie startowali tylko dwaj zawodnicy. Konrad Sobczyk na Suzuki GSXR 1300 Hayabusa oraz Arkadiusz Pawlukowicz również dosiadający Suzuki GSXR 1300 Hayabusa. Konrad może ten dzień zaliczyć do wyjątkowo udanych. Dwukrotnie poprawił, w eliminacjach, własny rekord Polski! Najpierw uzyskał czas 9.487 ET, a potem 9.358 ET! W finale, dzięki przejazdowi w czasie 9.676, Konrad pokonał Szajbę (10.284 ET) tym samym wygrywając zmagania w klasie Moto Extreme.

Klasa King of Moto (osiem najszybszych motocykli)

King of Moto jest rozgrywana systemem pucharowym, wybierana jest ósemka najszybszych motocyklistów z wszystkich klas, którzy rywalizują ze sobą w kolejności pierwszy z ósmym, drugi z siódmym itd. Zwycięzcy z par przechodzą do półfinałów, a najlepsi półfinaliści spotykają się w finale. Tym razem ostateczna walka w klasie King of Moto rozegrała się pomiędzy Sławomirem Kłosowskim i Konradem Sobczykiem, który podczas półfinału poprawił świeżutki rekord Polski. Obecnie wynosi on 9.26 ET! Zawodnik ze stajni Powerproject nie pozostawił żadnych wątpliwości, kto był tego dnia najszybszym motocyklistą. Wygrywając z Kłoskiem zapewnił sobie zwycięstwo także w tej kategorii.

Podsumowując zawody Gecko Cup na warszawskim Bemowie, należy uznać rundę za udaną. Dopisała pogoda i frekwencja, większych wpadek nie było. Poziom zawodów był wysoki, o czym świadczą minimalne różnice w czasach przejazdów, oraz trzy rekordy polski ustanowione tego dnia. Organizatorom gratulujemy udanej imprezy. Dokładne wyniki można obejrzeć na stronie www.sss.org.pl .

Film
Pozostałe filmy:

NAS Analytics TAG
Zdjcia
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz rwnie
Komentarze 2
Poka wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s prywatnymi opiniami uytkownikw portalu. cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialnoci za tre opinii. Jeeli ktrykolwiek z komentarzy amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunity. Uwagi przesyane przez ten formularz s moderowane. Komentarze po dodaniu s widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadajcym tematowi komentowanego artykuu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu cigacz.pl lub Regulaminu Forum cigacz.pl komentarz zostanie usunity.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualnoci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na gr