tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Yamaha XSR900 - "Faster Sons"
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Yamaha XSR900 - "Faster Sons"

Autor: Informacja prasowa 2015.11.17, 03:31 1 Drukuj

Koncepcja "Faster Sons" nabiera rozpędu - okazując szacunek motocyklom z przeszłości, Yamaha z dumą prezentuje dziś "szybszych synów" przyszłości.

Myśl, która stoi za powstaniem maszyn segmentu Sport Heritage, na początku tego roku wyszła poza dotychczasowe granice - nowy model XSR700 obudził do życia koncepcję "Faster Sons". Znakomity motocykl uliczny w stylu retro składa hołd legendarnemu modelowi XS650, jednocześnie prezentując najnowsze technologie Yamahy i łącząc ponadczasowy styl z pełną emocji, pasjonującą jazdą.

NAS Analytics TAG

Yamaha nie zatrzymuje się ani na chwilę, rozwijając gamę Sport Heritage. Dziś rozpoczyna się rozdział drugi, który otwiera jednoślad w pełni oddający ducha koncepcji "Faster Sons" - XSR900.

Współpraca Shinyi Kimury z Yamahą zaowocowała urzeczywistnieniem filozofii "Faster Sons" w postaci projektu "Faster Son", który miał wpływ na powstanie XSR700. Historia XSR900 wygląda podobnie i opiera się na współpracy z legendarnymi twórcami, kontynuującymi rozwój "Faster Sons". Tym, co umocniło tę filozofię, jest znakomita koncepcja Rolanda Sandsa "Faster Wasp", która pojawiła się na początku listopada br. Koncept zachwycił klasycznym stylem retro, połączonym z najnowszą technologią i silnym związkiem z wyścigami, które były inspiracją dla powstania XSR900.

Inspiracje konstrukcyjne

Opierając się na ogromnym zainteresowaniu modelem XSR700, nowy XSR900 wchodzi na wyższy poziom - dołączając do gamy Sport Heritage oddaje hołd dawnym motocyklom Yamahy.

Prosta, ponadczasowa stylistyka XSR900 idealnie łączy się z kolorystyką i elementami graficznymi, odzwierciedlającymi sportowe DNA Yamahy, jej historią i legendarnymi motocyklami z przeszłości. Pod zewnętrzną powłoką, utrzymaną w stylu retro, kryje się najnowocześniejsza i najlepsza technologia Yamahy, obiecująca prawdziwe, emocjonujące doświadczenia z jazdy.

XSR900 dostarcza autentycznych przeżyć przy minimalnym wykorzystaniu części wykonanych z plastiku, w zamian oferując elementy z wysokiej jakości materiałów. 14-litrowy zbiornik paliwa z aluminiową pokrywą znajduje się w centralnym punkcie motocykla, przed dwupoziomowym, obszywanym siedziskiem, który dopełniają przedni i tylny aluminiowy błotnik, aluminiowe osłony boczne i sportowy, aluminiowy wspornik reflektora. Układ wydechowy wykończony w czarnym macie, z kontrastującą, polerowaną zaślepką tłumika zapewnia gardłowy dźwięk, akompaniujący każdej wyprawie.

 

Jazda

XSR900 dysponuje mocą, która idealnie pasuje do jego wyglądu. Generuje ją potężny, 3-cylindrowy, rzędowy silnik wykonany w technologii Crossplane, o pojemności 850 cm3. Ta chłodzona cieczą, 4-suwowa jednostka jest zbudowana w oparciu o najnowsze motocyklowe technologie, takie jak system kontroli trakcji (TCS) czy sprzęgło antyhoppingowe (A&S) i oferuje bezkonkurencyjne emocje z jazdy.

Kontrola trakcji jest w pełni regulowana i oferuje trzy tryby pracy, które służą do jazdy w różnych warunkach drogowych. Kierowcy mogą wybrać minimalny lub maksymalny poziom ingerencji systemu, a także wyłączyć go całkowicie, gdy zajdzie taka potrzeba.

Sprzęgło antyhoppingowe poprawia wygodę i przyjemność z jazdy przez łagodniejszy ruch maszyny, który jest możliwy za sprawą wstecznego momentu obrotowego podczas redukcji biegów. Tworzy on również lżejsze wyczucie sprzęgła, zapewniając większą pewność podczas startu i zatrzymania, zwłaszcza podczas jazdy miejskiej.

Wydobycie pełnego potencjału z tego potężnego silnika i pakietu technologicznych udogodnień wymaga odpowiednich ustawień podwozia -także i tutaj XSR900 okazuje się niezawodny. Lekka rama z ciśnieniowo odlewanego aluminium kryje serce maszyny, podczas gdy oś wahacza jest przymocowana do zewnętrznej części ramy, tworząc węższą przestrzeń wokół stóp.

Tym, co utrzymuje w ryzach temperament tego motocykla, jednocześnie zapewniając kierowcy większą kontrolę, są ustawienia przedniego i tylnego zawieszenia. Przedni widelec upside down o średnicy goleni 41 mm i tylny amortyzator Monocross zostały zapożyczone od wiodącego w klasie MT-09, które po niezbędnych modyfikacjach świetnie się spisują w XSR900.

Starannie przemyślany i zaprojektowany silnik oraz pakiet podwozia, w połączeniu z najnowocześniejszą elektroniką oznacza, że XSR900 jest doskonałym wyborem dla doświadczonych kierowców, pragnących przesiąść się z motocykla dla początkujących na bardziej zaawansowany model, o sportowym charakterze. Najnowszy członek segmentu Sport Heritage jest dedykowany motocyklistom, którzy szukają pozytywnych emocji i radości z jazdy i jednocześnie poważnie podchodzą do kwestii konstrukcji i stylu jednośladu. Wartością dodaną tutaj z pewnością jest system wyboru trybów jazdy Yamaha D-Mode, który pozwala na zmianę charakteru silnika, zależnie od warunków jazdy. Kierowcy mogą przełączać między ostrzejszymi właściwościami silnika oraz łagodniejszymi ustawieniami z łatwą w obsłudze mocą w trudniejszych warunkach drogowych.

Główne właściwości

  • Obszywana, dwupoziomowa kanapa
  • Aluminiowe osłony zbiornika paliwa w stylu retro
  • Aluminiowe błotniki przedni i tylny
  • Aluminiowa podpórka reflektora
  • Okrągłe reflektory przedni i tylny oraz światło stopu
  • Okrągła zaślepka tylnego tłumika
  • Szeroka gama akcesoriów do customizacji

Główne właściwości podwozia

  • Lekka rama z elementami z ciśnieniowego odlewu aluminium
  • Regulowany 41 mm przedni widelec typu upside down
  • Regulowany system tylnego zawieszenia Monocross
  • Montaż osi wahacza na zewnątrz ramy dla węższego ustawienia stóp
  • ABS w wyposażeniu standardowym
  • TCS - System kontroli trakcji
  • Sprzęgło antyhoppingowe - oferujące większą przyjemność z jazdy

Główne właściwości silnika

  • 3-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 850 cm3
  • Konstrukcja silnika bazująca na technologii Crossplane
  • Potężny, liniowy moment obrotowy
  • 270-stopniowy wał korbowy zapewniający silne przyśpieszenie i dobrą przyczepność
  • Płynna, pełna emocji dostawa mocy przy wysokich obrotach
  • Kontrola mocy silnika za pomocą D-Mode

Akcesoria

Możliwość wyrażenia własnego stylu kierowcy jest jedną z najważniejszych wartości, jaka przyświeca tworzeniu gamy motocykli Yamaha Sport Heritage. XSR900 pozostaje wierny tej wizji, zachowując czystą strukturę, która zachęca do modyfikacji i customizacji. Styl retro podkreślają wysokiej jakości materiały, które nadają autentyczności tej konstrukcji.

Z myślą o możliwości personalizacji motocykla, do XSR900 będzie dostępna szeroka gama oryginalnych akcesoriów. Ułatwi ona każdemu właścicielowi XSR900 indywidualizację podatnej na customizację natury tego motocykla. Nadanie indywidualnego stylu ułatwią również gamy akcesoriów projektowane w ramach projektu "Yard Built" przez znanych na świecie profesjonalnych twórców motocykli zaangażowanych w rozwój gamy Sport Heritage.

Odzież

Pragnąc ułatwić motocyklistom utożsamienie się z ich XSR900, Yamaha stworzyła także linię odzieży "Faster Sons". Kolekcja zawiera skórzane kurtki motocyklowe, rękawice Sport Heritage i kaski oraz wiele innych elementów odzieży, świetnie nadających się zarówno na niedzielny wypad na kawę, jak na pełny adrenaliny wyścig na 1/8 mili podczas zlotu customów Glemseck 101 w Niemczech.

Kolory XSR900

  • 60th Anniversary
  • Matt Grey
  • Rock Slate

Dostępność XSR900

  • Luty 2016

Dane techniczne XSR900

 

SILNIK

 

Typ silnika

3-cylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC, 4-suwowy, 4-zaworowy

Pojemność

847 cm3

Średnica x skok tłoka

78,0 mm x 59,1 mm

Stopień sprężania

11,5 : 1

Moc maksymalna

84,6 kW (115 KM) Ø 10 000 obr./min

Maksymalny moment obrotowy

87,5 Nm (8,9 kg-m) Ø 8 500 obr./min

Układ smarowania

Mokra miska olejowa

Typ sprzęgła

Mokre, wielotarczowe

Układ zasilania

Wtrysk paliwa

Układ zapłonu

TCI

Układ rozrusznika

Elektryczny

Skrzynia biegów

Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa

Napęd końcowy

Łańcuch

Zużycie paliwa

b.d.

Emisja CO2

b.d.

PODWOZIE

Rama

Diamond

Układ przedniego zawieszenia

Widelec teleskopowy

Skok przedniego zawieszenia

137 mm

Kąt wyprzedzania główki ramy

25°

Wyprzedzenie

103 mm

Układ tylnego zawieszenia

Wahacz

Skok tylnego zawieszenia

130 mm

Hamulec przedni

Podwójny, hydrauliczny tarczowy, Ø 298 mm

Hamulec tylni

Pojedynczy, hydrauliczny tarczowy, Ø 245 mm

Układ hamulcowy

ABS

Opona przednia

120/70ZR17M/C (58W)

Opona tylna

180/55ZR17M/C (73W)

Wymiary

 

Długośc całkowita

2 075 mm

Szerokość całkowita

815 mm

Wysokość całkowita

1 140 mm

Wysokość siodełka

830 mm

Rozstaw kół

1 440 mm

Minimalny prześwit

135 mm

Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa)

195 kg

Pojemność zbiornika paliwa

14 l

Pojemność zbiornika oleju

3,7 l

Dodatkowe cechy

 

Silnik

W technologii Crossplane

Norma emisji spalin

EU4

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê