Nasz werdykt W każdym z naszych testów staramy się nie tyle wytykać konstruktorom wszelkie niedoskonałości i wady motocykli. Przede wszystkim staramy się odkrywać ich zalety, a następnie określać dla jakiej grupy kierowców dany motocykl będzie najodpowiedniejszy. W tym konkretnym wypadku nie mamy tego komfortu, gdyż te dwie maszyny to zaciekli rynkowi wrogowie walczący o serca tych samych klientów. Oba motocykle kosztują tyle samo - 29 900 zł. Suzuki w niczym nie ustępuje produktowi Yamahy, natomiast w kilku dziedzinach GSR jest wyraźnie lepszy od konkurenta. Naszym zwycięzcą jest zatem Suzuki GSR 600.
Fani Yamahy nie powinni jednak popadać w rozpacz. Suzuki wygrywa potyczkę, ale wojna trwa dalej. Sezon 2007 przyniesie nam nowego FZ 6 i wtedy walka wręcz rozgorzeje na nowo. Z przyjemnością przygotujemy dla was kolejny test, w którym porównamy dzisiejszego zwycięzcę i nową Yamahę. Nie ulega jednak wątpliwości, że FZ wymaga modernizacji i to dosyć poważnej, aby dotrzymać kroku nie tylko świetnemu GSRowi, ale też nowemu Hornetowi, którego wprowadzenie na rynek niedawno zapowiedziała Honda. Dane techniczne | Napęd | Suzuki GSR 600 | Yamaha FZ6 | | Typ: | czterosuwowy, chłodzony cieczą | zterosuwowy, chłodzony cieczą | | Układ: | czterocylindrowy, rzędowy | czterocylindrowy, rzędowy | | Rozrząd: | DOHC, cztery zawory na cylinder | DOHC, cztery zawory na cylinder | | Pojemność skokowa: | 599 ccm | 599 ccm | | Średnica x skok tłoka: | 67 x 42,5 mm | 65.5 x 44.5mm | | Stopień sprężania: | 12,5:1 | 12,2:1 | | Moc maksymalna: | 98 KM (72 kW) przy 12 000 obr/min | 98 KM (72 kW) przy 12000 obr/min | | Moment obrotowy: | 65 Nm przy 9600 obr/min | 63,1 Nm przy 10000 obr/min | | Zasilanie: | wtrysk paliwa SDTV 38 mm | wtrysk paliwa TCI 36 mm | | Smarowanie: | z mokrą miską olejową | z mokrą miską olejową | | Rozruch: | elektryczny | elektryczny | | Akumulator: | 12V 8Ah | 12V 8Ah | | Zapłon: | z mikroprocesorem | z mikroprocesorem | | Przeniesienie napędu | | | | Silnik-sprzęgło: | koła zębate, 1,93 | koła zębate | | Sprzęgło: | wielotarczowe, mokre | wielotarczowe, mokre | | Skrzynia biegów: | sześciostopniowa | sześciostopniowa | | Przełożenia: | 1:2,79; 2:2,00; 3:1,600; 4:1,36; 5:1,21; 6:1,09 | 1: 2,846, 2: 1,947; 3:1,556; 4:1,333; 5:1,190; 6:1,083 | | Napęd tylnego koła: | łańcuch, 3,00 | łańcuch | | Podwozie | | | | Rama: | otwarta, boczna, aluminiowa | otwarta, boczna, aluminiowa | | Kąt pochylenia główki ramy: | 25* | 25* | | Zawieszenie przednie: | teleskopowe 43 mm, skok 130 mm | teleskopowe, 43 mm skok 130 mm | | Zawieszenie tylne: | wahacz aluminiowy, skok 134 mm | wahacz aluminiowy, skok 130 mm regulacja napięcia wstępnego sprężyny | | Hamulec przedni: | podwójny tarczowy 310 mm, zaciski czterotłoczkowe | podwójny tarczowy, 298 mm, dwa zaciski dwutłoczkowe | | Hamulec tylny: | tarcza 240 mm, zacisk jednotłoczkowy pływający | pojedynczy tarczowy, 245 mm | | Opony przód/ tył: | 120/70 ZR17/ 180/55ZR17 | 120/70 ZR17/ 180/55ZR17 | | Wymiary i masy | | | | Długość: | 2090 mm | 2096 mm | | Szerokość: | 795 mm | 749 mm | | Wysokość: | 1075 mm | 1214 mm | | Wysokość siedzenia: | 785 mm | 795 mm | | Rozstaw osi: | 1440 mm | 1440 mm | | Minimalny prześwit: | 130 mm | 125 mm | | Masa pojazdu gotowego do jazdy: | 183 kg | 187 kg | | Dopuszczalna masa całkowita: | 420 kg | 425 kg | | Zbiornik paliwa: | 16,5 l w tym 3,5 l rezerwy | 19 l w tym 3,5 l rezerwy | | Pojemność miski olejowej: | 3,9 l | 3,4 l | | CENA w zł | 29 900 | 29 900 | | | | | Importer: | Importer: Suzuki Motor Poland, ul. Jagiellońska 74, 03-001 Warszawa, tel. 0-801 88 01 38, www.suzuki.pl | Mitsui Motor Polska sp. z o. o., 01-304 Warszawa, ul. Połczyńska 120c, tel.: (0-22) 664 42 98, www.yamaha-motor.pl, yamaha@mmp-yamaha.com.pl | | Dziękujemy firmie POLand POSITION - autoryzowanemu dealerowi Suzuki - za dostarczenie ubrań z firmowej kolekcji Suomy. Wszystkie ubrania, noszone przez modelki na zdjęciach, są do nabycia w: POLand POSITION ul. Puławska 34, 05-500 Piaseczno telefon: (22) 716 66 66 fax: (22) 716 68 68 www.polandposition.pl | | |
Komentarze 21
Pokaż wszystkie komentarzeMiałem okazję polatać GSRem 600 od pierwszego do trzeciego biegu włącznie przy ostrym przyspieszaniu shimmy!!! masakra! czy to normalne??
Odpowiedzobejrzyj dokladnie rame
OdpowiedzNie kolego.. To na pewno nie jest normalne! Na GSR-zz zrobilem juz blisko 20.000 km (trzeci sezon) wyciagając z niego co tylko fabryka dała. Nawet wstępu do "Shimmy" nigdy nie poczułem - a wiem czym to pachnie, bo wczesniej ujeżdżalem R6
OdpowiedzTen kto pisał ten artykuł bez obrazy, ale jest skończonym idiotą. Nie pisze tego ze względu na to że mam FZ6 ( bo nie mam, a chciałbym mieć ). Widać że gostek( tak go nazwę, nie zasługuje na Pan ) ...
OdpowiedzBardziej widać, że to Ty jesteś fanboyem Yamahy niż on zakochany w Suzuki. Gość napisał prawdę, jak siądziesz na obie maszyny i je porównasz to wtedy będziesz mógł się odzywać. GSR lepiej idzie od dołu i zbiera się do pracy, do tego może wydech nie jest rewelacyjny, ale o niebo lepszy niż w FZ6. Co do wyglądu sprawa gustu. Także za nim kogoś obrazisz pomyśl dwa razy.
OdpowiedzMoim zdaniem Yamaha jest lepszym motocyklem od suzuki. Po pierwsze jej urody nie da się niczym zaprzeczyć, jest poprostu śliczna. A co do wyniku testu zgadzam się z przedmówcą, ze chyba pomylońo ...
Odpowiedzwidac ze artykuł pisany przez fana suzuki. mało obiektywnych informacji. to zadne porownanie, tylko sponsorowany artykół, sorka, czytać sie nie da.
OdpowiedzPosiadam Suzuki GSR z 2008 i powiem tak że nie mogło być bardziej trafnego wyboru...konkurencje naked 600 poprostu wysiada,jeszcze nie tak dawno siedziałem na nim w salonie i sie przymierzałem a ...
OdpowiedzCzy ktoś się orientuje czy na GSRrze da się zamontować stelarz na kufry? Szukam moto którym mógłbym trochę swiat pozwiedzać a GSR to moje marzenie generalnie...
OdpowiedzDa sie, ja mam stelarz Givi i kufer Kappa. Kufer gorny nie wiem jak jest z bocznymi. Nie wiem czy to moto idealne do turystyki bo troche na nim wieje:) Jak myslisz o dluzszych wyprawach to moze cos bardziej zabudowanego byloby lepsze... Pozdro
Odpowiedz