tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Warszawa jednym z najbardziej zakorkowanych miast w Europie!
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Warszawa jednym z najbardziej zakorkowanych miast w Europie!

Autor: Bartosz Marcinkowski 2014.06.03, 11:39 2 Drukuj

Aż 12 dni roboczych w ciągu roku Warszawiacy tracą stojąc w korku. Warszawa jest w ścisłej czołówce najbardziej zakorkowanych miast Europy. Firma TomTom opublikowała dziś wyniki swojego 4. corocznego, globalnego raportu Traffic Index, który precyzyjnie mierzy poziom zatłoczenia dróg w największych miastach Europy. Z raportu wynika, że aglomeracja warszawska jest zaraz po Moskwie, Stambule i Petersburgu najbardziej zakorkowanym miastem Europy. Nie tak dawno informowaliśmy was o specjalnym liczniku korków, który powstał w Warszawie. Jego zadaniem jest informowanie kierowców o korkach oraz przedstawienie ilości pieniędzy, jakie codziennie tracimy stojąc w korkach. 

Z europejskiej części globalnego raportu wynika, że średni poziom zatłoczenia w aglomeracji warszawskiej wynosi 39 proc. Oznacza to, że średni czas podróży w stolicy Polski był dłuższy o 39 proc., niż wtedy, gdy ruch przepływał swobodnie. Dla porównania w Berlinie poziom zatłoczenia wynosi 27 proc., a w Amsterdamie 19 proc. W szczytach porannym i wieczornym poziom zakorkowania w Warszawie sięga nawet odpowiednio 71 proc. i 75 proc. Największe spowolnienie ruchu przypadało na wtorkowe poranne godziny szczytu oraz wieczorne godziny szczytu w piątki. Najbardziej zakorkowanym dniem w aglomeracji warszawskiej był 6 grudnia 2013r., było to związane z trudnymi warunkami pogodowymi, dużymi opadami śniegu oraz silnym wiatrem. Pocieszające jest to, że poziom zatłoczenia zmniejszył się o 3 punkty procentowe w stosunku do wyników zeszłorocznego raportu.

NAS Analytics TAG

- Sytuacja w Warszawie nagle się nie polepszy w stopniu, który zadowoliłby kierowców. Będzie lepiej rzecz jasna za kilka lat, kiedy powstanie pełna obwodnica stolicy (w aż 85 proc. skupiająca wg prognoz ruch aglomeracyjny, a nie tranzytowy), kiedy powstaną co najmniej 2 mosty drogowe i usunięte zostaną poza centrum wąskie gardła. Postarajmy się także przyjrzeć naszej jeździe zanim za korki będziemy obwiniać polityków. Jako kierowcy odpowiadamy w ok. 20% za powstanie korków m.in. przez wjazd na pomarańczowym świetle i blokowanie skrzyżowań, zbyt późne ruszanie na światłach - powiedział Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.

Najbardziej zakorkowanym europejskim miastem według raportu Traffic Index, który uwzględniał najważniejsze metropolie powyżej 800 tysięcy mieszkańców była Moskwa. Średni czas podróży w stolicy Rosji był dłuższy o 74 proc. w porównaniu z okresem, gdy ruch przepływał swobodnie. Na drugim miejscu uplasowała się aglomeracja stambulska z poziomem zatłoczenia wynoszącym 62 proc. Natomiast na trzecim miejscu znalazł się Petersburg (54 proc.). Kolejna w rankingu razem z Palermo była Warszawa, ze średnim zatłoczeniem na poziomie 39 proc. Kolejne miejsca zajęły: Rzym, Ankara i Dublin.

Najważniejszy ze sposobów rozładowania korków jest budowa nowych dróg oraz obwodnic miast, to nie ulega wątpliwości. Wydaje się jednak także, że jednym z rozwiązań tego problemu może być również wprowadzenie zmian w nowelizacji ustawy o kierujących pojazdami. Głównie chodzi o możliwość jeżdżenia jednośladem do 125 centymetrów sześciennych przez osoby, które mają od co najmniej trzech lat prawo jazdy kategorii B. To z pewnością spowodowałoby większą liczbę skuterów na drogach i upłynnienie ruchu.

Zobaczcie również nasz materiał korki na drogach - smiertelna strata czasu.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê