tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Suzuki SFV 650 Gladius 2009
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Suzuki SFV 650 Gladius 2009

Autor: Lovtza 2008.09.26, 13:24 9 Drukuj

strony: 1 2 3 4

NAS Analytics TAG

Motocykl ten, to krok w kierunku szerokiego grona użytkowników. Gladius swoimi osiągami zadowolić ma doświadczonych jeźdźców, a jednocześnie swoją ogładą i łatwością sterowania przemówić powinien także do początkujących. Suzuki podkreśla także, że dzięki swej lekkości i poręczności jest to świetny wybór dla pań. Co więcej, panie docenią styl i elegancję, jakie niesie nowe wzornictwo zastosowane w tej maszynie. Brzmi obiecująco, przyjrzyjmy się zatem Gladiusowi bliżej.

Moda i technologia

Elegancja i nieszablonowe wzornictwo, to cechy rozpoznawcze tej maszyny. Dwukolorowe malowania, modne barwy i ich ciekawe zestawienie mogą się podobać. Ciekawie wygląda też dobrze wyeksponowana rama, lampy oraz wszelkie detale typu siodło, czy też uchwyty. Widać tutaj ciekawy zamysł oraz dobry smak. Ciekawie prezentuje się także zestaw przyrządów pokładowych. Poza przyjemnym dla oka wyglądem mamy tutaj także mnóstwo przydatnych informacji ,ze wskazaniem wybranego przełożenia włącznie. Bardzo miło, jak na klasę średnią.

Komfort to podstawa

Wygoda podróżowania przydaje się nawet na krótkich, miejskich przejazdach, do których stworzona jest ta maszyna. Komfortowi sprzyja wąska talia motocykla oraz nisko umiejscowione siodło kierowcy, w którego odpowiednie ukształtowanie włożono wiele pracy. Jeszcze więcej wysiłku poświęcono na odpowiednie dobranie pozycji kierowcy za kierownicą. Dzięki niej motocykliście nie grozi drętwienie nóg, kierownica leży idealnie w dłoniach, a kręgosłup nie jest poddawany ciągłemu, nadmiernemu obciążeniu.

Właśnie, skoro jesteśmy już przy trosce o kręgosłup. Tylne zawieszenie wykorzystuje system dźwigni przenoszący obciążenia z wahacza na amortyzator. Takie rozwiązanie bardziej gładko wybiera drobne nierówności oraz lepiej reaguje na większe dziury. Regulowane napięcie wstępne sprężyn oraz komfortowo dobrana konfiguracja podwozia to kolejne ukłony w kierunku wygodnej jazdy.

Serce jak dzwon

Serce tego motocykla to dobry znajomy z modelu SV650. Tego silnika nie trzeba chyba nikomu przedstawiać, tym bardziej nie trzeba go reklamować. To doskonała, niezawodna i trwała jednostka napędowa. Do tego oszczędna i charakteryzująca się wysoką kultura pracy. W przypadku Gladiusa silnik przeszedł lekki update.

Silnik dysponuje nowymi świecami zapłonowymi. Dwie irydowe świece znajdują się w każdej z głowic cylindra, a zadaniem ich jest zapewnić maksymalnie efektywny zapłon mieszanki paliwa z powietrzem. Zastosowanie irydu w produkcji świec ogranicza zużywanie tego elementu, pozwala na zmniejszenie rozmiarów elektrod oraz zwiększenie intensywności i temperatury iskry.

Efektywność spalania zapewnić ma także nowy, wysokowydajny układ wtryskowy. Suzuki sięgnęło po znany i doskonale spisujący się w sportowych modelach układ SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve). Wykorzystuje on układ dwóch przepustnic i 10 otworowy wtryskiwacz dla każdego cylindra. Wysoce zatomizowana mieszanka trafia przez 39 mm gardziele do komór spalania, podczas gdy komputer pokładowy dba o to, aby zarówno proces wytwarzania mieszanki, jak i jej spalania przebiegał prawidłowo. Silnik Gladiusa wyposażono w szereg czujników, dzięki którym jednostka sterująca silnikiem może precyzyjnie monitorować skład spalin. Dzięki nowym rozwiązaniom technicznym oraz dzięki nowej elektronice gazy wydechowe tego motocykla są tak czyste, że nie wymagają stosowania systemu dopalania spalin, a konkretnie węglowodorów w nich zawartych. Katalizator spełnia jedynie pomocniczą funkcję, rozkładając inne składowe spalin, takie jak związki azotu.

Ścianki cylindra pokryte są teraz niklowo-krzemianową warstwą SCEM (Suzuki Composite Electrochemical Material), która zmniejsza tarcie, ułatwia wymianę ciepła, a przy tym wszystkim jest trwalsza od tradycyjnego żeliwa. Zmiany dotknęły też profili wałków rozrządu, sprzęgła, wymiennika ciepła oraz pompy paliwa. Silnik będzie łatwo odróżnić od tego z SV650 dzięki nowym kształtom pokryw.

Podwozie

Efektownym rozwiązaniem, jak na tę klasę motocykli są kute, aluminiowe koła. Obuto je w gumy Dunlop Qualifier, co powinno dobrze wpłynąć na zachowanie motocykla na drodze. Gladius odziedziczył hamulce w prostej linii po SV650. Dwie tarcze 290 mm z przodu obsługiwane są przez dwutłoczkowe zaciski Tokico. Z tyłu tarcza 240 mm i jednotłoczkowy zacisk. Powinno wystarczyć, ale z pewnością można było zrobić więcej np. instalując takie heble, w jakie wyposażone są Bandity i GSX650F. Opcjonalnie Gladiusa będzie można zaopatrzyć w układ ABS.

Przedni widelec, to klasyczna konstrukcja. Posiadaregulację napięcia wstępnego sprężyny. Mało, ale często w tym przedziale cenowym nie dostaje się nawet tego.Z tyłu stalowy wahacz obsługiwany jest przez centralną jednostkę resorująco tłumiącą, także wyposażoną w regulację napięcia wstępnego sprężyny.

Wszystko sprowadza się do zabawy

Nowa maszyna ma cieszyć. Cieszyć na wszelkie możliwe sposoby. Swoim wyglądem, swoimi osiągami, swoją przyjaznością i przyjemnością z jazdy. Choć na razie nie dane było nam jeździć tym motocyklem, to już teraz widząc, jakie środki i komponenty Suzuki zastosowało do jego stworzenia, możemy z dużym prawdopodobieństwem przepowiedzieć mu rynkowy sukces. Z nieoficjalnych źródeł wiemy, że cieszyć ma także cena Gladiusa. Wszystko wyjaśni się już w najbliższych tygodniach.

Dane techniczne

Typ silnika 4-suwowy, 2-cylindrowy, widlasty V 90°, chłodzony cieczą, DOHC
Pojemność skokowa 645 cm3
Średnica x skok tłoka 81,0 mm × 62,6 mm
Stopień sprężania 11,5:1
Moc maksymalna brak danych
Moment obrotowy brak danych
Układ zasilania wtrysk paliwa
Rozrusznik elektryczny
Skrzynia biegów 6-stopniowa
Prędkość maksymalna brak danych
Długość całkowita 2130 mm
Szerokość całkowita 760 mm
Wysokość całkowita 1080 mm
Rozstaw osi 1445 mm
Prześwit 155 mm
Wysokość siedzenia 785 mm
Masa suchego pojazdu brak danych
Zawieszenie przód widelec teleskopowy, sprężyny spiralne, tłumienie olejowe, pełna regulacja napięcia wstępnego sprężyny
Zawieszenie tył wahacz wleczony, sprężyna spiralna, tłumienie olejowe, regulacja napięcia wstępnego sprężyny
Hamulce przód / tył podwójny tarczowy / tarczowy
Opony Przód: 120/60 ZR17 M/C 55W
Tył: 160/60 ZR17 M/C 69W
Zbiornik paliwa 14,5L
Norma czystości spalin EURO 3

strony: 1 2 3 4

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
prowadzenie Suzuki SFV 650Suzuki SFV 650 miasto
NAS Analytics TAG
Suzuki SFV 650 kierowcaekipa Suzuki SFV 650
laska Suzuki SFV 650facet Suzuki SFV 650
podryw Suzuki SFV 650SFV 650 K9 GLR D
Suzuki SFV 650 prawaSFV 650 K9 GLR Lewa
SFV 650Suzuki SFV 650 kolorowy
Suzi SFV 650Suzuki SFV 650 z gory
Front ViewSuzuki SFV 650 tyl
Headlightswiatlo tyl
zegary Suzuki SFV 650Fuel Tank
siedzenie Suzuki SFV 650Grab Bar
tylne swiatloRadiator
F BrakeF Fork Adjuster
kierowca Suzuki SFV 6503x Suzuki SFV 650
Rear Suspensionsilnik Suzuki SFV 650
swieca Suzuki SFV 650
Komentarze 8
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê