Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 162
Pokaż wszystkie komentarzeCo trzeba zrobić kiedy zaciął się kopak ? Tłok jest w GMP i wogle nie da się odpalić motoru
Odpowiedztrzeba wymienić łożysko na korbowodzie(na dole):p
Odpowiedztrzeba wymienić łożysko na korbowodzie(na dole):p
Odpowiedztrzeba wymienić łożysko na korbowodzie(na dole):p
Odpowiedztrzeba wymienić łożysko na korbowodzie(na dole):p
Odpowiedztrzeba wymienić łożysko na korbowodzie(na dole):p
Odpowiedztrzeba wymienić łożysko na korbowodzie(na dole):p
OdpowiedzMam następujący problem - uszkodzony gwint w cylindrze, nie mogę przykręcić kolanka wydechu. Czy jest jakiś sposób żeby przymocować kolanko - bo kupno drugiego cylindra to ostateczność
OdpowiedzJedynym sposobem poza kupnem nowego cylindra jest oddanie go do dobrego zakładu mechanicznego w celu nacięcia nowego gwintu i dorobienia nakrętki. Nie wszyscy się tego podejmą ze względu na trudność ustawienia cylindra i dużą średnicę gwintu (52-53 mm)
OdpowiedzSprzedam MZ ETZ 250 rok prod 1984 w dobrym stanie wizualnym niestety Po 3 latach stania w garażu ,gdy chciałem ja odpalić odmówiła posłuszeństwa.Zapaliła dostała obrotów i zdechła.Trzeba zrobic silnik i jezdzić ,ja nie mam czasu ani pieniędzy.Moja cena to tylko 500 pln!Zdjęcia i kontakt drogą e-mai;piter298@vp.pl.Zapraszam!
OdpowiedzPanowie wie może ktoś gdzie można znaleść informacje o przetargach policyjnych??a konkretnie o przetargach na MZ ETZ 251 i czy wogóle można jeszcze taka kupić z przetargu??Pozdro
Odpowiedzwieże ci. moja Mz 251 też w tyle osiąga 100km/h te orginalen w skazania kture mówią że w 11 s do 100km/h albo żę ile pujdzie to są albo zaniżone albo zawyżone. bo nap moja prędkościomeieżzamknie i jeszcze troszke potrafi przyśpieszyć. Mz 251( to maszyna)
OdpowiedzCzy pasuje tłok od mz ts 250 do etz 250?? bo od ts mam orginał niemiecki
Odpowiedzkoledzy chce wymienic lancuch w mojej 251 i tylnia zebatka jest jak na moje oko w dobrym stanie to czy musza ja wymienic??przednia wymienilem gdyz byla większa niz orginalna i przez to troche wolniej sie zbierala ale za to byla szybsza...
OdpowiedzWie ktoś jak podłączyć obrotomierz ?
OdpowiedzTak ja wiem :D GG 2884259
Odpowiedza wiesz może czy to mz ts 250 podpasuje zapłon od jawki bez wiekszych przeróbek?? kartera?? bo całą instalacje bym zrobił nową tak jak w jawce
OdpowiedzWitam mam pytanie co do ładowania Lampka ładowania pali się na czerwono po włączeniu zapłonu Kiedy się uruchomi się silnik, i doda gazu lamka gaśnie, czy to tak powinno być nie wiem mam MZ od dwóch dni
OdpowiedzTak powinno być
OdpowiedzKUPIĘ SILNIK DO MZ ETZ 250/1 w dobrym stanie, rozsądnej cenie. Może brakować sprzęgła, cylindra i głowicy i bocznych pokryw silnika nr gg 12245682 (często niewidoczny) najlepiej wystawić aukcje na allegro i wysyłka pobraniowa
OdpowiedzSilnik już kupiony
Odpowiedzpanowie mam problem ze sprzenglem a mianowicie skladam sprzenglo wszystko pieknie odpalam motor wciskam sprzenglo a motor mi gasnie co to jest pomozcie
OdpowiedzA jaki masz motor? Jeśli 251 albo 250 to wiem co sie stało bo miałem taki przypadek. A dzieje sie tak że docisk który znajduje sie od wewnątrz wysuwa sie z kosza aby tarcze mogły sie wysprzęglić i wysuwa sie na tyle że dochodzi aż do koła talerzowego, zaczyna trzeć i wszystko sie blokuje, powodem może być zbyt głęboko wciśnięty kosz albo zbyt grube tarcze jak są nowe tek sie zdarza.
Odpowiedzdzieki za pomoc z tym sprzenglem ale jeszcze mam takze wciskam sprzenglo a ono poprostu sie luzuje co to moze byc czy to jest ta przyczyna moze co powoduje ze mi gasnie motor jak wciskam sprzenglo czy moze cos innego prosze o odp ?i dziekuje z gory
Odpowiedzco moze byc gdy moto jak jest zimny to odpali i pieknie tyka i jak chce jechac to jest bardzo slaby i gasnie i nie chce palic:/ oczyscilem caly gaznik wyplukalem bak odstojnik przedmuchalem i ciagle to samo:/ prosze o pomoc
OdpowiedzSprubój odkręcic rure i zapal . Mogło się tak zdarzyc ze jest zatkana .Miałem tak przy WSK 125
Odpowiedzczy tłumik w mz 251 jest rozbieralny??bo cos mi w nim puka i nie wiem czy da sie to naprawic albo chociaz wyjasc...
OdpowiedzNiestety nie. Ewentualnie szlifierka kątowa i potem spawarka. Mi kiedyś coś dzwoniło w tłumiku, dźwięk taki jakby myszy sie goniły, ja po prostu wziąłem młotek i sklepałem go w miejscu w którym nie widać i problem zniknął.
OdpowiedzKoledzy wymienilem w swojej MZ tłok(3 szlif) i jest spasowany doslownie idealnie niema wogole luzu miedzy tlokiem a cylindrem nawet troche spilowalem pierscienie w razie jak by spuchly to zeby mi znowu nie przytarlo i teraz nie wiem ile musza ja docierac i jakiej predkosci nie przekraczac??kompresja jest taka ze wywalilo mi swiece z glowicy ale fakt ze gwint byl troche zerwany.Nie chcial bym jej znowu przytrzec i dlatego prosze o rade w sprawie dotarcia.Pozdro!!
OdpowiedzWitam, kiedyś miałem podobny przypasek z shl 175- zero luzu, tłok z pierścieniami ciężko wchodziły --- ale jak ruszył to szok - kopa miał niesamowiteko aż kolega spadł z mototu. W każdym razie powolutku był docierany, spokojna jazda i chodzi. Owszem jest ryzyko ale jak odpowiednio długo sie będzie docierać to powinno być ok. Napisz na gg 6474074 co wynikło z tego czy chdzi dakej?
OdpowiedzPanowie mam problem z moją 251.Mam w niej zaplon elektroniczny i padl mi przerywacz zaplonu znalazlem jeden na alegro ale za 250 zl i to jeszcze używany :/ czy jak przerobie na platynkowy to czy moto cos na tym straci??i czy to prawda ze platynkowy zaplon jest lepszy i mnie zawodny??Pozdo;)
OdpowiedzElektroniczny zapłon jest lepszy, po pierwsze bez obsługowy i bezawaryjny, raz ustawiasz i nie musisz nic robić bo nie podlega zużyciu a platynki sie wycierają. Do tego masz zawsze pewną iskre zawsze mocna i co najfajniejsze możesz zalać wodą i działa, ale wiesz bez przesady. Może napisz co sie stało z nim czemu i co sie popsuło, ja też kiedyś myślałem że nie działa ale udało sie go ogarnąć.
OdpowiedzPodczas jazdy nagle zginela mi iskra zmienilem swiece i nic potem cewke i tez nic a potem odkrecilem pulsator (chyba tak to sie dokladnie nazywa) i zalozylem drugi z kolegi MZ i iskra byla.Podejrzewam ze tamten sie poprostu zużył i nie wiem czy da sie go naprawic:/ jak juz pisalem znalazlem na alegro uzywany za 250zł a w sklepach jest to wogole nie osiagalne i dlatego zastanawiam sie czy nie przerobic go na platynki poniewaz boje sie ze uzywany pulsator znowu sie popsuje a planuje niedlugo troszke dluzszy wyjazd a przy platynkach zawsze mozna cos pogrzebac lub przestawic jak by iskra zginela...
OdpowiedzTo drogi kolego sie nie zużywa, popatrz czy jakiś kabelek sie nie oderwał ja właśnie tak kiedyś miałem. Popatrz czy jakaś ścieżka sie nie spaliła, zajrzyj do modułu, czy wszystko jest całe bo wystarczy jeden kabelek i nie działa. Zobacz jeszcze czy przestrzeń między tym kołem magnesowym a czujnikiem jest wolna od zanieczyszczeń. A przerobić sie da ale polecam to zostawić i zmienić w ostateczności np gdy okaże sie że moduł sie spalił. A może to coś innego np cewka.
OdpowiedzJak zdemontować sprzęgło Witam mam problem, mianowicie spalone sprzęgło w mojej mz, konieczna jest wymiana tarcz. Mechanik uważa że ktoś przyspawał sprzęgło do wału i teraz trzeba ten wał rozcinać, ale ja nie jestem tego pewien zresztą tutaj napisano, że sprzęgło jest umieszczone na wale korbowym. Proszę o komentarz osoby, która zna się na silniku 250-tki.
Odpowiedznie mozliwe ze przyspawał trzeba kupić sciągacz do tego
Odpowiedzznaczy sie sciągaczem
Odpowiedzta ktos przyspawal niech sciagaczem sciagnie bo to twardo siedzi a nie przyspawane niech ci pokaze spaw gdzies a jak spawu nie bedzie nigdzie to sie przyssalo sprzeglo naj lepiej sciagacz i pojdzie .pozdro:)
OdpowiedzNiestety trzeba zdjąć kosz by wymienić tarcze, ale pomysł z rozcinaniem wału to nie wiem skąd sie wziął. Na prawdę trzeba mieć fantazje, czy nie można po prostu zeszlifować spawów?? Szlifierka i jedziesz jak masz wprawę w posługiwaniu sie tym sprzętem to tak oszlifujesz że będzie mało co widać. Dobrze że napisałeś bo nie potrzebnie można wał rozwalić.
OdpowiedzOk dzięki za pomoc nie znam się na tym;( jeszcze jedna sprawa - jeżeli sprzęgło było przyspawane, i da się te spawy zeszlifować, to muszę wymienić cały kosz sprzęgłowy ?
Odpowiedza czemu nie zależy jak był spawany i jak oszlifowany. Ale jak ładnie robione było to możesz użyć wiele razy.
Odpowiedzpanowie czy jesli moja 250 sie troche przytarla a cylinder jest wporzakdu czyli nie jest porysowany to czy jesli zmienie sam tlok to bedzie wporzadku??czy lepiej zrobic szlif??
OdpowiedzJeśli masz sklep gdzie są w porządku sprzedawcy to zabierz ze sobą cylinder i tam Ci dopasują ewentualnie doradzą czy robić szlif, jeśli nie masz takiej możliwości to oczywiście sam tłok możesz zmienić ale zależy jak cylinder jest już zużyty
Odpowiedztłok zmienie sam bez problemu ale nie wiem czy robic ten szlif bo sprawdzilem dobrze cylinder i nie widac ania nie czuc zadnych rys a mial juz 3 szlify wiec dlatego nie chce narazie robic 4.a tlok jest lekko przytarty i dlatego chce zmienic choc pierscienie sa wporzadku nie zostaly w tloku tylko sa luzno...
Odpowiedzweź do sklepu cylinder i przymierz tłok zobacz jaki luz ma i oceń czy trzeba robić szlif czy nie, a pierścienie wymień obowiązkowo, też włóż do cylindra i zobacz jak sie zamykają jak będzie z 0.5 mm przerwy jest ok jak więcej kup większe pierścienie i popraw pilnikiem,
Odpowiedzhej cz ktos mi pomoze w mojej etz 251 jest iskra dopiero wtedy kiedy tlok jest na srodku jak z gory wraca a przestawic sie nie da zaplonu to co tam jest grane pozdro>>:):)
OdpowiedzA jaki masz zapłon? Wiem że 251 powinien mieć elektroniczny ale zawsze można zmienić, to wtedy zwiększ przerwe na platynach, jak masz elektroniczny to zdejmij wirnik i zamontuj inaczej to znaczy we wirniku są 3 wcięcia na bolec może masz zamontowane na niewłaściwy wciśnij na wcześniejszy i będzie ok.
Odpowiedzdzieki juz zrobilem wirnik byl uszkodzony wsadzilem od 150 i dobrze juz chodzi pozdro ...:)
OdpowiedzCieknie mi olej pomiędzy wałkiem od startera a wałkiem od zmiany biegów.. Proszę o rade
OdpowiedzCzy da się zmienić łożysko igiełkowe na wale bez rozpołowienia silnika tylko przy zdjęciu cylindra??i czy jeśli wymieniam to łożysko to czy wymieniać też korbowód??
OdpowiedzJeśli chodzi Ci o łożysko igiełkowe które jest w główce korbowodu to można bez rozpoławiania silnika a jeśli chodzi Ci o to które znajduje się ja wykorbieniu wału a na nim korbowód to musisz wymontować wał z silnika czyli rozpołowić go. A wymiana samego łożyska jest bez sensu tak jak do nowego cylindra założyć stary tłok ze starymi pierścieniami, i chyba oddzielnie go nie kupisz tylko cały zestaw z korbowodem.
Odpowiedzwitam mam pytanie jesli mam zatarte srodkowe lozysko na wale mz 251 to mozna wymienic lozysko czy caly wal musze wymieniac z góry dziekuje za odpowiec
OdpowiedzWolal bym nie rozpoławiać silnika bo jak już go rozpołowie to bede chciał wymienić wał a narazie nie mam na to funduszy.A chciałem wymienic to łożysko bo strasznie mi puka na wysokich obrotach i nie wiem czy to jest to łożysko na wale czy przy tłoku.Nie wiesz możę które się częsciej psują i które może tak pukac??
OdpowiedzJakbym stał przy motorze to może i bym wiedział które ale nie słysze go więc ciężko powiedzieć, co do stukania mogą to też być łożyska na wale
Odpowiedzok dzięki za podpowiedź i rade;)Pozdrawiam!!
Odpowiedzmozliwe gdy swieca sie nagrzeje bedzie tracic iskre naj lepsza swieca to ''iskra f 100''
Odpowiedznaj lepsza swieca to bedzie iskra f 100
OdpowiedzWitam!!jaką świecę najlepiej założyć do MZ251 z jaką ciepłotą??i czy możliwe jest ze jak moto się nagrzeje to świeca straci iskrę??Pozdrawiam!!
Odpowiedziskra f100 naj lepsza bedzie pozdro
Odpowiedziskra f100 naj lepsza bedzie pozdro
Odpowiedzno ja tez mam etz 251 i calkiem biegu nie ma te trojki sie psuja..
Odpowiedzprosze o pomoc.Chę zrobić w swojej MZ251 generalny remont tzn wynienic wal korbowod tłok i oczywiscie wszystkie łożyska.ile moze to wszystko kosztowac??i czy przy takim remoncie warto robic szlif??Pozdraiwm!!
OdpowiedzJak nie zrobisz szlifu to tak jakbyś wsypał cukier do herbaty i nie wymieszał.
Odpowiedzrozumiem a ile mniej więcej taki generalny remont bedzie mnie kosztowal??
Odpowiedzno wal kosztuje ze 250 zl łożyska ze 20 tlok kolo 50zl no ze 400 lub 350 cos takiego by wynioslo.
OdpowiedzWitam.Mam pytanie.Dziś ma przejażdżce swoją maszynką chciałem zobaczyć na co ją stać i przez dłuższyczas(okolo 3km) jechałem piątka na pełnych obrotach, nagle motór gwałtownie zaczął spadać z obrotów i momentalnie zablokowało mi tylnie kolo wcisnąłem sprzęgło i zatrzymałem sie na poboczu.Myślałem że silnik się zatar ale zacząłem kopać w starter i po chwili motorek odpalił i normalnie zacząłem jechać choć wydaję mi się że troszke zmienił się dżwięk silnika.Czy ktoś może wie dlaczego tak sie stało i dlaczego zablokowało tylnie koło??Czekam na odp i Pozdrawiam miłośników MZ!!
Odpowiedzdlatego ze moze juz wał się zaciera ja tezak miałem
OdpowiedzNo było tak ja przy zatarciu może troche sie przytarł i puścił ale to by stracił dużo mocy, może miałeś podciągnięty hamulec i obcierał i spuchły klocki ale to i tak dla mnie nie możliwe :D POZdraWiam
OdpowiedzNo ale nie wydaje mi się że stracił na mocy bo normalnie nim potem jechałem...
Odpowiedznie stracił *
OdpowiedzProszę o pomoc Niedawno kupiłem MZ ETZ 250, okazało się, że do wymiany jest wałek, na którym mocuje się przednią zębatkę. Mam problem, ponieważ mechanik stwierdził że jest to wałek napędowy, a w sklepie mówią mi że nie ma takiego wałka. Może jest to wałek skrzyni biegów albo wałek zdawczy. Ja nie orientuję się proszę o opinię osoby, która się na tym zna.
Odpowiedznapewno jest to wałek zdawczy wiem to na bank:))
Odpowiedzhttp://www.allegro.pl/item631280409_walek_zdawczy_mz_250.html To jest ten wałek.
Odpowiedznie ma takiego wałka :D rzeczywiście Tam są 2 wałki -wałek główny -wałek przekładniowy (ewentualnie wałek zdawczy) Na wałku przekładniowym znajduje się właśnie przednia zębatka, mechanik pewnie chciał dobrze ale producent akurat nazwał to inaczej. POZDRAWIAM
OdpowiedzWitam jak włanczam w mz etz250 3biega to strasznie mi szarpie biegami a poztałe działają ok.jak to wie co może być to niech napisze pozdro
Odpowiedzsiema u mnie tez trojka szarpie i z dwojki na czworke wlaczam i ja rozbieralem to mialem tryby powycierane ....
Odpowiedzwitam mam problem z sciagnieciem kosza sprzeglowego w etz 250. a z mz zyje nie od dzis troche ich juz mialem i je remontowalem no a tej nie moge dac rady rozebrac..prosze o pomoc gg361553
OdpowiedzWitam, mam co prawda mz ts 250/1 ale ściągnięcie kosza będziepodobne. Nakręcamy ściągacz na kosz ( do oporu ) następnie uderzamy młotkiem w śrubę ściągacza, powinno bez najmniejszsych problemów zeskoczyć. Nie ciągnąć śrubą ,,na chama " bo to nic nie da tylko z wyczuciem uderzyć młotkiem
OdpowiedzWitam fanów MZ ETZ.Panowie poszukuję ładnej i zadbanej MZ 251 najlepiej woj łódzkie. cena do 1500zł ale jestem w stanie trochę dorzucić bo naprawdę zależy mi aby kupić ten motor, ciężko jest teraz go kupić bo jest ich naprawde mało jeśli ktoś ma takiego albo wie kto chce sprzedać to proszę o komentarz:)Propozycję z poza łódzkiego również rozważę:)Z góry dziękuje i pozdrawiam!!
Odpowiedzpowodzenia w znalezieniu zajebistej etki za 1500! Za 1500 to może fajnego simsona S51 ale etka to tak minimum 2000 a nawet więcej
Odpowiedz