Kask motocyklowy Michaela Schumachera i kaski Schuberth w F1
Dzi¶ prezentujemy Wam unikalny kask motocyklowy Michaela Schumachera, wyprodukowany specjalnie dla niego z materia³ów za ponad 12 000 euro.
Niespe³na tydzieñ temu pisali¶my o nowym projekcie sportowego kasku Schuberth SR1, który swoimi korzeniami ma siêgaæ do F1, gdzie ta niemiecka firma od przesz³o 10 lat zbiera cenne do¶wiadczenie. Dzi¶ prezentujemy Wam unikalny kask motocyklowy Michaela Schumachera, wyprodukowany specjalnie dla niego.
Oczywi¶cie zapewne ciê¿ko bêdzie mówiæ o dos³ownym przeniesieniu wszystkich rozwi±zañ do produkcji seryjnej skierowanej dla motocyklistów, bowiem kaski z Formu³y 1 przygotowywane s± na indywidualne potrzeby ka¿dego z zawodników. Czas potrzebny na wyprodukowanie jednego kasku wykorzystywanego przez kierowcê F1 (zazwyczaj produkowanych jest wy³±cznie od piêciu do dziesiêciu egzemplarzy takowego modelu) zajmuje 4-5 dni, oczywi¶cie nie licz±c okresu potrzebnego na zaprojektowanie i zebranie wszelkich niezbêdnych informacji. Jako ciekawostkê dodamy, ¿e g³owa ka¿dego zawodników jest skanowana, aby m. in. spasowanie kasku by³o jak najlepsze. Koszt takiej produkcji siêga zaledwie od kilkunastu do kilkudziesiêciu tysiêcy euro. Zaledwie...
W trakcie wizyty w fabryce Schubertha mieli¶my jednak okazjê zobaczyæ jedyny w swoim rodzaju kask motocyklowy, który z produktem u¿ywanym w F1 ma bardzo wiele wspólnego. Przygotowany on zosta³ wy³±cznie dla Michaela Schumachera. Wymaganie Mistrza by³o proste: kask motocyklowy na bazie modelu Schuberth RF1.8, którego u¿ywa w F1. Rezultat nie by³ zaskakuj±cy, gdy¿ jak mo¿na by³o siê spodziewaæ, produkt zosta³ dopracowany w ka¿dym calu i wa¿y³ zaledwie 900 gram. Poni¿ej podajemy kilka dodatkowych informacji na temat tego dosyæ nietuzinkowego modelu:
- 6-warstwowa, mocna skorupa z w³ókna wêglowego (T800)
- wype³nienie EPS
- system z mo¿liwo¶ci± regulacji g³o¶no¶ci szumów
- AROS (Anti-Roll-of-System) - system zapobiegaj±cy przemieszczaniu siê kasku
- paski zapinaj±ce z tytanowym nitami
- wewnêtrzny system wentylacji
- system szybki w pozycji zamkniêtej
- kuloodporna dwuwarstwowa szyba
- szczêkowa czê¶æ kasku wzmocniona w³óknem wêglowym (T1000)
- wentylacja czê¶ci szczêkowej kasku
Koszt samych materia³ów potrzebnych do wykonania tego kasku wyniós³ ponad 12 000 euro, nie wliczaj±c w to kosztu wyprodukowania czy te¿ badañ. O wra¿eniach z jazdy nie sposób mówiæ w przypadku, gdy dany model zosta³ przygotowany z my¶l± wy³±cznie o jednym i jedynym odbiorcy. Jak by³oby mi³o, gdyby ka¿dy z nas móg³ sobie pozwoliæ na tak± wymarzon± skorupê, no nie?
Zapewne wielu z Was zastanawia siê, czego bêdzie mo¿na siê spodziewaæ po nowym Schuberthcie SR1. Tego niestety nikt nie ujawni, dopóki SR1 nie ujrzy ¶wiat³a dziennego. Na ocenê projektu przyjdzie nam wszak poczekaæ do pierwszych testów prasowych oraz opisów wra¿eñ ich pierwszych u¿ytkowników.
Dla wszystkich ciekawych procesu powstawania kasku stosowanego w Formule 1, mamy krótki filmik z jego produkcji:
Zobacz gdzie mo¿esz kupiæ kask Schuberth. Kliknij tutaj, aby zobaczyæ listê dealerów.
Testy kasków formu³y 1 Schuberth
Produkcja kasków F1 Schuberth
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeJe¿eli mo¿na sobie na taki kask pozwoliæ to czemu nie ;) Wcale bym siê nie obrazi³ gdyby mi kto¶ taki sprezentowa³.
Odpowiedz