KTM Duke 125 - pierwsze wra¿enia
Ma³y Ksi±¿ê jest w naszej redakcji zaledwie od trzech tygodni, a ju¿ zd±¿y³ zaskarbiæ sobie szerokie grono zwolenników. Jakie s± nasze pierwsze wra¿enia z jazdy austriack± propozycj± nie tylko dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A1?
Ma³e jest wielkie
Tym, co zaskoczy³o nas jako pierwsze, jest przestronno¶æ za sterami Ksiêcia. W praktyce maszyn± t± mo¿e je¼dziæ doros³y facet, a nie tylko m³odzie¿, szczególnie ¿e motocykl sprawia wra¿enie maszyny o wiêkszej pojemno¶ci, ni¿ ma to miejsce w rzeczywisto¶ci. Wszystko jest dok³adnie tam gdzie siê tego spodziewamy, wska¼niki s± czytelne, a ich funkcje bardzo rozbudowane. Nawet po d³u¿sze je¼dzie kierowcy nie doskwieraj± bóle pleców, nóg czy r±k. Oznacza to, ¿e Duke 125 to nie tylko ¶wietny pomys³ na podrywanie nastoletnich kole¿anek, ale tak¿e bardzo sensowne narzêdzie do poruszania siê po mie¶cie i na dojazdy do pracy.
To jednak KTM
Gdy po raz pierwszy prezentowali¶my wam Duka 125 testuj±cy go Micha³ Mikulski wytyka³ konstruktorom ró¿ne oszczêdno¶ciowe zabiegi. Rzeczywi¶cie w paru miejscach Duke odchodzi od standardu wytyczonego przez KTMa. Brak jest regulowanych klamek, osprzêtu Magury, hebli Brembo, opon Pirelli i paru innych wizytówek austriackiego producenta, tylko… co z tego? Duke 125 ¶wietnie je¼dzi, super siê prowadzi, hamulcom nie sposób czegokolwiek zarzuciæ, klamki i inne tanie komponenty spokojnie mo¿na wymieniæ na takie, które bêd± nam pasowa³y. Silnik spisuje siê znakomicie jak na 125 – krêci siê rado¶nie do wysokich obrotów, ca³y czas dostarcza sporo mocy, zmiana biegów jest lekka i szybka, ale trzeba starannie wbijaæ biegi bo wrzucone od niechcenia potrafi± wypa¶æ.
Po d³u¿szej chwili spêdzonej za sterami 125-tki wiele rzeczy staje siê oczywistych. Najwa¿niejsz± jest to, ¿e projektanci tej maszyny chcieli zaoferowaæ szerokiemu spektrum m³odych ludzi przyjemno¶æ z jazdy jedno¶ladem jak± oferuj± austriackie maszyny. To w naszym odczuciu uda³o siê.
Gdy ceny szalej±
Gdy ceny paliw i motocykle konkurencji szybuj± do góry, KTM k³adzie na stó³ mocne karty. Motocykl kosztuje 16 tysiêcy z³otych, co jest cen± bardzo konkurencyjn± dla japoñskiej produkcji. Zu¿ywa przy tym 2,5 do 3 litrów benzyny na 100 km, jedzie 110km/h obci±¿ony doros³ym facetem, prezentuje siê przy tym znakomicie, co dla m³odych ludzi jest wa¿ne. Maszyna jest prosta w obs³udze i ³atwa w prowadzeniu. Idealny pomys³ na pierwsze moto, maszynê kat A1, lub na przyjaciela dla drobniutkiej dziewczyny.
Ju¿ wkrótce przygotujemy dla was bardziej szczegó³owe materia³y odnosz±ce siê do tego jak Duke 125 zachowuje siê w ró¿nych sytuacjach drogowych i ¿yciowych.
|
Komentarze 6
Poka¿ wszystkie komentarzes³abo ¿e portal motocyklowy a ubraæ siê na motocykl nie potrafi±. nie dajecie dobrego przyk³adu
OdpowiedzTato, kup... ;)
OdpowiedzZbyt kanciasty jak dla mnie... Faworyt - cagiva raptor 125. Wzorowany na Ducati 695, dobre osi±gi, tylko strasznie duzo pali ;) a prowadzi siê lepiej m.in od malego wiadra, czy w³asnie duka.
Odpowiedzsk±d wiesz ¿e siê prowadzi lepiej od duke'a .. , przejed¼ siê najpierw na moto a pó¼niej komentuj
OdpowiedzA kiedy bêdzie obiecywany w Europie na czerwiec 2012 Duke 200 ? W przysz³ym roku ma byæ Duke 350, ale podejrzewam, ¿e równie¿ bêdzie po¶lizg.
OdpowiedzDuke 200 juz jest, nie jestem pewny czy w polsce ale w Austrii mozna go juz kupic. Kosztuje 4500 EUR - tylko 500 wiecej niz 125, co jest jeszcze ciekawsza propozycja niz 125.
OdpowiedzCzy po zakoñczeniu testów KTM'a sprzedajecie maszynê? Je¶li tak - by³bym zainteresowany ;)
Odpowiedz" Brak jest (...) hebli Brembo..." Przecie¿ to s± hamulce zrobione przez Brembo, ale nazwane ByBre. Eh:)
OdpowiedzDobrze gada! polaæ mu! Tak na serio to s± hamulce brembo, co¶ mo¿e w stylu Kappa dla Givi? Technologia nie najnowsza, wiêc tañsze. W amorach te¿ chyba WP co¶ miesza³, podobno ;-)
OdpowiedzKto ich tam wie, nie ma napisu to siê nie liczy :) Jak tak patrze na niego to wygl±da na porównywalny gabarytowo do mojej mt03 :)
Odpowiedz