tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 INTERMOT 2016 - zapowied¼
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

INTERMOT 2016 - zapowied¼

Autor: Beavis 2016.10.03, 14:53 1 Drukuj

Intermot 2016 rusza za dosłownie kilka godzin. Poniżej wszystko, czego możemy się spodziewać.

Jesienne targi motocyklowe są bardzo ważne z wielu przyczyn. Jedną z nich jest zarysowywanie trendów na najbliższe lata, co można zaobserwować nie tylko w ofercie największych producentów, ale także na pomniejszych stanowiskach. Myślę, że w czeluściach hal wystawienniczych w Kolonii będzie można znaleźć kolejne podejście do inteligentnych kasków czy kolejny krok w kierunku pojazdów elektrycznych. W przypadku jednego i drugiego możemy liczyć także na udział czołowych producentów. Przykład? BMW C Evolution po cichu trafiło do oferty bawarskiej marki i to w dwóch odmianach, a ten sam producent niedawno zainwestował w aplikację dla motocyklistów Rever.

NAS Analytics TAG

Nadal oczywiście (i bardzo dobrze) trzonem są topowe motocykle z krwi i kości. Bez wątpienia rynkowe trendy można scharakteryzować dość zwięźle: maksymalne wykorzystanie platform i szukanie nisz w rynku. Jest to oczywiście echo tego, co dzieje się na rynku samochodowym (komu kiedyś było potrzebne BMW X6, "terenowe" Porsche i przednionapędowy Mercedes?). Szukanie nisz uzupełniane jest przez nadal żywą modę neo-retro, która na moje oko mogłaby się już skończyć.

Kolejną zmienną jest konieczność spełniania norm emisji spalin Euro 4. Z tego powodu kilka motocykli wypada z oferty (vide Yamaha XJR1300, czy dwusuwowe 125-ki KTMa / Husqvarny), a kilka otrzymuje delikatny lifting.

Sporo wiemy już o nowościach, choć nie wierzę w to, że któryś z producentów mocno nas nie zaskoczy (tutaj po cichu liczę na BMW G 310 GS). Zresztą, jeśli mówimy o niemieckiej imprezie, to od BMW właśnie zaczniemy.

BMW

Zdjęcia szpiegowskie sugerują lifting modelu S 1000 R, co bez dwóch zdań możliwe i logiczne. Mniej możliwe jest, że na Intermocie zobaczymy BMW G 310 GS, którego zdjęcia obiegły internet dosłownie kilkanaście godzin temu. To, że G 310 GS powstaje jest pewne. Pytanie brzmi, czy BMW zdecyduje się na premierę już w Kolonii? Z jednej strony współcześnie producenci lubią nęcić skrawkami informacji przez miesiące (tak Honda, na ciebie patrzę), z drugiej taka "bomba" jak G 310 GS na pewno mocno by namieszała. Osobiście po cichu liczę na ten model.

BMW praktycznie potwierdziło istnienie kolejnych dwóch modeli R nineT. R nineT Pure ma w teorii być najtańszym w gamie modelem, w słowach Edgarda Heinricha, szef działu projektowania w BMW Motorrad, "luźną interpretacją rajdówki z 1985 roku". Racer zaś najprawdopodobniej będzie wypozycjonowany powyżej bazowego R nineT i wyglądem przypomina rasową wyścigówkę (zdjęcia obok).

We wcześniej publikowanym artykule dot. BMW, Mariusz Łowicki sugerował, że BMW pracuje także nad motocyklem, który roboczo nazywany jest "XDiavel killer". Myślę jednak, że jeśli taki pojazd rzeczywiście miałby zostać pokazany tej jesieni, to we Włoszech, podczas targów EICMA w Mediolanie.

Niemcy jakiś czas temu zainwestowali w aplikację dla motocyklistów Raver. Ciekawi mnie czy technologia ta będzie w jakikolwiek sposób użyta, chociażby poprzez integrację z samochodowym iDrive.

KTM / Husqvarna

Austriacki konglomerat bez dwóch zdań zaprezentuje nową platformę silnikową: dwucylindrową rzędówkę o pojemności oscylującej w granicach 800 ccm. Modele z tą jednostką mają nosić nazwę "890", a pierwszym z nich ma być Duke. KTM 890 Duke na Intermocie? Jak najbardziej tak. Bardzo możliwe, że KTM postanowi pokazać od razu dwa modele - Duke i Adventure. Jeśli tak miałoby się stać, to Adventure mógłby pojawić się w Mediolanie (lub odwrotnie, w sumie to Niemcy są znani z upodobania do motocykli turystycznych, a 890 Adventure atakuje BMW F 800 GS).

Lifting ma przejść także cała gama "dużego" Adventure. 1050, 1190 i 1290 Super Adventure na zdjęciach szpiegowskich posiadały przemodelowane czasze oraz bogatsze wyposażenie.

Jeśli jesteśmy już przy liftingu, to warto dodać, że spekulacje sugerują lifting całej gamy KTM-ów o azjatyckich korzeniach. Modele RC125/390 oraz 125/390 Duke mają otrzymać szereg zmian, w tym sprzęgła antyhoppingowe i zmodyfikowane jednostki napędowe. Pierwsze plotki w tym temacie pojawiały się już dwa lata temu.

Mówiąc o KTM-ie nie można zapomnieć o Husqvarnie. W Kolonii mamy poznać pierwsze prawdziwie szosowe modele marki. Mowa oczywiście o futurystycznie wyglądającym cafe racerze, Husqvarnie Vitpilen. Ponoć to właśnie Vitpilen ma być dostępny w pierwszej kolejności. I to w dwóch wersjach pojemnościowych - 401 i 701 (390 Duke, 690 Duke). W przyszłym roku gamę uzupełniłby scrambler Svartpilen.

Ducati

Ostatnim z ważnych europejskich graczy jest Ducati. Sporo wiemy już nt. modelu 939 SuperSport, którego zdjęcie wypłynęły dosłownie kilka dni temu. Niekoniecznie będzie to topseller w ofercie włoskiej marki, ale na pewno pojazd bardzo ciekawy. Kombinacja podwozia Monstera 821 z jednostką napędową z Hyperstrady i wyglądem Panigale brzmi kusząco. SuperSport został potwierdzony na Intermot, konferencja Ducati jutro o 18:00.

Wiemy także o lekkim liftingu dla Multistrady, Monstera 821 i Panigale. Monster 821 (tak samo jak Diavel) zostały przystosowane do spełniania norm emisji spalin Euro 4. Ten pierwszy będzie dostępny w nowym kolorze, ale to informacja raczej średnio ekscytująca. Dużo bardziej ekscytująca jest możliwość premiery małej Multistrady. Czy nastąpi ona w Kolonii?

Ducati w zanadrzu ma jeszcze Scramblera 1200. Mimo wszystko większość swoich nowości Włosi pokażą we Włoszech, podczas EICMY.

Honda

I płynnie przenosimy się do Japonii. Wydaje się, że najwięcej nowości zaprezentuje Honda. Obok lekkiego liftingu świetnej Afryki Twin, Honda na pewno pokaże skuter X-ADV. Zapowiedziałem już polskiemu importerowi marki, że obrażę się jak dziecko, jeśli ktoś inny poleci na prasową prezentację tego przedziwnego pojazdu.

Największą nowością w ofercie Hondy będzie oczywiście nowa CBR1000RR. Honda najprawdopodobniej skorzysta ze znanej z obecnego modelu jednostki napędowej. Ma być ona jednak podciągnięta do 200 KM, a o bezpieczeństwo szofera będzie dbać pełen pakiet elektronicznych wspomagaczy. Honda, jak i w przeszłości, nową CBR reklamuje hasłem "Total Control". CBR1000RR także powinna pojawić się w Kolonii.

Jutro ma pojawić się także inny model Hondy, o którym w sumie nie wiemy nic. Reklamowany pod hasłem reklamowym "Always The One" może być wszystkim. Zachodnie media sugerują, że to wielki powrót Hondy Monkey, ale ostrożnie podchodziłbym do tego typu wróżenia. Jutro wszystko się rozjaśni.

Na stoisku Hondy powinna też pojawić się nowa CBR250/300RR.

Suzuki, Kawasaki, Yamaha

Wielki powrót GSX-R1000. Tym jednym zdaniem moglibyśmy podsumować wszystkie oczekiwania względem Suzuki. Na nowego GSX-Ra, który oficjalnie powstaje, czeka wiele osób, zwłaszcza w kontekście niesamowitych wyników Suzuki w MotoGP. Czy jednak GSX-R1000 powróci w Kolonii właśnie? Ciężko powiedzieć. Suzuki planuje swoją konferencję na 11:00, więc jutro około południa obserwujcie nasze konto na Instagramie. Dodam tylko, że w Suzuki pracuje także nad GSX-R250.

Yamaha jutro ma zaprezentować nową R6, co zresztą zapowiadano w promocyjnym filmie. Będzie to spory ewenement, jeśli brać pod uwagę niskie zainteresowanie klasą ze strony konkurencji. Plotkuje się także, że w po cichu Yamaha pracowała na Tenere 700 opartej o MT-07. Nt. tego motocykla nie posiadamy niestety żadnych informacji.

Ze strony Kawasaki jeszcze większa cisza. Pewne jest, że jutro odbędzie się konferencja prasowa i w sumie tyle. Plotki na temat 600-ki z kompresorem i tańszej wersji H2 włożyłbym między bajki, nawet jeśli budowa takich pojazdów miałaby sens. Mam jednak nadzieje, że Zieloni nas czymś zaskoczą.

To nie wszystko!

Wypisaliśmy oczywiście tylko największe i najbardziej ekscytujące premiery, które będą miały miejsce na targach Intermot. Na miejscu będzie przecież jeszcze Harley-Davidson (nowe jednostki napędowe, flattrackowy XG750 i w końcu może Pro Street 800?), Victory z nowymi, "wejściowymi" modelami czy w końcu producenci kasków, odzieży, ogumienia i mniejszych motocykli. W tym, mamy nadzieję, także producenci Polscy.

Dzień prasowy startuje jutro rano, a my lecimy do Kolonii obszerną ekipą by prawie na żywo relacjonować dla Was premiery nowości. Koniecznie zaglądajcie na główną stronę Ścigacz.pl oraz na nasze konto na Instagramie.

Foto: Archiwum

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê