Honda CBR1000RR SP i SP2 na rok 2017 - nowy gracz w stawce
Honda wprowadza do stawki nowego gracza. To zmodernizowana CBR1000RR SP. Maszyna wygląda jak jej poprzednik, ale jak dowiedzieliśmy się od inżynierów Hondy około 90% części z tego motocykla zostało zmienionych i poprawionych.
Japoński producent pozostaje wierny swojej filozofii Total Control. Honda nie ciśnie zatem o najwyższą moc w stawce, ale o najwyższy poziom kontroli mocy. Dlatego też nowa CBR ma aż o 15 kg (195kg waży motocykl gotowy do jazdy) niższą wagę od poprzedniego modelu! Moc silnika podniesiono o 8 kW, czyli o blisko 11KM. Daje to w sumie 192KM i bardzo dobry stosunek mocy do masy, który poprawił się w stosunku do poprzednika o 14%.
Aby ułatwić kontrolę nad tym motocyklem kierowca ma teraz do dyspozycji cały pakiet elektroniki. Zacznijmy od półaktywnych zawieszeń Öhlins Electronic Control. Dalej mamy kontrolę trakcji, którą Honda określa jako Honda Selectable Torque Control. Ustawić można również hamowanie silnikiem, maszynę wyposażono w nowy ABS umożliwiający hamowanie w złożeniu. Standardem będzie teraz quick-shifter, down-shifter i zmienne tryby pracy silnika. Elektronika zadba także o to, aby tył motocykla nie unosił się podczas agresywnego hamowania (Rear Lift Control) oraz system kontroli wheelie.
Honda walcząc o masę poszła w radykalne rozwiązania. Zmniejszono grubość ścianek np. ramy, użyto lżejszego wahacza i lżejszej ramy pomocniczej. Zastosowano lekkie koła Marchesini, nic nie ważącą baterię litowo-jonową, a nawet wykorzystano tytanowy zbiornik paliwa. Zmian jest oczywiście dużo więcej.
Na deser mamy wersję SP2. Zmiany są analogiczne jak dla modelu SP, ale idą dalej. Kute koła Marchesini redukują efekt żyroskopowy przedniego i tylnego koła odpowiednio o 18 i 9%. Najważniejsza jest jednak inna głowica silnika. Model SP2 wykorzystuje większe o 1mm zawory ssące i 1,5mm większe zawory wydechowe. W silniku zastosowano także specjalne wzmacniane tłoki ze sworzniami krótszymi o 2,5mm (czyli również lżejszymi). Do wersji SP2 dokupić będzie można fabryczny kit wyścigowy, który działał będzie na zasadzie plug&play. Elektronika w obu modelach jest taka sama, ale w wersji SP2 ma ona swoje specyficzne ustawienia.
Wizualnie model SP2 od standardowego modelu SP odróżnia unikalne trójkolorowe malowanie. Dla tych, którzy napalili się na SP2 dodamy, że Honda przewiduje wyprodukowanie zaledwie 500 sztuk tej wersji (zapewne wyłącznie w celu uzyskania homologacji do WSBK). Mówiąc krótko nie ma na co czekać jeśli chcecie taką sztukę.
Czy zatem Honda wraca do czołówki motocyklowej wyścigowej ekstraklasy? Dowiemy się tego już niedługo po pierwszych testach.
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeCiekawa jest stylistyka ramy nowej hondy, szczególnie "prawie niewidoczne" zamaskowanie otworów technologicznych w formie naspawanych ³at... wahacz zaadaptowany z poprzedniego modelu, rama, ...
OdpowiedzHonda jedyna marka która najpierw my¶li i wypuszcza na rynek konkretnie dopracowane motocykle,nie to co kawasaki które ³aduje moc i badziewiast± elektronikê do tego beznadzieje zestrojone ...
OdpowiedzPoparzy³e¶ siê bo jeste¶ jak ka¿dy który siê ¶lini na widok nowo¶ci. Ka¿dy projekt jest rozwijany w miarê up³ywu czasu .Kawa 10 tka z 2016 to inny motocykl niz z 2011.Honda ma opiniê konserwatywnej i oszczêdnej w produkcji na ulicê. Aby zdetronizowaæ Kawasaki w superbike ,bêdzie musia³a siê trochê natrudziæ.
OdpowiedzTy chyba nigdy nie siedzia³e¶ a ZX10r albo nie potrafisz ogarn±æ nic wiêcej poza skuterem miejskim. Honda od kilku lat nic nie robi³a wiêc chyba musi byæ rewelacyjnie dopracowana ta od¶wie¿ona CBRka. Niemiaszki, nie mówi±c nawet o zielonych którzy wygrywaj± wszystko co siê da i prawie wszêdzie gdzie siê da strasznie siê pewnie boj±;)Niestety Superbajki w Europie prawie siê nie sprzedaj± i niestety Honda i Suzuki odpu¶ci³y temat na d³ugie lata. Teraz ciekawe czy ich propozycje MY2017 nadaj± siê do powalczenia z rozwijan± platform± Kawasaki lub jeszcze ¶wie¿± " er jedynk±" czy tylko pozostan± ciekawostk± dla amatorów " szybkiej jazdy do oko³a komina".
OdpowiedzCo ty piszesz cz³owieku!!! to w³a¶nie zx 10r to motocykl do latania ko³o komina taki motocykl dla cymba³ów w 2011 roku brytyjski MCN zrobil test zx 10r dosta³ baty od cbr 1000 rr które nie mia³o ¿adnej elektroniki,nowa zx 10 r niby jest lepsza ale w±tpie a nawet jestem pewien ¿e i nowe suzuki i nowa honda bêd± lepsze
OdpowiedzWniosek z tego, ze jak zwykle Honda i Suzuki maj± racjê - liczy siê tylko Moto GP.
OdpowiedzDok³adnie kawasaki jest dobre w wsbk dlatego ¿e jako jedyne jest w 100% fabryczne,i ³aduje wszystko co ma w wsbk to jest maks na co ich staæ a nie ma co siê oszukiwaæ MOTOGP znaczy o wiele wiele wiêcej ni¿ wsbk takie czasy
Odpowiedz