tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Hornet 600 po 110000 km - ig³a!
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Hornet 600 po 110000 km - ig³a!

Autor: Maciej Boguniecki 2011.04.08, 15:36 48 Drukuj

Model: Honda Hornet 600
Rok produkcji 2005
Pierwsza rejestracja 06.07.2006
Pierwsza rejestracja w kraju (po zakupie) 08.06.2009

Szczęśliwy nabywca

NAS Analytics TAG

Hornet został zakupiony przeze mnie w maju 2009 roku z przebiegiem 88tys km. Dlaczego go kupiłem? Szukałem Horneta już jakiś czas, chciałem, żeby to był model 05/06 z cyfrowymi zegarami i mini owiewką. Zawsze podobała mi się ta wersja, no i miał być czarny, a najlepiej marchewkowy!

W okolicy trójmiasta nie było nic, co by przyciągało uwagę. Podróżując trochę służbowo po Polsce w okolicach Poznania, Jarocina oglądałem kilka sztuk. Motocykle miały dużo mniejszy przebieg, ale były albo poobijane, albo pokrzywione. Jeden miał nawet spawane mocowanie silnika. Moja sztuka w ogłoszeniu (import prywatny z Anglii) miała mieć ponad 40 tyś. km. Po przyjeździe okazało się, że ma 55 tyś., ale mil!. Szybkie przeliczenie... kurcze, trochę dużo. Ale oglądając go, widać było, że nie był katowany, nie miał żadnych przygód i jest w pełnym oryginale. Cena w stosunku do idealnych maszyn z tego rocznika też była dobra, więc ochłonąłem jeszcze kilka dni zostawiając symboliczną zaliczkę i w końcu go kupiłem.

Angielska pogoda i polscy handlarze

Jak widać na zdjęciach, angielska aura w niecałe trzy lata zaznaczyła swoją obecność na maszynie. Można to poznać po mocowaniu lampy (wychodzą burchle spod farby) pod dolną półką (trochę rudej) i miejscami w innych rejonach. Podnóżki już wysłużone. Na tylnym plastiku była naklejka (reklama środka antykorozyjnego - wiele motocykli z Anglii ma takie). Po jej ściągnięciu widać jak w ciągu niecałych trzech lat (Angol zarejestrował maszynę w lipcu 2006r – pierwsza rejestracja) wypłowiał lakier i zrobił się dużo jaśniejszy - ale nadal piękny!

Przy okazji po kupnie i przywiezieniu Szerszenia, skojarzyłem jeszcze jedno ogłoszenie tej maszyny na jednym z portali aukcyjnych, w którym miała ona już tylko 17 tyś. km przebiegu. Z tego co rozmawiałem z handlarzem, chcieli mu już cofnąć licznik, skojarzyłem te dwa fakty później.

Wraz z motocyklem dostałem książkę serwisową, niestety niekompletną. Zostały z niej wyrwane 4 strony (na każdej miejsce na dwa wpisy serwisowe), czyli maksymalnie 8 wpisów (Horneta serwisuje się co 12tys km - wymiana oleju). Tak więc dostałem książkę z 3 wpisami, po 700, 2tys i 4,5tys mil, ostatni wpis w październiku 2006r. Oznacza to, że niecałe 4 miesiące po kupnie motocykl miał już ponad 7 tyś. km. Podobno właściciel dojeżdżał nim autostradą do roboty - nie wiem ile w tym prawdy.

Nowe życie

Po kupnie maszyny wymieniłem uszczelniacze w lagach (jedna ciekła), olej i filtr oleju. Tak dojeździłem do końca sezonu 2009 z przebiegiem 93,5 tyś. km. Do kolejnego sezonu maszyna została już gruntowniej przygotowana:
- czyszczenie, kontrola zacisku hamulcowego, wymiana klocków tylnego koła
- czyszczenie i regulacja gaźników, synchronizacja
- ustawienie luzu zaworowego (wymiana 5 płytek, podobno jeszcze
oryginalnych jak powiedział mi mój mechanik, czyżby nie były ruszane?)
- wymiana wyłącznika stopu z tyłu (styki były już mocno wytarte)
- nowy akumulator
- wymiana świec

Sprawdzono również ciśnienie w cylindrach, średnicę tarcz hamulcowych. Wartości okazały się w normie (widziałem dużo bardziej zjechane tarcze w Hornetach). Inspekcji poddany został także napinacz łańcuszka rozrządu. Zostało 1,25 obrotu do końca, ale rozrząd pracuje cicho. W tym sezonie muszę pomyśleć mocno nad jego wymianą.

Przed osiągnięciem 100 tyś. km zostały wymienione opony na Michelin Pilot Road 2CT (przed wyjazdem do Norwegii), łożyska w obu kołach (przednie zaczynało się haczyć, tylne koło dostało luzów), ponowna wymiana oleju, filtra oleju, czyszczenie filtra powietrza, czyszczenie przedniego zacisku i wymiana klocków przednich.

Gdzie oczy poniosą

Tak przygotowany motocykl zaliczył wyjazd na Nordkapp (Litwa, Łotwa, Estonia, Finlandia, Norwegia, Szwecja, prom do Polski), łącznie 8 tyś. km. Hornet ani razu mnie nie zawiódł, nie było potrzeby dolewania oleju przez całą wyprawę. Podczas tej wyprawy moto było zapakowane trzema kuframi i dodatkowymi bagażami na miejscu pasażera, jak prawdziwy turystyk. Brak było tylko przedniej szyby chroniącej od wiatru przy wyższych prędkościach, ale nie było to aż tak uciążliwe.

Na początku tego sezonu za dobre sprawowanie Hornecik dostał trochę gadżetów w postaci tłumika i undertaila włoskiej firmy DPM, a także akcesoryjnych lusterek - oczywiście zmiany nie były wymuszone spotkaniem z asfaltem. Został też wymieniony tylny amortyzator na okazyjnie kupiony prawie nowy. Oryginalny nie wykazywał jeszcze nadmiernego zużycia, ale był już na pewno wysłużony i pojawiała się korozja na sprężynie.

Motocykl na dzień dzisiejszy przekroczył 110 tyś. km, czeka go jeszcze przedsezonowy przegląd, m.in. wymiana oleju, kontrola luzu zaworowego, kontrola łańcuszka i napinacza rozrządu, wymiana świec. Napęd (zębatki jak i łańcuch) nie były wymieniane od momentu zakupu motocykla (przejechałem ok 22tys km), choć w momencie kupna napęd też nie był nowy. Dosyć często jest myty i smarowany, może dlatego tak dobrze się trzyma (dwa, trzy smarowania co 400-600km i jedno mycie, szczególnie po jeździe w deszczu).

Spalanie w trasie od 4l z hakiem do 6,5l w mieście. W zeszłym roku na imprezie BP na hamowni zmierzono 96,5KM i 65,8Nm, czyli wartości fabryczne.

Trzy żarówki wymieniałem w tylnej lampie, wymieniłem także okazyjnie kupioną ośkę tylnego koła (dodatek przy kupnie amorka tylnego). Boczne owiewki "boczki" są lekko wytarte, widać przetarcie do białego i to potwierdza w pewien sposób przebieg, bo nie widziałem w innym Szerszeniu tego. Jeden podnóżek tylnego pasażera lekko rudy. Farba na silniku pod kolektorami miejscami została starta. Kolektory wydechowe w zeszłym roku zostały wyczyszczone, wymagało to dużo pracy. Przedni błotnik jest lekko wyszczerbiony początkowo przez pierwszego właściciela, następnie przeze mnie gdy zapomniałem ściągnąć disclocka.

Skrzynia biegów działa idealnie, kosz sprzęgłowy charakterystycznie dla Horneta "mieli", ale poza tym wszystko jest w normie. Oleju od wymiany do wymiany nie idzie więcej niż 1 litr (na 12 tyś. km). Nie ma żadnego dymu z rury, czy temu podobnych zjawisk. Tylna felga od strony łańcucha miejscami jest wytarta do żywego aluminium (smar + czyszczenie).

W momencie kupna prawy crashpad był lekko skrzywiony i jest lekko przytarty – wygląda jakby parkingówka, natomiast na żadnym innym elemencie nie było śladu. Boki ogona są delikatnie przerysowane przez zakładanie bagażu.

Awarie?

Kiedyś mi odpadł podczas jazdy przy lewym secie element plastikowy przy podnóżku kierowcy. Kurcze, no nic więcej mi nie odpadło „niestety”, nic nigdy nie zawiodło, ani się nie zepsuło.

Podsumowując

Jak widać na moim przykładzie Honda Hornet nie tylko jest idealnym motocyklem "z pazurem" na miasto, ale też bardzo dobrze sprawdza się w dalszych trasach. Jest to bardzo uniwersalny motocykl, którego zalety docenia wielu właścicieli. Potwierdza to wielkość forum internetowego honda-hornet.pl - fanów Szerszenia.

Za opiekę nad moim motocyklem i doskonały serwis chciałbym podziękować Osie z serwisu ADAMMOTO w Gdyni! Dzięki!

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia

Przed zakupem

NAS Analytics TAG
Honda CB600F Hornet z prawej Honda CB600F Hornet z prawej strony
Honda CB600F Hornet przedni widelec Honda CB600F Hornet lampa
Honda CB600F Hornet tlumik i blotnik Honda CB600F Hornet silnik
Honda CB600F Hornet wskazniki Honda CB600F Hornet
Honda CB600F Hornet Honda CB600F Hornet chlodnica Honda CB600F Hornet naped
Honda CB600F Hornet polki Honda CB600F Hornet zegary
Honda CB600F Hornet heble Hornet CB600F wyblakly lakier

Tu¿ po zakupie

Honda CB600F Hornet 2005 Honda CB600F Hornet 2005 profil
Honda CB600F Hornet 2005 jazda

Naprawy

Honda CB600F lozysko glowki ramy Honda CB600F sztyca
Honda CB600F naprawa Honda CB600F bez zawieszenia

Podró¿e

Hornet CB600F deszcz Hornet CB600F Skandynawia
Hornet CB600F jesienia Hornet CB600F [przystanek w trasie
Hornet CB600F w trasie Hornet CB600F wyjazdy
Hornet CB600F wycieczka Hornet CB600F po burzy
Hornet CB600F po horyzont Hornet CB600F
Hornet CB600F dzicz Hornet CB600F Finlandia
Hornet CB600F nad jeziorem Hornet CB600F na moscie
Hornet CB600F tunel Hornet CB600F turystyka
Hornet CB600F w deszczu

Obecnie

lewy przod Uzywana Honda Hornet CB600F Uzywana Honda Hornet CB600F przod
Uzywana Honda Hornet CB600F Uzywana Honda Hornet CB600F lewy profil
Uzywana Honda Hornet CB600F od tylu Uzywana Honda Hornet CB600F prawa strona
Uzywana Honda Hornet CB600F Uzywana Honda Hornet CB600F z przodu Uzywana Honda Hornet CB600F lampa
Uzywana Honda Hornet CB600F podnozki Uzywana Honda Hornet CB600F tylne zawieszenie
Uzywana Honda Hornet CB600F silnik Uzywana Honda Hornet CB600F przebieg
Komentarze 34
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê