Honda VR1200C - muscle bike z podwójnym sprzêg³em?
Kto by pomy¶la³, ¿e Honda zechce ugry¼æ tort, na który nigdy wcze¶niej nie mia³a ochoty
Niedawno informowali¶my was o plotkach dotycz±cych nowego muscle bike’a Hondy. Okazuje siê, ¿e prace nad tym sprzêtem s± dalece bardziej zaawansowane, ni¿ przypuszczali¶my. Do sieci wyp³ynê³o pierwsze, na razie s³abej jako¶ci zdjêcie odpowiedzi Hondy na Yamahê V-Max, Suzuki B-Kinga czy Ducati Diavela. VR1200C, bo tak± wed³ug przecieku nazwê nosi nowy motocykl, ma uderzyæ w segment power bikeów w nieco inny sposób.
Ze zdjêcia i oznaczenia mo¿na wywnioskowaæ, ¿e dawc± silnika jest flagowy sportowy turystyk VFR1200F. Oznacza to potê¿ne V4 o k±cie rozwarcia cylindrów 76 stopni. Moc silnika ma oscylowaæ w okolicach 160KM, jednak ca³y motocykl ma byæ znacznie l¿ejszy od VFR. Nieoficjalne informacje mówi± tak¿e o, uwaga, przek³adni dwusprzêg³owej z modeli VFR1200F DCT. Oznacza to, ¿e VR1200C mo¿e byæ pierwszym w historii muscle bike’m z dwoma sprzêg³ami. Zasadê dzia³ania tego systemu w pe³ni rozumiej± jedynie in¿ynierowie Hondy i Lovtza, ale ca³o¶æ sprowadza siê do tego, ¿e jedno sprzêg³o obs³uguje biegi parzyste, drugie nieparzyste. Sprzêg³o nr 1 roz³±cza jeden bieg, sprzêg³o nr 2 za³±cza kolejny. Co ma nam daæ takie rozwi±zanie w motocyklu, który podchodzi pod nurt cruisera? Pe³en luz za kierownic± podczas lansowania siê w mie¶cie i atomowych odjazdów spod ¶wiate³.
Nie mamy ¿adnych pytañ odno¶nie wygl±du. VR1200C wygl±da agresywnie i muskularnie, jakby kilka najlepszych motocykli Hondy z³±czyæ w jedno i nakarmiæ sterydami. Je¶li uda siê utrzymaæ masê na sensownym poziomie, mo¿na spodziewaæ siê powa¿nej konkurencji dla B-Kinga czy BMW K1300R, czy bardziej muscle-bikowej czê¶ci ekipy czyli V-Maxa i Diavela. In¿ynierowie Hondy znani s± z tego, ¿e zamiast brn±æ w rozwi±zania si³owe, takie jak bezkrytyczne podnoszenie mocy skupiaj± siê na maksymalnie efektywnym wykorzystaniu potencja³u, który jest ju¿ w danym motocyklu. Dwusprzêg³owy VR doskonale wpisuje siê w ten tok rozumowania, bowiem odci±¿ony motocykl z DTC mo¿e nie daæ w przyspieszeniach szans teoretycznie mocniejszym rywalom.
Wiêcej informacji na temat nowego modelu uzyskamy zapewne w trakcie jesiennych targów EICMA w Mediolanie, a do salonów trafi on nie wcze¶niej ni¿ w 2012.
Komentarze 5
Poka¿ wszystkie komentarzeDok³adnie czego¶ takiego potrzeba! A DCT zrewolucjonizowa³oby rynek.
OdpowiedzWygl±da lansersko. Ciekawa bryka na szybkie starty z pod ¶wiate³
Odpowiedzzawsze brakowa³o takiego motocykla w ofercie Hondy, ale wygl±d jest bez charakteru.
OdpowiedzPanowie w Hondzie pomy¶leli: "BMW K1300R? Challenge accepted!" Kozacka ta honda!!!
Odpowiedzbuehehe :) prima aprilis dziêcio³y!
Odpowiedzju¿ by³em sk³onny ci uwierzyæ, ale... doniesienia o tym by³y juz przeciez ze 2 tygodnie temu!
OdpowiedzIt's gonna be legen...wait for it... Honda!
OdpowiedzWygl±da jak wiêkszy Hornet nie widze powodów do zachwytu
Odpowiedz