tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda Forza 125 - suma wszystkich zalet
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Honda Forza 125 - suma wszystkich zalet

Autor: Lovtza 2015.06.22, 14:45 21 Drukuj

Czy skuter klasy 125 może dać radość z jazdy na dwóch kółkach? Czy takie pojazdy mogą wywoływać uśmiech na twarzy, gdy tylko schodzisz po nie do garażu? Do tej pory traktowałem rollery tej klasy jako urządzenia niezwykle praktyczne, ale jednocześnie wyjątkowo mało ekscytujące. Honda Forza sprawiła jednak, że spojrzałem na temat z zupełnie innej perspektywy.

Eleganckie wzornictwo

NAS Analytics TAG

Rzućcie tylko okiem na ten skuter. Mi osobiście wzornictwo kojarzy się z poprzednią „kosmiczną” stylizacją Hondy Civic i przyznam, że wygląd tego pojazdu bardzo podoba mi się. Forza wygląda zwiewnie i dynamicznie. Podkreślają to nie tylko odważnie pociągnięte linie nadwozia, ale także lekkie i ładne felgi, brak przekroku, dwupoziomowe siodło, a nawet dobrana kolorystyka. W nadwozie bardzo ładnie wkomponowano nowocześnie wyglądające lampy oraz lusterka. Dodajmy, że każdy element skutera wykonany jest nad wyraz starannie. Począwszy od plastyków, przez obszycie siodła, skończywszy na przełącznikach i wyglądzie elementów podwozia oraz układu napędowego – już na pierwszy rzut oka widać, ze ktoś włożył w przygotowanie tego sprzętu mnóstwo pracy i serca. Wisienką na torcie jest bardzo ładna i funkcjonalna tablica wskaźników. Dowiecie się z niej nie tylko jaka jest prędkość oraz obroty, ale uzyskacie też wiedzę na temat spalania, temperatury, temperatury silnika, a nawet tego kiedy należy udać się na przegląd.

Dodajmy także, że na Forzie siedzi się bardzo komfortowo. Nawet w przypadku osób o wyższym wzroście nie ma problemu ze znalezieniem miejsca na kolana i wpasowaniem się za stery. Siodło zarówno pasażera jak i kierowcy jest wygodne, przez co nawet dwie godziny za sterami Hondy nie powodują nieodpartego pragnienia zejścia z motocykla. Poza tym wszystko jest na właściwym miejscu – lusterka, dźwignie, które można regulować, wygodne podłogi i podnóżki dla pasażera. 125-tka Hondy jest bardzo dobrze wyposażona. Poza obszernym schowkiem znajdziecie tutaj regulowaną szybę, centralna podstawkę, obszerne uchwyty dla pasażera, schowki, ABS oraz system Idle Stop oszczędzającym paliwo w czasie postoju na światłach.

Dopracowana technika

Choć ludzie kupują oczami, warto przyjrzeć się uważniej także temu, co Honda oferuje od strony czysto technicznej. A znajdziecie tam bardzo nowoczesną i wydajną jednocylindrową jednostkę napędową. Czterozaworowy silnik z wtryskiem paliwa PGM-FI rozwija wysoki moment w średnim zakresie obrotowym i dużą moc przy najwyższych obrotach. Moc maksymalna to ponad 14 KM, czyli jedna z najwyższych w swojej klasie.

W skuterach liczy się jednak nie tylko moc. Honda Forza 125 oferuje wiele ciekawych funkcji. Honda chwali się, że zastosowała technologie redukujące współczynnik tarcia, które w połączeniu z systemem automatycznego wyłączania silnika (Idle Stop) umożliwiają ograniczenie konsumpcji paliwa do 2,3 l / 100 km (w cyklu WMTC). Co ciekawe nasze obserwacje z jazd niewiele odbiegały od deklaracji producenta, bowiem Foza zadowalała się zużyciem benzyny na poziomie 2,5-2,7 litra na 100 km. W przypadku maszyny, która ma być alternatywą dla komunikacji miejskiej i samochodu jest to bardzo dobry wynik.

Dynamika i poręczność

Duża moc, efektywny system przeniesienia napędu w połączeniu z niską masą maszyny (162 kg z ABS) dają w efekcie bardzo dobrą dynamikę oraz wysoką prędkość maksymalną. Przyzwyczailiśmy się, że skutery klasy 125cc raczej nie przekraczają 100 km/h. W sumie nie jest to im specjalnie potrzebne, szczególnie gdy są eksploatowane w mieście. Gorzej, jeśli do miasta trzeba przebić się lokalną drogą podmiejską. Wtedy ujawniają się zalety Forzy. Honda rozpędza się do 120 km/h, co sprawia, że nie będziesz zamulał nawet na trasie ekspresowej. Jednocześnie 90 km/h na drodze podmiejskiej nie będzie dla Forzy żadnym wysiłkiem, a zapas mocy pozostawi jeszcze kierowcy opcję skutecznego wykonania manewru wyprzedzania.

Do tego dochodzi bardzo dobre podwozie. Z przodu pracuje 15 calowe, a z tyłu 14 calowe koło. Aluminiowy wahacz i porządny widelec z przodu dają maszynie odpowiednią stabilność. Forza nawet pod obciążeniem nie zachowuje się chwiejnie. Pozostaje zwrotna i pewnie składa się w zakręty. Największy minus podwozia to zastosowane opony. Ogumienie IRC wyraźnie odstaje poziomem od reszty pojazdu, szczególnie gdy jest mokro. Sytuację ratuje natomiast znakomity ABS.

Bohater dnia codziennego

Forza 125 jest żywą reklamą skutera jako najlepszego środka do poruszania się po mieście. Jest wygodna, dynamiczna, do tego świetnie wykonana. Mało pali, dobrze się prowadzi i oferuje wiele praktycznych udogodnień typu obszerny bagażnik mieszczący dwa kaski, przemyślane schowki i dobrą ochronę kierowcy przed czynnikami atmosferycznymi. Przy bardzo małym zużyciu paliwa 11,5 litrowy zbiornik daje około 400 kilometrów zasięgu na jednym tankowaniu, co w przypadku jazdy po mieście oznaczać może jedno tankowanie co dwa tygodnie.

Zupełnie osobną kwestią jest fakt, że poruszając się tym sprzętem nigdy nie czujesz się zawalidrogą. Wysoka prędkość maksymalna umożliwia sprawne poruszanie się na głównych trasach, w tym na drogach ekspresowych, a jednocześnie nieduże gabaryty pojazdu sprzyjają sprawnemu przeciskaniu się przez zakorkowane centrum.

Suma wszystkich zalet

Tak naprawdę Honda nie składa się z samych zalet. Pomijając przeciętne opony o których już wspomniałem po stronie minusów zapisać należy także wysoką cenę detaliczną. 19900 zł to najwyższa cena za tego typu pojazd na rynku. Z drugiej jednak strony Honda Forza 125 to jeden z najlepszych skuterów jakie obecnie możecie kupić i moim zdaniem najlepszy pojazd w ofercie skuterów klasy 125cc.

Dane techniczne:

Model Forza 125 ABS
Silnik  
Średnica x skok tłoka (mm) 52,4 x 57,9
Dawkowanie paliwa Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI
Stopień sprężania 11,5:1
Pojemność skokowa (cm³) 124,9
Typ silnika Chłodzony cieczą, 1-cylindrowy, 4-suwowy, 4-zaworowy, SOHC
Moc maksymalna (KM) 14,3 KM przy 8750 obr/min
Maks. moment obrotowy (Nm) 12 Nm przy 8250 obr/min
Rozrusznik Elektryczny
Podwozie  
Hamulec przedni 256 mm pojedynczy, tarczowy, 2-tłoczkowy zacisk, ABS
Hamulec tylny 240 mm pojedynczy, tarczowy, 1-tłoczkowy zacisk, ABS
Zawieszenie przednie 33 mm widelec teleskopowy
Zawieszenie tylne Wachacz aluminiowy, podwójne amortyzatory z 7-stopniową regulacją napięcia wstępnego
Opona przednia 120/70-15
Opona tylna 140/70-14
Koło przednie odlew aluminium
Koło tylne odlew aluminium
Wymiary i Waga  
Pojemność akumulatora (VAh) 12V / 7 Ah
Kąt pochylenia główki ramy 26° 30'

Wymiary (dł. x szer. x wys.) (mm)

NAS Analytics TAG
2134 x 748 x 1452
Typ ramy Stalowa, rurowa, dolna belka nośna

Pojemność zbiornika paliwa (litry)

11,5
Zużycie paliwa (l / 100 km) 2,3 z systemem Idle Stop
Prześwit (mm) 148
Masa własna pojazdu (kg) 162
Wysokość siedzenia (mm) 780
Wyprzedzenie (mm) 89
Rozstaw osi (mm) 1490
Skrzynia Biegów  
Sprzęgło Automatyczne, odśrodkowe
Przełożenie końcowe pas napędowy (V-belt)
Skrzynia biegów V-MATIC bezstopniowa
Cena 19 900 zł



NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Honda Forza 125 2015  mHonda Forza 125 2015 na drodze m
NAS Analytics TAG
Honda Forza 125 2015 na miescie  mHonda Forza 125 2015 nowosc m
Honda Forza 125 2015 w ruchu mJazda Honda Forza 125 2015  m
Honda Forza 125 ABS z przodu mTyl Honda Forza 125 ABS  m
Honda Forza 125 ABS  mHonda Forza 125 ABS profil  m
Honda Forza 125 ABS statycznie mNowa Honda Forza 125 2015  m
Parking Honda Forza 125 ABS  mPrawy bok Honda Forza 125 ABS  m
Bagaznik Honda Forza 125  mChlodnica Honda Forza 125  m
Hamulec przedni Honda Forza 125  mHonda Forza 125  m
Honda Forza 125 bagaznik  mHonda Forza 125 kierownica m
Honda Forza 125 szyba opuszczona  mHonda Forza 125 szyba podniesiona  m
Kategoria B Honda Forza 125  mKierownica Honda Forza 125  m
Lampa przednia Honda Forza 125  mPodnozek pasazera Honda Forza 125  m
Podstawka Honda Forza 125  mPrzednie kolo Honda Forza 125  m
Schowek Honda Forza 125  mSilnik Honda Forza 125  m
Siodlo Honda Forza 125  mStacyjka Honda Forza 125  m
Szyba opuszczona Honda Forza 125  mSzyba podniesiona Honda Forza 125  m
Tlumik Honda Forza 125  mTylna lampa Honda Forza 125  m
Uchwyty pasazera Honda Forza 125  mWlew paliwa Honda Forza 125  m
Zacisk Honda Forza 125  m 
Komentarze 9
Poka¿ wszystkie komentarze
Autor: Movi 23/06/2015 13:41

jedyna sensowna wypowied¼

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê