tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Elektryczna marka Tacita zamierza zdominowaæ Rajd Dakar w 2024 roku. Wystawi dwa motocykle Discanto
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Elektryczna marka Tacita zamierza zdominowaæ Rajd Dakar w 2024 roku. Wystawi dwa motocykle Discanto

Autor: Andrzej Sitek 2023.12.21, 11:24 Drukuj

Jest wielu producentów motocykli elektrycznych, którzy chcą zaistnieć w świecie wyścigów. Jednym z nich jest włoski producent Tacita.

Prawie wszystkie główne serie wyścigowe wprowadziły kategorię, która koncentruje się wyłącznie na przyszłościowych technologiach, takich jak silniki elektryczne, pojazdy hybrydowe i paliwa alternatywne. Kultowy Rajd Dakar nie jest wyjątkiem, a Tacita ma zamiar spróbować swoich sił w wyczerpującym wyzwaniu w 2024 roku z zespołem wyścigowym Tacita Formula Corsa.

NAS Analytics TAG

Tacita wystawi dwa e-moto Discanto w kategorii Dakar Future - Mission 1000. To segment skupiający się na promowaniu technologii dekarbonizujących, takich jak silniki wodorowe, a także pojazdy elektryczne i hybrydowe.

Dwa elektryczne motocykle Discanto będą przemierzać suchy pustynny krajobraz od 5 do 19 stycznia 2024 roku. Zespół, a także motocykle, które będą używane w zawodach, przechodzą rygorystyczne testy od grudnia 2022 roku, a Pierpaolo Rigo, człowiek odpowiedzialny za kierowanie zespołem, jest przekonany, że jego ekipa powalczy o zwycięstwo.

Czy tak się stanie? Zobaczymy, natomiast warto jeszcze przyjrzeć się parametrom motocykla. Model Tacita Discanto zaprojektowano specjalnie, aby wytrzymał ciężkie warunki Rajdu Dakar. Jednoślad jest wyposażony w najnowocześniejszy silnik i akumulator, który utrzymuje niską wagę na poziomie zaledwie 180 kilogramów.

Niestety nie znamy kluczowych parametrów, ale wiadomo, że Discanto ma elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną do 150 kilometrów na godzinę, co i tak jest bardzo dużą wartością na piaszczystym, pustynnym terenie. Discanto wyposażono w chłodzony cieczą silnik i sterowniki dla zwiększenia niezawodności, a także pięciobiegową skrzynię biegów dla optymalnej pracy przy dużych prędkościach. Dostępny jest również zaawansowany system zarządzania akumulatorem, który kontroluje jego wydajność i osiągi.

Aby zapewnić szybką i wydajną jazdę bez konieczności długotrwałego ładowania, zastosowano znany trick. Baterie można po prostu wymieniać, co zajmuje dosłownie kilka sekund. Motocyklistom oraz ich maszynom będzie towarzyszył pełny zespół mechaników i ekspertów od elektroniki.

Co ciekawe, zespół techniczny ma zamiar wykorzystywać panele słoneczne, generatory wiatrowe i energię wodorową do zasilania swoich operacji. Jednocześnie Tacita twierdzi, że będzie wykorzystywać tę samą sieć do ładowania akumulatorów swoich motocykli wyścigowych i będzie całkowicie niezależna od zewnętrznych źródeł paliwa.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê