tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Elektryczny motocykl Suzuki coraz bliżej, ale producent nie jest przekonany do tego pomysłu. Dlatego szuka alternatyw
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Elektryczny motocykl Suzuki coraz bliżej, ale producent nie jest przekonany do tego pomysłu. Dlatego szuka alternatyw

Autor: Wojciech Grzesiak 2023.12.11, 11:59 Drukuj

Japońscy producenci słyną z tego, że działają powoli, ale skutecznie. Nie inaczej jest w przypadku Suzuki, które co prawda pracuje nad motocyklem elektrycznym, ale jednocześnie eksperymentuje z paliwami alternatywnymi. Jakie są plany Suzuki? O tym opowiedział Akira Kyuji w wywiadzie dla brytyjskiego MCN.

Suzuki wycofało się z aktywności sportowych, żeby skupić uwagę inżynierów na przyszłości i przerzucić koszty na to, co przyniesie wymierne korzyści. Akira Kyuji, general manager ds. sprzedaży motocykli Suzuki udzielił wywiadu brytyjskiemu Motorcycle News, w którym opowiadał o ekologicznych planach marki.

NAS Analytics TAG

Kyuji zdradził, że producent pracuje nad motocyklem elektrycznym, który ma być pokazany już w 2024 r. Wtedy również Honda powinna pokazać swoje pierwsze poważne elektryki. W przypadku motocykli elektrycznych Suzuki skupi się na segmencie urban mobility, a więc maszyn służących przede wszystkim do jazdy po mieście. Jednocześnie trwają prace nad motocyklami zasilanymi wodorem, e-paliwami i biopaliwami.

- Myślę, że lepiej dla nas, jeśli skupimy się nad alternatywnymi rozwiązaniami, takimi jak wodór, e-paliwa lub nawet biopaliwa. Jeśli będzie przełom w kwestii technologii, pojemności baterii, kosztów i rozmiarów, to możemy pójść w tym kierunku - powiedział Kyuji w Motorcycle News.

Jako przykład podał motocykle LiveWire i Zero, które nie sprzedają się najlepiej, bo według niego są zbyt drogie, a ich specyfikacja nie odpowiada oczekiwaniom klientów. Zarówno w branży motocyklowej, jak i samochodowej świat szuka rozwiązania na miarę kasety VHS czy płyty DVD, które sprawi, że baterie będą małe, tanie i wydajne. Tylko wtedy motocykle elektryczne mogą mieć sens, ponieważ motocykl kojarzy się z wolnością i przygodą, więc nikt nie zamierza spędzać kilkudziesięciu minut lub kilku godzin przy ładowarce.

Wodór też raczej nie będzie najważniejszym kierunkiem rozwoju, a przynajmniej nie dla Suzuki. Kyuji wyjaśniał, że do pokonania dystansu np. 100 km będzie potrzebne 3 razy więcej paliwa niż w przypadku tradycyjnej benzyny. Najlogiczniejszym rozwiązaniem wydają się więc paliwa syntetyczne, e-paliwa lub biopaliwa. W jakim kierunku pójdzie Suzuki? Kluczem jest opracowanie rozwiązania, które nie zajmie dużo miejsca, ale zapewni odpowiednią wydajność i niskie koszty produkcji.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę