tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 2015 Yamaha YZF-R3 - wyścigówka klasy A2
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

2015 Yamaha YZF-R3 - wyścigówka klasy A2

Autor: Informacja prasowa 2014.10.17, 09:34 14 Drukuj

Motocykle Yamaha z serii "R" słyną w świecie ze swej zaawansowanej technologii, supersportowego "rodowodu" i zwycięskich osiągów. R1 i R6 wyznaczyły standardy, a ich wyścigowe konstrukcje, połączone z precyzją prowadzenia i dynamicznym wizerunkiem, sprawiają, że jednoślady Yamahy z serii "R" stanowią punkt odniesienia dla innych motocykli. To samo dotyczy klasy 125 cm3, w której niedawno wprowadzony YZF-R125 odniósł już sprzedażowy sukces w całej Europie.

YZF-R3: Supersport Yamahy z serii "R" na prawo jazdy kategorii A2

NAS Analytics TAG

Utworzenie kategorii prawa jazdy A2 dało marce Yamaha możliwość zbudowania motocykla, który oferuje doskonałe przejście z klasy 125 cm3 (prawo jazdy kat. A1). Zaprojektowany z myślą o początkujących i średnio zaawansowanych kierowcach, daje im możliwość posiadania oryginalnego motocykla z serii "R", który wypełnia lukę między YZF-R125 i YZF-R6.

Opracowany jako "lekki motocykl supersportowy do codziennego użytku" YZF-R3 jest stylowym i praktycznym, sportowym jednośladem, który otworzy świat serii "R" nowemu pokoleniu kierowców poszukających najnowocześniejszej konstrukcji połączonej z ekscytującymi osiągami i doskonałą wartością.

Właściwości YZF-R3

  • Lekki motocykl supersportowy do codziennego użytku, na prawo jazdy kategorii A2
  • Opracowany w oparciu o DNA serii "R"
  • Potężny, płynnie pracujący, 2-cylindrowy silnik w układzie rzędowym o pojemności 320 cm3
  • Smukłe i lekkie podwozie oferujące przewidywalne, sportowe prowadzenie
  • Agresywna, pełna owiewka z podwójnym reflektorem pochodząca z serii "R"
  • Aerodynamiczne nadwozie z przesuniętym do przodu środkiem ciężkości
  • Sportowe i komfortowe zawieszenie
  • Potężna siła hamowania
  • Zaprojektowany z myślą o codziennej eksploatacji w mieście i podróżowania po autostradach

Silnik YZF-R3

Całkowicie nowy, 2-cylindrowy silnik w układzie rzędowym o pojemności 321 cm3

YZF-R3 jest napędzany nowym, 2-cylindrowym, 4-suwowym, 4-zaworowym silnikiem DOHC w układzie rzędowym, który zawiera wiele zaawansowanych technologicznie funkcji znanych z motocykli serii "R" o większej pojemności.

Koncepcja, którą kierowano się podczas opracowywania tego silnika, polegała na stworzeniu "maszyny klasy supersport przeznaczonej do codziennej jazdy", dlatego silnik zapewnia doskonałe właściwości jezdne w zakresie niskich i średnich prędkości i wykazuje żywy charakter przy wyższych obrotach. Inżynierowie Yamahy dopilnowali także, aby ta wydajna, nowa, 2-cylindrowa jednostka w układzie rzędowym, o pojemności 320 cm3 charakteryzowała się również oszczędnym zużyciem paliwa.

Nowy silnik YZF-R3 został zaprojektowany z wykorzystaniem tej samej, najnowocześniejszej technologii, która została zastosowana w R1 i R6. W rezultacie ten nowy, rzędowy, 4-zaworowy silnik DOHC o pojemności 321 cm3 posiada sportowy charakter i dostarcza mocne osiągi w całym zakresie obrotów, dzięki czemu YZF-R3 jest idealnym następcą motocykla YZF-R125. Silnik o stopniu sprężania 11,2:1 generuje moc 30,9 kW/ 42 KM przy 10 750 obr./min i maksymalny moment obrotowy 29,6 Nm przy 9000 obr./min.

Osiągi ekscytującego i żywo reagującego silnika klasy supersport w motocyklu YZF-R3 są idealnie dostosowane do nowo zaprojektowanego podwozia, czyniąc go oczywistym wyborem nowych kierowców posiadających prawo jazdy kategorii A2.

Optymalna wydajność spalania

Do konstrukcji głowicy cylindra Yamaha wykorzystała najnowszą technologię analizy spalania, która zapewnia jego optymalną wydajność. Zastosowanie przepustnicy o krótkich kanałach dolotowych z 26-milimetrowymi zaworami dolotowymi i 22,5-milimetrowymi zaworami wydechowymi umożliwiło zaoferowanie wysokich osiągów w szerokim zakresie zastosowań.

Wałek rozrządu z napędem bezpośrednim, takim jak w serii R

Nowy YZF-R3 dziedziczy wiele technologicznych udogodnień od motocykli serii "R" o większych pojemnościach, między innymi konstrukcję mechanizmu napędu zaworów. W motocyklu R3 jedynymi elementami między krzywką a zaworem są szklanki zaworowe, a konstrukcja bezpośredniego napędu jest lekka, kompaktowa i zapewnia wydajne osiągi, szczególnie przy wysokich obrotach.

Tłoki z kutego aluminium i nawęglane korbowody

Optymalną moc i wszechstronne właściwości jezdne w szerokim zakresie obrotów nowej 2-cylindrowej jednostce o pojemności 321 cm3 w układzie rzędowym zapewniają lekkie, kute tłoki. Przy masie o około 10% niższej od tłoków z odlewu, kute tłoki pomagają zapewnić natychmiastową reakcję przepustnicy. Dodatkowo, większa wytrzymałość kutej konstrukcji przy ekstremalnych temperaturach oferuje zwiększoną wydajność i niezawodność przy wyższych obrotach.

Technologia serii "R" jest również widoczna w takich elementach jak nawęglane korbowody, które też są lżejsze i bardziej wytrzymałe.

Lekki cylinder DiaSil

Nowy motocykl Yamaha YZF-R3 jest wyposażony w lekki cylinder DiaSil - to pierwszy raz, gdy ta zaawansowana technologia została użyta w 2-cylindrowym silniku Yamaha. Wykonana przy użyciu używanej wyłącznie przez Yamahę technologii odlewu, ta w pełni aluminiowa konstrukcja posiada 20-procentową zawartość silikonu, która nadaje wysoce odporną na otarcia mikrostrukturę, oferującą doskonałe rozproszenie ciepła, mniejszą masę i zminimalizowane zużycie oleju. Dodatkowo, ten idealnie cylindryczny kształt pozwala na użycie pierścieni tłoka o niskim napięciu, które redukują straty mocy.

Cylinder położony bocznie

Podobnie, jak najnowsze 2- i 3-cylindrowe motocykle MT, nowy, kompaktowy silnik R3 ma cylindry przesunięte względem wału korbowego w stronę wydechu. Taka cecha konstrukcyjna znacząco redukuje siłę tarcia poruszających się tłoków podczas fazy spalania. Rozwiązanie to zmniejsza straty powodowane tarciem i tym samym zwiększa moc wyjściową silnika, oferując bardziej emocjonującą jazdę.

180-stopniowa skrzynia korbowa o optymalnej masie

Jedną z głównych właściwości nowego, 2-cylindrowego silnika R3 w układzie rzędowym i pojemności 321 cm3 jest dobra równowaga między właściwościami jezdnymi przy niskich prędkościach a osiągami przy szybkiej jeździe. Jednym z kluczowych czynników dla osiągnięcia tego charakteru było użycie nowej konstrukcji układu korbowego o zoptymalizowanej masie. Lekka konstrukcja 180-stopniowej skrzyni korbowej umożliwia silnikowi R3 swobodne obracanie się, oferując dynamiczne przyspieszenie oraz ekscytujący, żywiołowy charakter przy wysokich prędkościach obrotowych silnika.

Sportowy, krótki tłumik 2-w-1

Wpływ stylistyki serii "R" w R3 jest widoczny również w krótkim tłumiku 2-w-1, który cechuje wyjątkowy charakter motocykla R6. Ten kompaktowy tłumik został umieszczony blisko środka ciężkości pojazdu, oferując ulepszone wyśrodkowanie masy i przyczyniając się do zwinniejszego prowadzenia motocykla. Wyposażony w potrójną komorę rozprężeniową i czujnik tlenu, ten stylowy wydech emituje sportowy odgłos, który uzupełnia charakter R3.

Lekki stabilizator

W R3 zastosowano wałek wyrównoważający w celu redukcji wibracji pochodzących z silnika oraz hałasu mechanicznego, podnosząc komfort jazdy.

Progresywne rolki przepustnicy

Aby zapewnić płynną i łatwą do kontrolowania moc, szczególnie przy niskich prędkościach podczas jazdy miejskiej, R3 został wyposażony w progresywne rolki linek gazu zarówno na manetce, jak i na przepustnicach. Razem z przystępnym mapowaniem wtrysku paliwa ECU, te progresywne rolki zapewniają płynną i przewidywalną reakcję przepustnicy w R3, sprawiając, że ten lekki motocykl jest łatwy i przyjazny dla początkujących kierowców.

Główne właściwości techniczne silnika YZF-R3

  • Silnik o pojemności 321 cm3, chłodzony cieczą, 4-suwowy, DOHC, 4-zaworowy, 2-cylindrowy
  • Doskonałe właściwości mocy i momentu obrotowego
  • 30,9 kW/42 KM przy 10 750 obr./min
  • 29,6 Nm przy 9000 obr./min
  • Dobre właściwości jezdne przy niskich i średnich prędkościach
  • Bezpośredni napęd wałka rozrządu dla doskonałych osiągów przy wysokich obrotach
  • Tłoki z kutego aluminium redukujące masę
  • Lekkie i wytrzymałe, nawęglane korbowody
  • Lekkie cylindry DiaSil zmniejszające siłę tarcia
  • Cylindry przesunięte względem wału korbowego
  • Kompaktowa konstrukcja komory spalania
  • Tłumik 2-w-1 inspirowany R6
  • Wałek wyrównoważający
  • Progresywne rolki przepustnicy dla płynnego przyspieszania

Podwozie YZF-R3

Lekka rama typu "diamond"

R3 jest wyposażony w nową, stalową ramę rurową typu "diamond", która została opracowana w oparciu o najnowszą technologię analizy strukturalnej. Jej główne rury posiadają 35-milimetrową średnicę, a kompaktowy silnik o pojemności 321 cm3 służy jako strukturalny element podwozia i zawiera trzy sztywne mocowania i jedno gumowe.

Optymalne rozmieszczenie masy: przód / tył

Przy masie w stanie gotowym do jazdy wynoszącej 169 kg, R3 jest atrakcyjny dla kierowców przesiadających się z klasy 125 cm3, a także dla początkujących o niedużym doświadczeniu. Specjalnie dla tego ważnego sektora rynku projektanci Yamahy stworzyli podwozie, które oferuje przewidywalny charakter jazdy.

Kompaktowy rozstaw osi wynosi 1380 mm, a kąt główki ramy 25,5 stopnia, natomiast kanapa znajduje się na poręcznej wysokości 780 mm, dając kierowcy poczucie pewności podczas jazdy. Dzięki rozłożeniu masy bliskiemu 50/50 oraz jej centralizacji, a także 17-calowym kołom ta konstrukcja oferuje przewidywalne i łatwe prowadzenie zarówno w mieście, jak w na otwartej przestrzeni.

W połączeniu z takimi właściwościami, jak natychmiastowa reakcja silnika i progresywne działanie przepustnicy, cechy te czynią z YZF-R3 oryginalny, wielofunkcyjny pojazd zarówno do codziennej jazdy, jak i weekendowych wyjazdów w sportowym stylu.

Długi wahacz w stylu R1

YZF-R1 był jednym z pierwszych modeli klasy supersport, który zawierał długi wahacz. Dziś ta sprawdzona technologia została powtórzona w nowym YZF-R3. Dzięki wykorzystaniu dłuższego wahacza, występuje mniejsza zmienność w geometrii podwozia podczas pokonywania zakrętów i zwalniania, która dba o stabilne prowadzenie.

573-milietrowy wahacz ma taki sam stosunek długości do rozstawu osi jak w R1, co odpowiada za stabilne prowadzenie i wydajne przekazywanie mocy na tylne koło. Wahacz ze stalowych wytłoczek, o asymetrycznej konstrukcji zapewnia dobrą równowagę masy, wytrzymałości i sztywności.

Lekkie systemy sportowego zawieszenia

R3 jest wyposażony w przedni widelec z największymi w klasie rurami o średnicy 41 mm oraz aluminiowymi górną półką kierownicy i dolnym wspornikiem. Widelec oferuje 130-milimetrowy skok przedniego koła i charakteryzuje się płynnym działaniem, oferując jednocześnie poczucie sztywności, które pomaga zachować pełne i przewidywalne prowadzenie.

System tylnego zawieszenia Monocross daje 125-milimetrowy skok tylnego koła, a jego lekka konstrukcja zapewnia płynną i wygodna jazdę. Kompaktowy amortyzator jest przymocowany bezpośrednio do wahacza, a zoptymalizowany układ osi napędu, osi wahacza i tylnej osi przyczynia się do stabilnego prowadzenia R3 i podkreśla nowy, ekscytujący, sportowy charakter tego motocykla podczas przyspieszania i hamowania.

10-ramienne koła z odlewu aluminiowego i hamulce tarczowe o dużej średnicy

Lekkie, 10-ramienne, aluminiowe obręczne podkreślają supersportowy charakter R3. 17-calowe koła są wyposażone w przednią oponę w rozmiarach 110/70-17 oraz tylną 140/70-17.

Płynne, mocne i progresywne hamowanie zapewniają pływająca przednia tarcza w rozmiarze 298 mm z 2-tłoczkowym zaciskiem oraz tylna tarcza 220 mm z jedno-tłoczkowym zaciskiem.

Wielofunkcyjne, w pełni cyfrowe oprzyrządowanie LCD

Wielofunkcyjny panel oprzyrządowania zawiera analogowy obrotomierz i cyfrowy prędkościomierz oraz wskaźnik zmiany biegu, podobny do tego, który został użyty w YZF-R1. Na wyświetlaczu LCD kierowca odczyta aktualny poziom paliwa, godzinę, dzienny przebieg, temperaturę oraz informację o ekonomicznym zużyciu paliwa.

Techniczne właściwości podwozia

  • Przewidywalne prowadzenie
  • Lekka, rurowa rama typu "diamond" ze stali
  • Masa w stanie gotowym do jazdy 169 kg
  • Rozkład masy przód/tył 50/50
  • Krótki 1380 mm rozstaw osi
  • Długi, inspirowany R1 wahacz o identycznym współczynniku wahacz/rozstaw osi
  • 41 mm przedni widelec o skoku koła 130 mm
  • Lekkie tylne zawieszenie Monocross oferujące skok koła 125 mm
  • Nowa konstrukcja lekkich, 10-szprychowych kół z aluminiowego odlewu
  • Pływająca przednia tarcza 298 mm/220 mm tylna tarcza
  • Wielofunkcyjne oprzyrządowanie, analogowy obrotomierz, cyfrowy prędkościomierz
  • Kanapa o wysokości 780 mm, z oddzielnymi partiami dla kierowcy i pasażera
  • Kierownica typu "clip on" z szerokim, 68-stopniowym kątem zawracania
  • 14-litrowy zbiornik paliwa zapewnia dobry zasięg

STYLISTYKA YZF-R3

Podobnie jak YZF-R1, R6 i R125 są natychmiast rozpoznawalne jako motocykle z tej samej rodziny, tak samo wygląd, charakter i emocje YZF-R3 zostały ukształtowane przez DNA serii "R".

Kluczowym elementem DNA serii "R" jest owiewka z podwójnym reflektorem i centralnie umiejscowiony, przedni kanał powietrza oraz opływowe nadwozie.

Agresywna owiewka z podwójnym reflektorem i centralny kanał powietrza

Owiewka YZF-R3 zawiera podwójny reflektor nadający motocyklowi unikalny wygląd. Pomiędzy światłami znajduje się kanał dolotowy, wykonany na wzór YZR-M1 i YZF-R6, który jeszcze mocniej podkreśla przynależność R3 do rodziny "R".

Pochylony przód

Wrażenie pochylonego przodu to zasługa wysoko położonej tylnej ramy pomocniczej oraz dużych, kanciastych części bocznych owiewek w kształcie litery V. Wszystko razem sprawia wrażenie koncentracji masy tuż za przednim kołem, sugerując jego dobrą przyczepność oraz ruch naprzód.

Sportowe, opływowe nadwozie

Połączenie aerodynamicznych owiewek z kołami ze stopów lekkich, wzmocnione długim, muskularnym wahaczem oraz scentralizowaną masą, podkreśla DNA serii "R" w nowym YZF-R3.

Kolory:

Race Blu
Midnight Black

Dostępność:

Kwiecień 2015

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 9
Pokaż wszystkie komentarze
Autor:Restier 19/10/2014 20:04

Jakie to bd mieć vmax?

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę