2008 Honda VFR opatentowana
Nowa Honda VFR 1000 będzie nowością pod wieloma względami. Nie chodzi bowiem tutaj tylko o zupełnie nowy litrowy silnik. Nie chodzi także o nową stylistykę pojazdu i trochę nowinek technicznych. Chodzi przede wszystkim o nową ramę. Rozwiązanie konstrukcyjne jest zdaniem Hondy tak nowatorskie, że celowym uznano opatentowanie go.
Nowy sportowy turystyk dysponował będzie podwoziem złożonym z dwóch oddzielnych sekcji. Elementem łączącym obie sekcje oraz zapewniającym stabilność całego pojazdu będzie silnik. Przednia część ramy obejmująca główkę, przykręcona będzie do silnika w trzech miejscach. Nie łączy się ona jednak, tak jak w tradycyjnych ramach z osią wahacza. Tylna sekcja ramy, to odrębna aluminiowa struktura, w której znajdą się mocowania wahacza, amortyzatora oraz rama pomocnicza zadupka.
Co bardzo ciekawe patent nie precyzuje jeszcze, czy w motocyklu znajdzie się cztero, czy pięciocylindrowy silnik! Rzućcie tylko uważnie okiem na załączone szkice z dokumentacji patentowej. Czyżby zatem odrobina doświadczeń z MotoGP w drogowym wydaniu? Czas pokaże.







Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarzeNo panowie z hondy chyba się troche zagalopowali z tym patentowaniem, takie rozwiązanie prezentowała i była z tego też, a jakże dumna angielska firma, mianowicie Vincent HRD, Zaprezentowała to ...
OdpowiedzA czy już coś wiadomo na temat daty wejścia na rynek i ceny?
OdpowiedzTroche niepokoiloby mnie zespolenie ramy i wahacza silnikiem, ciekawe czy się przyjmie moze byc ciekawie pozdro
Odpowiedzfaktycznie o ile dobrze te rysunki czytam, to jest zarówno opcja 4 jak i 5 cylindrów. Jak wejdzie wersja z 5 cylindrami to będzie niezłą egzotyką:) fajnie!
Odpowiedz