tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Zmienne fazy rozrządu w silniku nowej Hondy CBR1000RR

Zmienne fazy rozrządu w silniku nowej Hondy CBR1000RR

Autor: Redakcja 2019.01.11, 15:45 Drukuj

Honda patentuje nowy system zmiennych faz rozrządu, będący rozwinięciem słynnego VTEC. Będzie to najbardziej zaawansowany układ tego typu na rynku.

W silnikach motocyklowych lekkość i prostota zawsze były bardzo pożądane, więc do niedawna technologia zmiennych faz rozrządu była w nich rzadko stosowana. Wraz ze wzrostem oczekiwań klientów, a przede wszystkim z nowymi, surowymi normami emisji spalin, systemy tego typu wchodzą do topowych modeli coraz większej grupy producentów. Znajdziemy je m.in. w maszynach Hondy, Suzuki, Ducati i Kawasaki, a od niedawna także BMW, gdzie pod nazwą Shift Cam trafił do nowego boksera R1250 i nowej generacji czterocylindrowego superbike S1000R.

Honda złożyła niedawno dokumenty patentowe, dotyczące nowego układu zmiennych faz rozrządu, który trafi prawdopodobnie do nowej wersji superbike’a CBR1000RR. Japoński producent nie jest w tym temacie nowicjuszem, system VTEC w modelu VFR800 pojawił się już kilkanaście lat temu. Nowe rozwiązanie jest jednak dużo bardziej zaawansowane.

Podobnie jak w systemie Shift Cam BMW, Honda oparła swój pomysł na ruchomym wałku rozrządu i krzywkach o różnym kształcie. Japońska konstrukcja pozwala jednak na modyfikację pracy nie tylko zaworów dolotowych, ale również wydechowych i daje dużo więcej możliwości w zakresie regulacji pracy jednostki napędowej. Litrowy silnik Hondy będzie teraz wydajniejszy niż kiedykolwiek w każdym zakresie obrotów.

Honda od tego sezonu wraca z pełnym fabrycznym zaangażowaniem do wyścigów World Superbike, co daje nadzieję na większe zmiany w tym segmencie i pogoń za uciekającą konkurencją. Pozostaje czekać na premierę nowego Fireblade’a, który będzie się musiał zmierzyć nie tylko z dopracowanymi maszynami innych producentów, ale także z surową normą Euro 5.

Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

reklama

sklep Ścigacz

    na górę