Yamaha YFZ 450R 2009

Autor: 2 Drukuj

Yamaha YFZ 450R 2009

2008.11.06 Eristof

Najnowsze czterokołowe dziecko Yamahy, które zaledwie we wrześniu miało swoją oficjalną prezentację we Francji, trafiło w nasze ręce. Przeczytaj i dowiedz się, co kryje w sobie tajemnicza literka "R"

Producenci quadów z całego świata wiedzą, że najlepszą reklamą firmy jest odnoszenie sukcesów w sporcie. W 22-letniej historii prestiżowych wyścigów Pont de Vaux Yamaha jedynie pięć razy nie stanęła na najwyższym pudle. To znakomity wynik, ale czy wystarczający, by zasłużyć na przydomek najlepszego producenta quadów sportowych? Konkurencyjne marki, jak Can-am, czy KTM z roku na rok zaskakują świat nowymi pomysłami, które znakomicie sprawdzają się w sporcie. W tej sytuacji Japończycy nie mogli pozostać obojętni i tak oto w przyszłym roku na rynku pojawi się Yamaha YFZ 450R.

Sylwetka

Stylistyka w sporcie nie ma praktycznie żadnego znaczenia, jednak nie jest to sprawa bez znaczenia. Zmiany w wyglądzie nowej Yamahy YFZ 450R są praktycznie niedostrzegalne, dopóki nie postawimy jej obok poprzedniczki. Gdy to już zrobimy, pierwsze, co rzuca się w oczy, to szerokość nowego dziecka Yamahy. YFZ 450R liczy sobie 1240 mm szerokości. Dla porównania dodam, iż Yamaha YFZ 450 jest aż o 70 mm węższa, a także o 10 mm dłuższa. Plastikowe szaty nowego quada, pomimo niewielkich zmian kształtów, zachowały agresywną stylistykę, jaką charakteryzowała się poprzednia wersja.

Serce

Jednostka napędowa nowej Yamahy to ten sam silnik, który napędzał model YFZ 450. Na potrzeby wersji ‘R" został on jednak ulepszony. Gaźnik marki Keihin zastąpił wtrysk paliwa Mikuni o średnicy gardzieli 42 mm. Przeprojektowano głowicę, dzięki czemu uzyskano większy stopień sprężania i wraz z nowym układem wydechowym uzyskano większą moc w zakresie niskich i średnich obrotów. Udoskonalono także system smarowania silnika

Podwozie

Konstrukcja Yamahy YFZ 450R opiera się na nowej, stalowo-aluminiowej ramie, odlewanej metodą niskociśnieniową. W porównaniu do wcześniej stosowanej, stalowej ramy, jest ona węższa, lżejsza i sztywniejsza. W nowej specyfikacji 450R ma niżej środek ciężkości, a masa pojazdu została bardziej zcentralizowana.

Amortyzatory przedniego zawieszenia, podobnie jak tylny amortyzator centralny, zyskały większą średnicę i dłuższy skok. Wersję z literką "R" obuto w nowo zaprojektowane opony marki Dunlop, które powstały specjalnie dla tego modelu. Wydłużeniu uległa kolumna kierownicza quada. Przednie hamulce nowej YFZ-ty nie uległy zmianom, natomiast z tyłu zwykłą tarczę zastąpiła tarcza typu "wave". Tyle teorii, czas przejść do praktyki.

Ready, Go!

Po wykręceniu z tłumika tzw. "dB kilera" i uruchomieniu maszyny do naszych uszu dobiegł miły, basowy, dźwięk, który kusił nas do jazdy. Długo nie musiał nas prosić, jednak zanim silnik się rozgrzał, mieliśmy chwilę czasu, by sprawdzić, co nowego quad oferuje swojemu panu, jeżeli chodzi o ergonomię i komfort. Za sterami Yamahy YFZ 450R siedzi się bardzo wygodnie. Pozycja kierowcy została przesunięta do tyłu, dzięki czemu mamy więcej miejsca na balans ciałem. Szerokie podnóżki zapewniają lepszą stabilizację stopy podczas jazdy. Na gromkie brawa zasługuje nowa kanapa w kształcie litery "T", która jest teraz szersza i bardziej komfortowa. Jej walory z pewnością docenią zawodnicy startujący w wyścigach wielogodzinnych, jak na przykład Pont de Vaux.

Po zajęciu odpowiedniej pozycji przyszedł w końcu czas na jazdę. Czterokołowiec prowadzi się łatwo i przede wszystkim bardzo stabilnie. Zastosowanie nowej ramy, amortyzatorów oraz zwiększenie szerokości quada przyniosły oczekiwany efekt. Dzięki większej ilości miejsca za kierownicą oraz dopasowanym do kolan plastikom możemy pozwolić sobie na większy balans ciałem w zakrętach i ich szybsze pokonanie. Spore zmiany odczujemy również w charakterystyce mocy silnika. YFZ 450R łagodniej oddaje moc, przez co jest bardziej przewidywalna i mniej narowista, niż jej poprzedniczka.

Podsumowanie

Japońscy inżynierowie projektując nową Yamahę kierowali się zamysłem stworzenia quada sportowego, który w specyfikacji fabrycznej byłby zbliżony do pojazdów jeżdżących po torze. Zmusiła ich do tego konkurencja, która z każdym rokiem coraz mocniej zaznacza swoją pozycję na rynku. Nowa 450-tka z literką "R" kryje w sobie wiele zmian, nawet jeśli nie są one widoczne na pierwszy rzut oka. Jest bardziej sportowa, a przy tym potrafi wybaczyć drobne błędy swojego kierowcy. Kieruje się łatwo, a przy tym jest bardzo wygodna. Jest mocna i równo oddaje moc. Yamaha YFZ 450R w przyszłym sezonie z pewnością znajdzie wielu sympatyków wśród sportowców z całego świata.

Film:

Specyfikacja

Silnik
Typ Czterosuwowy, jednocylindrowy, chłodzony cieczą, 5-zaworowy DOHC
Pojemność 449 cm 3
Średnica i skok tłoka 95,0mm x 63,4mm
System zasilania w paliwo Wtrysk Mikuni 42 mm EHS
Stopień sprężania 11,6:1
Rozruch elektryczny
Skrzynia biegów 5-stopniowa manualna
Rodzaj napędu 2WD
Nadwozie
Konstrukcja Rama stalowo-aluminiowa, odlewana metodą niskociśnieniową
Masa z płynami 184 kg
Długość 1830 mm
Szerokość 1240 mm
Wysokość całkowita 1095 mm
Wysokość siedzenia 810 mm
Rozstaw osi 1270mm
Podwozie
Zawieszenie przód Podwójne niezależne zawieszenie o skoku 250 mm, z pełną regulacją
Zawieszenie tył Aluminiowy wahacz z amortyzatorem o skoku 280 mm, z pełną regulacją
Hamulce przód Hydrauliczne, podwójne tarcze, zaciski dwutłoczkowe
Hamulce tył Hydrauliczne, pojedyncza tarcza falista, zaciski dwutłoczkowe
Opony przód RadialneAT 21 x 7-10
Opony tył RadialneAT 20 x 10-9
Zbiornik paliwa 10-litrowy
Zdjęcia
fontanna yamaha yfz450r model 2009 test b mg 0089jazda po piachu yamaha yfz450r model 2009 test a img 9148
enduro yamaha yfz450r model 2009 test b mg 0088bok yamaha yfz450r model 2009 test b mg 0087
jazda yamaha yfz450r model 2009 test b mg 0099odejscie yamaha yfz450r model 2009 test a img 9157
jazda yamaha yfz450r model 2009 test a img 9122lewa strona zakret yamaha yfz450r model 2009 test a img 9164
motocross yamaha yfz450r model 2009 test b mg 0092prawa strona zakret yamaha yfz450r model 2009 test a img 9160
odjazd yamaha yfz450r model 2009 test b mg 0071piach yamaha yfz450r model 2009 test a img 9177
zabawa yamaha yfz450r model 2009 test b mg 0085ogien yamaha yfz450r model 2009 test a img 9168
przyspieszanie na piasku yamaha yfz450r model 2009 test a img 9181zawodnik yamaha yfz450r model 2009 test b mg 0082
szybkosc yamaha yfz450r model 2009 test a img 9223zakopuje sie yamaha yfz450r model 2009 test b mg 0072
przod w gorze yamaha yfz450r model 2009 test c img 9257na tylnym kole yamaha yfz450r model 2009 test c img 9249
bok yamaha yfz450r model 2009 test a img 9078modele yamaha yfz450r model 2009 test b mg 0027
quady yamaha yfz450r model 2009 test a img 9037quad yamaha yfz450r model 2009 test a img 9084
pojazdy yamaha yfz450r model 2009 test a img 9038atvs yamaha yfz450r model 2009 test b mg 0028
atv yamaha yfz450r model 2009 test a img 9035pionowo yamaha yfz450r model 2009 test b mg 0014
dziob yamaha yfz450r model 2009 test a img 9047kluczyk yamaha yfz450r model 2009 test a img 9093
owiewka i lampy yamaha yfz450r model 2009 test a img 9106wydech yamaha yfz450r model 2009 test a img 9098
konsola yamaha yfz450r model 2009 test b mg 0023lampa yamaha yfz450r model 2009 test a img 9087
lewa manetka yamaha yfz450r model 2009 test a img 9094prawa manetla yamaha yfz450r model 2009 test a img 9095
podnozek yamaha yfz450r model 2009 test a img 9115aluminium frame yamaha yfz450r model 2009 test a img 9102
silnik pompa wody porownanie yamaha yfz450 2008 yfz 450 2009 img 0002silnik prawa strona yamaha yfz450r model 2009 test a img 9103
zasilanie silnika porownanie yamaha yfz450 2008 yfz 450 2009 img 00011hamulec tylny porownanie yamaha yfz450 2008 yfz 450 2009 img 0007
yamaha yfz450r model 2009 test a img 9051hamulec przedni porownanie yamaha yfz450 2008 yfz 450 2009 img 0006
kolumna kierownicy porownanie yamaha yfz450 2008 yfz 450 2009 img 0009przednia rama porownanie yamaha yfz450 2008 yfz 450 2009 img 0008
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali
na górę