Yamaha YFM 250 R

Autor: Alonzo 2007.09.13, 10:41 19 Drukuj

Ta maszyna jest bardzo dobra. Czy najszybszy 14-latek w Polsce - Maciek Siekaj - dobrze określił najnowsze dziecko Yamahy, czyli quada YFM 250 R? Sprawdziliśmy to.

Najlepszym testem dla quada Yamaha YFM 250 R jest oddanie go w ręce dwóch zawodników, ścigających się na polskich torach offroadowych. Udało się nam zaprosić do współpracy Patryka i Maćka Siekajów. Patryk startuje w wyścigach juniorów. Maciek ma 14 lat, jednak pomimo bardzo młodego wieku z powodzeniem rywalizuje już z doświadczonymi seniorami. W tym roku mogliśmy go podziwiać w trakcie wyścigów serii Golden Cup w Krokowej.

Skąd taki wybór osób testujących? Otóż Yamaha YFM 250 R jest następcą Blastera 200, czyli quada, na którym wielu zawodników rozpoczynało swoją przygodę, czy to z wyścigami quadów, czy też z quadami w ogóle. W nowym modelu Yamaha zafundowała swoim dorastającym klientom zdecydowanie większą, niż w modelu poprzednim, dawkę adrenaliny. 4-suwowy silnik o pojemności 250 cm3 produkuje wystarczającą ilość mocy i momentu obrotowego. Chociaż quadem tym można jeździć rekreacyjnie, to jego podstawowym przeznaczeniem dostarczanie sportowych wrażeń przyszłym mistrzom.

Co czuje kierowca za kierownicą quada Yamaha YFM 250 R? Począwszy od dorosłych mężczyzn, a skończywszy na testujących quada Maćku i Patryku, wszyscy byli mile zaskoczeni jego przyspieszeniem i szybkością jazdy. Informacje prasowe, mówiące o wyraźnie odczuwalnej mocy w niskim i średnim zakresie obrotów, okazały się prawdziwe. Trudno uwierzyć, że ten quad jest napędzany silnikiem o pojemności jedynie 250 cm3. Maciek Siekaj, który na co dzień ściga się Yamahą o pojemności 450 cm3, dostrzegał mniejsze możliwości 250-tki, jednak w żadnym momencie testu się nie nudził. Z kolei Patryk, który jeździ na quadach o mniejszych pojemnościach, był w pełni usatysfakcjonowany możliwościami YFM250R.

Nasuwa się w tym momencie myśl, że Yamaha YFM 250 R jeździ tak, jak nie wygląda. Jeżeli jednak spojrzymy na wygląd quada, to przekonamy się, że stwierdzenie takie nie jest prawdziwe. O ile sama wartość 250 cm3 może zmylić, o tyle wygląd YFM250R mówi szczerą prawdę. Sylwetka jest bardzo agresywna, a wiele elementów - nie bez powodu - nawiązuje do większych sportowych quadów Yamahy. Najbardziej oczywistym nawiązaniem do innych sportowych ATV z linii „R" są przednie światła, będące replikątych z Yamahy YFZ450 . Również tarcze hamulcowe nieprzypadkowo przypominają te, znane nam z modelu Yamaha YFZ450R. Na tarczach znajdziemy zaciski, będące repliką tych z modelu Yamaha Grizzly 700. Dzięki tym wszystkim zabiegom stylistycznym młody miłośnik sportowej jazdy quadem może dosiadać modelu Yamaha YFM 250 R bez żadnych kompleksów w grupie kolegów na quadach o większych pojemnościach.

Testowany przez nas model był w wersji „limited edition", obejmującej pomarańczowe malowanie oraz znany z Yamahy YFZ450 hamulec postojowy. Nasi kierowcy testowi nie znaleźli żadnych wad w nowym modelu Yamaha YFM 250 R. Jedyną sugestią Maćka, który ściga się z najlepszymi w Polsce seniorami, była zmiana zawieszenia na sportowe przed ewentualnym startem w zawodach oraz zmiana wydechu w celu wydobycia kilku dodatkowych koni mechanicznych mocy. Poza zawodami, wszystkie elementy quada - łącznie z zawieszeniem - nie budziły żadnych wątpliwości u obu testujących je kierowców.

Jeżeli dwaj znakomici zawodnicy, dla których tak naprawdę zaprojektowano Yamahę YFM250R, nie znaleźli w niej wad, to i my nie staraliśmy się ich szukać. Jeżeli mieliście przyjemność jeździć nowym modelem YFM250R i znaleźliście jakieś wady, to podzielcie się z nami tymi informacjami w komentarzach pod artykułem. Cały nasz test oraz wszystkie płynące z tego testu wniosku znajdziecie na umieszczonych niżej filmach.

YFM250R

Silnik
Typ silnika 1 cylinder, chłodzony powietrzem, 4-zawory
Rozrząd SOHC
Pojemność 249 cm3
Średnia x skok tłoka 74 x 58 mm
Stopień sprężania 9,5 : 1
Smarowanie Mokra miska olejowa
Tłumik Mikuni 29mm
Zapłon DC CDI
Rozrusznik Elektryczny
Pojemność zbiornika paliwa 9 litrów
Przeniesienie napędu Łańcuch
Skrzynia biegów 5-biegowa ręczna
Zawieszenie
Długość 1625 mm
Szerokość 1070 mm
Wysokość 1040 mm
Wysokość siedzenia 730 mm
Rozstaw osi 1110 mm
Waga na sucho 142 kg
Hamulce przednie Hydrauliczne, podwójne tarcze
Hamulce tylne Hydrauliczne, tarcze
Opony – przód AT 20 x 7-10
Opony – tył AT 19 x 10-9
Kolory Niebieski, szary
Filmy

Pozostałe filmy:
Zdjęcia
yamaha yfm 250 r special editionyamaha yfm250r se hopka
patryk siekaj yamaha yfm250ryamaha yfm250r se uslizg
yamaha yfm250r se testyamaha yfm250r se drift
yamaha yfm250r se maciek siekajyamaha yfm250r se maciek
yamaha yfm250r se partykyamaha yfm250r se skret
yamaha yfm250r se kostekyamaha yfm250r se krokowa
yamaha yfm250r se patryk siekajyamaha yfm250r se starter
yamaha yfm250r special editionyamaha yfm250r se gaz
YFM250R tarcza tylyamaha YFM 250 z podlogi nerve bars
yamaha YFM 250 z zawieszenieyamaha YFM 250 z zawieszenie2
yamaha YFM 250 z zawieszenie wahacze przodyamaha YFM 250 z tarcze hamulce tyle
yamaha YFM 250 z koloyamaha YFM 250 z tlumik
yamaha YFM 250 akcesoria oslona tylnej osiyamaha YFM 250 akcesoria oslona przednia
yamaha yfm250r reflektoryamaha YFM 250 grab bar przednia
yamaha yfm250r se amoryamaha yfm250r se blotnik
yamaha yfm250r se silnikyamaha yfm250r se resor tylny
yamaha yfm250r se hamulec
Komentarze 15
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali
na górę