Yamaha MT-09 - trzycylindrowy miejski wojownik
Yamaha niedawno zapowiedziała, że wkrótce zaprezentuje nowy motocykl, o którym wiadomo było jedynie tyle, że będzie doskonale czuł się w mieście. Teraz możemy już być pewni. Oto MT-09. Wystarczy jedno spojrzenie, aby stwierdzić jednoznacznie, że to rasowy streetfighter. Agresywna, wręcz odważna stylistyka natychmiast przywołuje na myśl hardkorowe tuningowe potwory. Ale nie wygląd jest tutaj najważniejszy. Yamaha MT-09 dostała całkowicie nowy silnik. To zupełnie nowatorska konstrukcja trzycylindrowa, która ma pojemność 847 cm3, przy czym osiąga moc 115 KM i 87,5 Nm. Do tego Ride-By-Wire i zmienne mapy silnika.
Nie trudno domyślić się, że domeną MT-09 będzie miasto. Wystarczy zerknąć nie tylko na sam motocykl, ale na pozycję za jego sterami, kierownicę, stylistykę. W pełni zatankowany motocykl waży 188 kg, co w połączeniu z potencjalnie rozrywkowym silnikiem trzycylindrowym zapewni tony frajdy. Planowany debiut w salonach ma odbyć się we wrześniu, gdzie trzeba będzie zostawić 34900 zł za model z ABS i 32900 za model bez ABS. Robi się też ciekawie z konkurencją. Mamy przecież nadal FZ8, mamy Kawasaki Z800 i mamy przecież angielskich łobuzów: Streeta i Speeda. Co z tego wyniknie? Póki co, nie wiadomo. Wiadomo natomiast, że w najbliższym czasie na Ścigacz.pl przeczytacie obszerną prezentację nowej Yamahy MT09.
Dane techniczne
| Typ silnika | Chłodzony cieczą, 4-suwowy, DOHC, 4-zaworowy |
| Pojemność | 847 cm³ |
| Średnica x skok tłoka | 78,0 mm x 59,1 mm |
| Stopień sprężania | 11,5 : 1 |
| Moc maksymalna | 84,6 kW (115KM) @ 10 000 obr./min |
| Maksymalny moment obrotowy | 87,5 Nm (8,9 kg-m) @ 8 500 obr./min |
| Układ smarowania | Mokra miska olejowa |
| Zasilanie | Wtrysk paliwa |
| Typ sprzęgła | Mokre, Wielotarczowy |
| Układ zapłonu | TCI |
| Układ rozrusznika | Elektryczny |
| Skrzynia biegów | Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa |
| Napęd końcowy | Łańcuch |
| Podwozie | |
| Układ przedniego zawieszenia | Widelec teleskopowy |
| Skok przedniego zawieszenia | 137 mm |
| Kąt wyprzedzania sworznia zwrotnicy | 25º |
| Tor | 103 mm |
| Układ tylnego zawieszenia | Wahacz |
| Skok tylnego zawieszenia | 130 mm |
| Hamulec przedni | Podwójny, hydrauliczny tarczowy, Ø 298 mm |
| Hamulec tylny | Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 245 mm |
| Opona przednia | 120/70ZR17M/C (58W) (Tubeless) |
| Opona tylna | 180/55ZR17M/C (73W) (Tubeless) |
| Wymiary | |
| Długość całkowita | 2 075 mm |
| Szerokość całkowita | 815 mm |
| Wysokość całkowita | 1 135 mm |
| Wysokość siodełka | 815 mm |
| Rozstaw kół | 1 440 mm |
| Minimalny prześwit | 135 mm |
| Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa) | 188 kg / ABS 191 kg |
| Pojemność zbiornika paliwa | 14 l |
| Pojemność zbiornika oleju | 3,4 l |
|
|




















Komentarze 15
Poka wszystkie komentarzeScigacz o tym nie wspominal ale silnik mt-09 ma miec tez wykorbienia co 90º jak w R1 od 2009r
OdpowiedzO krynico wiedzy matematycznej. Trzycylindrowy silnik z wykorbieniami co 90%? Chyba nie uwaae w podstawwce na matmie. Zostawiam ci temat do przemyle na matematyk w gimnazjum.
Odpowiedzi krol street triple pokonany. cena i masa ta sama, ale yam wiekszy moment z dolu i kontrola trakcji. ze licznik lipnie wyglada? z nowych nie okraglych lamp trumpeta tez kazdy na poczatku sie ...
Odpowiedznie jezdziles a juz wiesz - street ma genialny zawias i hamulce, zwlaszcza w wersji r - perfekcyjna maszyna; trzeba bedzie pojezdzic na yamaszce chociaz pare godzin i wtedy mozna bedzie powiedziec
OdpowiedzTriumphy nie chc odpala. A jak ju odpal to wybuchaj. A jak odpali i nie wybuchnie, to przynajmniej sie zatrze. O korozji nie wspomn.
OdpowiedzA ty Triumpha to kiedy widziae z daleka , jak przejeda przez wiosk?
Odpowiedzten element nad lamp przedni to jaka poraka golas to golas silnik na wierzchu ale czemu zaraz kable od licznika i rubki? zajdzie to muszkami i innym syfem kto to domyje...te zakamarki ,chyba ...
OdpowiedzW miecie nie ma much;))) A si prosi jaka nakadka, ale nie szybka, ale odwrotny kokpit. Moe by ze znaczkiem jak w rolls-royce, albo tiger.
Odpowiedzno zgodz si z Tob, jest to totalna kiszka. chyba e yamaha ma ju w ofercie szybk, ktr moesz dokupi za jedyne... :D
OdpowiedzWyglada jak chinczyk...
OdpowiedzZastanawia mnie fakt, e ze strony Yamahy znikn ju MT-03, ktry chyba raczej nie stanowiby konkurencji dla tego modelu, ktrego byby mniejszym, taszym bratem, zosta natomiast sabszy, ...
OdpowiedzWanie nie byaby. MT-03 w cenniku (niemieckim) jest _drosza_ od MT-09 bez ABSu. Kto chce dzisiaj singla kupi Duke'a 690.
Odpowiedznie zawsze :)
OdpowiedzDziwny motocykl. Dlaczego nazwali go MT? przecie z t seria ma niewiele wsplnego. Ty wyglda bardzo zgrabnie ale przd wydaje si nie do koca dopracowany, ta oba rama w kolorze srebrnym nie ...
Odpowiedzu nas MT-09, w stanach FZ-09 - wiec kto to wie :)
Odpowiedz