World Superbike Philip Island 2013 - dominacja Aprilii
Tegoroczna pierwsza runda World Superbike rozpoczęła się od mocnego uderzenia zawodników Aprilii, którzy zdominowali rywalizację w obu wyścigach na Philip Island.
W pierwszym biegu z pole position startował Carlos Checa, który zaszokował tempem w kwalifikacjach, ale zwycięstwo po pełnym dramaturgii wyścigu przywiózł Sylvain Guintoli przed kolegą z zespołu Eugenem Lavertym i trzecim kierowcą na Aprilii Michelem Fabrizio.
W czasie pościgu za rywalami hamowanie przestrzelił Carlos Checa, który zahaczył Marco Melandriego, posyłając obu poza tor. Checa po upadku leżał nieruchomo i jak się później okazało - stracił przytomność i nie pamiętał wypadku. Melandri, który pomagał Hiszpanowi zaraz po upadku skarżył się potem na opieszałe działanie obsługi toru w udzielaniu pomocy… Ostatecznie okazało się, że Checa nie odniósł poważnych obrażeń, ale z uwagi na utratę przytomności, lekarz zabronił mu startu w drugim wyścigu…
W drugim wyścigu przy braku Checi, w pierwszy zakręt na prowadzeniu wjechał Sykes, ale szybko na prowadzenie wyszedł uskrzydlony zwycięstwem w pierwszym wyścigu Guintoli. Francuz prowadził praktycznie przez cały wyścig, ale Laverty pod jego koniec najpierw wyprzedził jadącego przed nim Melandriego, a potem na hamowaniu wyprzedził kolegę z zespołu i dowiózł zwycięstwo do mety.
Na prowadzeniu w generalce są w chwili obecnej Guintoli i Laverty, którzy sprawiedliwie podzielili między siebie punkty. Trzeci jest również zawodnik dosiadający RSV4 - Michel Fabrizio.
World Superbike Phillip Island 2013, Wyścig 1:
01- Sylvain Guintoli - Aprilia Racing Team - Aprilia RSV4 Factory - 22 laps in 33’47.109
02- Eugene Laverty - Aprilia Racing Team - Aprilia RSV4 Factory - + 1.352
03- Michel Fabrizio - Red Devils Roma - Aprilia RSV4 Factory - + 1.359
04- Chaz Davies - BMW Motorrad GoldBet SBK Team - BMW S1000RR HP4 - + 5.702
05- Tom Sykes - Kawasaki Racing Team - Kawasaki ZX-10R - + 5.753
06- Loris Baz - Kawasaki Racing Team - Kawasaki ZX-10R - + 6.769
07- Leon Haslam - Pata Honda World Superbike Team - Honda CBR 1000RR - + 6.830
08- Jonathan Rea - Pata Honda World Superbike Team - Honda CBR 1000RR - + 17.944
09- Leon Camier - FIXI Crescent Suzuki - Suzuki GSX-R 1000 - + 19.152
10- Max Neukirchner - MR Racing - Ducati 1199 Panigale R - + 26.557
11- Jules Cluzel - FIXI Crescent Suzuki - Suzuki GSX-R 1000 - + 30.305
12- Ivan Clementi - HTM Racing - BMW S1000RR - + 30.411
13- Alexander Lundh - Team Pedercini - Kawasaki ZX-10R - + 45.185
14- Glenn Allerton - Next Gen Motorsports - BMW S1000RR - + 48.632
15- Jamie Stauffer - Team Honda Racing - Honda CBR 1000RR - + 53.453
16- Federico Sandi - Team Pedercini - Kawasaki ZX-10R - + 1’22.730
17- Vittorio Iannuzzo - Grillini Dentalmatic SBK - BMW S1000RR - 4 laps
World Superbike Phillip Island 2013, Wyścig 2:
01- Eugene Laverty - Aprilia Racing Team - Aprilia RSV4 Factory - 22 lap in 33’45.938
02- Sylvain Guintoli - Aprilia Racing Team - Aprilia RSV4 Factory - + 0.418
03- Marco Melandri - BMW Motorrad GoldBet SBK Team - BMW S1000RR HP4 - + 1.382
04- Michel Fabrizio - Red Devils Roma - Aprilia RSV4 Factory - + 2.282
05- Tom Sykes - Kawasaki Racing Team - Kawasaki ZX-10R - + 11.545
06- Davide Giugliano - Althea Racing - Aprilia RSV4 Factory - + 12.508
07- Jules Cluzel - FIXI Crescent Suzuki - Suzuki GSX-R 1000 - + 17.330
08- Jonathan Rea - Pata Honda World Superbike Team - Honda CBR 1000RR - + 17.339
09- Leon Camier - FIXI Crescent Suzuki - Suzuki GSX-R 1000 - + 19.886
10- Leon Haslam - Pata Honda World Superbike Team - Honda CBR 1000RR - + 19.996
11- Max Neukirchner - MR Racing - Ducati 1199 Panigale R - + 27.629
12- Glenn Allerton - Next Gen Motorsports - BMW S1000RR - + 42.809
13- Jamie Stauffer - Team Honda Racing - Honda CBR 1000RR - + 42.893
14- Federico Sandi - Team Pedercini - Kawasaki ZX-10R - + 44.899
15- Alexander Lundh - Team Pedercini - Kawasaki ZX-10R - + 57.824
16- Vittorio Iannuzzo - Grillini Dentalmatic SBK - BMW S1000RR - + 1’22.574
17- Chaz Davies - BMW Motorrad GoldBet SBK Team - BMW S1000RR HP4 - 2 laps
Komentarze 6
Poka¿ wszystkie komentarzeNie mozna nazywac SBK II liga w najgorszym s³owa znaczeniu, bo te zawody tez sa ciekawe. Ale bez watpienia wszyscy najlepsi jezdza w grand prix i te wyscigi zawsze bedzie marzeniem kazdego ...
OdpowiedzWidaæ, ¿e Aprilia nie pierwszy raz bedzie najmocniejszym zespo³em sezonu (dla niedowiarkow - trzeba poczekac na ostatni wyscig). Ciekawe czy Checa bedzie w tym sezonie mocny czy przecioetny jak w ...
OdpowiedzMój dobry Bo¿e, ci znowu siê podniecaj± drug± lig± wy¶cigow±...
Odpowiedzw 2 lidze przynajmniej siê wyprzedzaj±.......
OdpowiedzOdezwa³ siê Rossi :D
OdpowiedzMelandri na BMW i tak pozamiata wszystkich na koniec sezonu. By³o widaæ ¿e jest w stanie utrzymaæ tempo kierowców Aprili. W tym roku identycznie jak w ubieg³ym bêd± siê liczyæ 3 marki: BMW, Aprilia...
OdpowiedzJeszcze nic nie jest przes±dzone, mnie dziwi ¿e Kawasaki by³o wyra¼nie wolniejsze zarówno od Aprili i BMW.Zobaczymy co poka¿e nastêpna runda.
OdpowiedzJe¶li ogl±da³e¶ transmisjê pewnie s³ysza³e¶ o tym ¿e nie wszyscy dobrze dobrali skrzyniê biegów do tego toru. Te¿ mnie dziwi³o ¿e kawa tak zostawa³a na prostej bo w tamtym roku by³a najszybsza na prostych (sykes mia³ rekord prêdko¶ci na monzie ) Pozostaje czekaæ na kolejn± rundê. Mo¿e Sykes siê odkuje o ile Melandri nie bêdzie szybszy.
OdpowiedzTak ogl±da³em i ciekaw w³a¶nie jestem czy ta ni¿sza prêdko¶æ to rzeczywi¶cie przez ¼le dobrane prze³o¿enie.
OdpowiedzNo nie widzê innego wyt³umaczenia skoro specyfikacja motocykla nie zmieni³a siê od sezonu 2012. Zobaczymy na Aragon jak bêdzie z prêdko¶ciami maksymalnymi. Kolejn± ciekawostkê mo¿na przeczytaæ na stronie KRT: Sykesowi w drugim wy¶cigu rozpad³a siê opona co uniemo¿liwia³o mu pe³nego z³o¿enia.
Odpowiedzkawasaki jak zawsze dmuchany obwazanek. napinanie muskolow a na koniec sezonu i tak aprilia bedzie pierwsza.
OdpowiedzZobaczymy co siê bêdzie dzia³o w Hiszpani. Puki nie zobaczê to nie uwierzê. Phillip island zawsze by³o trudne dla motocykli R4. Ju¿ nie ma Biaggiego który zawsze ratowa³ Aprili ty³ek.
OdpowiedzCud :-) hahaha
OdpowiedzI to przewidzia³em w zesz³ym ju¿ roku, prawa fizyki s± nie ub³agane, kto tego nie rozumie, niech wraca do szko³y... 215-220 KM i 330 km/h 4 cylindrówek to nie 200-205 KM i 310 km/h Panigale
Odpowiedzto dlaczego Checa na Panigale wygra³ kwalifikacje?
OdpowiedzPoniewa¿ przejazd jednego dobrego okr±¿enia ma siê nijak do utrzymania dobrego tempa w ca³ym wy¶cigu ;)
Odpowiedzzw³aszcza, ¿e nie przejecha³ tego wy¶cigu.... widzê, ¿e mamy tu nowego speca od wszystkiego, który s³ucha³ relacji i wie jeszcze swoje. a w jakim jêzyku i na jakim kanale by³a ta relacja?
OdpowiedzCheca jeszcze przed ty zanim wjecha³ w Melandriego zacz±³ wyra¼nie traciæ. Relacje by³y na wszystkich eurosportach (Polski, Angielski, Holenderski itd...
Odpowiedzi w polskim ci powiedzieli o skrzyni? a kto im powiedzia³?
Odpowiedz