tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 World Superbike Brno 2010 po polsku
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

World Superbike Brno 2010 po polsku

Autor: ¯mija 2010.07.16, 12:35 4 Drukuj

Tegoroczna runda World Superbike w Brnie przyniosła z sobą mnóstwo emocji, a wiele z nich dostarczyli polscy zawodnicy!

Tegoroczna runda World Superbike w Brnie przyniosła z sobą wiele emocji. Jak co roku padok w Brnie zapełnił się ciężarówkami i hospitality największych światowych teamów, a na trybunach zasiadło tysiące kibiców z różnych krajów. Jak wspomnieliśmy w poprzedniej części relacji, wśród nich nie zabrakło także Polaków. Mamy nadzieję, że z roku na rok będzie ich przyjeżdżało tam coraz więcej, a przede wszystkim, że tak jak w trakcie minionej rundy, będą mieli powody do radości. Na polach startowych, podobnie jak w roku ubiegłym, można było zobaczyć aż czterech Polaków, którzy z różnym skutkiem postanowili stawić czoła światowej czołówce. Kiedy pierwsze emocje już opadły, postanowiliśmy zapytać zawodników o ich wrażenia po rundzie w Brnie.

NAS Analytics TAG

Zacznijmy zatem od piątkowych zmagań Mateusza Korobacza, który z dziką kartą wystartował w klasie Superstock 600. Jak pamiętamy, w roku ubiegłym w tej klasie mogliśmy zobaczyć Andrzeja Chmielewskiego, który pomimo nieukończenia wyścigu w Brnie, miniony sezon zwieńczył 11. pozycją w generalce. Jak powiedział Mateusz: „Z perspektywy czasu emocje, które towarzyszyły mi podczas startu w klasie Superstock 600, mogę porównać do mojego pierwszego startu w pucharze Fiat Yamaha Cup, kiedy po raz pierwszy miałem do czynienia z motocyklem o pojemności 600. Mogłoby się wydawać, że obiekt, jakim jest Brno powinien być mi bliski i przyjazny z uwagi na udział m.in. w majowym wyścigu WMMP.

W rzeczywistości wszystko okazało się być zupełnie inne. Począwszy od przebywania na paddocku w sąsiedztwie najlepszych teamów na świecie, a skończywszy na ilości kibiców uczestniczących w tym evencie. Jeszcze 3 lata temu nie sądziłem, że kiedyś wsiądę na motocykl, że będę się ścigał i zawitam kiedyś na zawodach tak wysokiej rangi. Wyścigi oglądałem tylko w telewizji i już wtedy włos jeżył mi się na całym ciele. Minęły dwa sezony, pstryk palcami i sam uczestniczę w Mistrzostwach Europy!

Przepaść pomiędzy klasą Superstock 600 w Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostwach Polski, a tą przy World Superbike jest niesamowita. Pomimo tego, właśnie w tej drugiej chciałbym jeździć i nabierać doświadczenia. Dojechałem ostatni, ale ukończyłem wyścig i jestem z tego bardzo zadowolony. Jeden weekend, a zupełnie zmienia świadomość wyścigów motocyklowych. Mam nadzieję, że w przyszłym roku uda nam się wystartować w pełnym cyklu tych zawodów i wraz z moim Teamem POLand POSITION będziemy walczyć o lepsze miejsca. Tymczasem pozdrawiam i do zobaczenia w Moście!”

W klasie Superstock 1000 nasze barwy reprezentuje przez cały sezon dwóch zawodników. Żadnemu z nich jednak szczęście w czeskim wyścigu nie dopisało i nie ukończyli niedzielnych zmagań. Po groźnie wyglądającym wypadku Marcina Walkowiaka wszystko zdawało się być w porządku. Wstępne informacje mówiły jedynie o obiciach i braku większych kontuzji. Teraz jednak, w rozmowie z Marcinem dowiedzieliśmy się, że konieczna będzie interwencja lekarza i przeprowadzenie operacji. Start w kolejnej rundzie Mistrzostw Europy na Silverstone zależeć zatem będzie od stanu zdrowia Marcina. Życzymy szybkiego powrotu do zdrowia!

Dla Mateusza Stokłosy sezon 2010 to zmiana zarówno teamu jak i motocykla. Ścigający się w barwach zespołu Lammert Motorsport, Mateusz opowiedział o Brnie: „Byłem bardzo zmotywowany do jazdy i rywalizacji w trakcie czeskich wyścigów w Brnie. Rundę tą można nazwać prawie że domową. Wszystko wskazywało na to, że będzie dobrze, jednak w praktyce wyszło trochę inaczej. Na początku pierwszej kwalifikacji miałem dosyć mocny upadek i uszkodziłem sobie prawą rękę. Po starcie w drugiej kwalifikacji i warm-upie czułem już, że nie dam rady pojechać. Pomimo tego, wystartowałem w wyścigu, bo bardzo mi na tym zależało. Odniesiona kontuzja niestety dawała się coraz mocniej we znaki i finalnie musiałem wycofać się z wyścigu. Ten sezon to zarówno zmiany barwy teamu, jak i samego motocykla. BMW S1000RR, którego dosiadam to bardzo dobry sprzęt. W tym sezonie koncentruję się przede wszystkim na treningach i wjeżdżeniu się w nowy sprzęt. Mam nadzieję, że już na kolejnej rundzie w Silverstone uda mi się powalczyć o dobrą pozycję. Pozdrawiam wszystkich czytelników!”

Wisienką na torcie tegorocznych zmagań okazał się udany debiut Daniela Bukowskiego w klasie Supersport. Dojechał on na znakomitej, trzynastej pozycji, zaskakując nie tylko nas, ale również cały team Parklagar Honda.

Daniel Bukowski: „Ten weekend to było coś!! Debiut w Mistrzostwach Świata, wspólny boks z Lavertym i kozacka Honda ze stajni Parkalgar. Kiedy w czwartek zobaczyłem motocykl po raz pierwszy, pomyślałem, że szkoda, że nie leżę teraz na brzuchu na piaszczystej plaży, bo tylko wtedy mógłbym ukryć jak wielkie było moje podniecenie. Dobrze, że Komorowski wygrał wybory, bo w przeciwnym razie zaoferowałbym swoją pracę w zespole choćby za darmo, nawet jako sprzątacza kibli, byle tylko nie wracać do kraju.

Kiedy nadszedł piątek, po obowiązkowym briefingu wreszcie mogłem zasiąść na moim nowym koniu. Pomyśleć, że jeszcze dwa tygodnie wcześniej mogłem o nim tylko pomarzyć. Dzięki pomocy Igora Piaseckiego stał przede mną i zapraszał do jazdy. Zrobiło to na mnie piorunujące wrażenie. Mocy pod dostatkiem, pełna kontrola trakcji, neutralne prowadzenie, tylko z hamowaniem miałem małe problemy, ale dzielni technicy znaleźli dość optymalne ustawienia. Możecie mi nie wierzyć, ale przez cały weekend nawet przez chwilę nie spojrzałem na stan opon, czy ciśnienia, nie wspominając już o chwyceniu jakiegokolwiek narzędzia do ręki. Po prostu pełna profeska - jazda i nic więcej. Tak jak powinno się ścigać!

Druga czasówka minęła trochę nie po mojej myśli. Z piętnastej pozycji spadłem na dwudziestą, jednak w czasówkach nigdy dobry nie byłem. Pomyślałem, że wyścig trwa przecież osiemnaście okrążeń... Być może niektórzy powiedzą, że pojechałem kiepsko, bo zająłem dopiero 13. pozycję w wyścigu, inni zaś, że znakomicie. Ja powiem tylko jedno: dziękuję wszystkim, którzy w jakikolwiek sposób przyczynili się do realizacji tego weekendu. Jako jeden z niewielu polskich zawodników dowiedziałem się i przekonałem na własnej skórze, jak pracuje w pełni profesjonalny team i do jakiego celu chcę podążać. A przy tym wszystkim przywiozłem jeszcze 3 punkty, które mam nadzieję nie są ostatnimi w tym sezonie...

Dziękuję menadżerowi Igorowi Piaseckiemu, Kopalni Bogdanka i pozostałym partnerom, którzy umożliwili mi ten start, ale dziękuję także, a może i przede wszystkim mojej najwspanialszej Ewce i wszystkim najbliższym, rodzinie, przyjaciołom i całemu zespołowi oraz wszystkim, którzy trzymali kciuki w Brnie i przed telewizorami., Wasze smsy i dobre słowa działały bardzo budująco. Wiem doskonale, że ten występ nie jest sukcesem moim, ale wielu, wielu ludzi wspierających mnie na co dzień. DZIĘKUJĘ WAM WSZYSTKIM i mam nadzieję, że uda nam się to powtórzyć!”

Poniżej prezentujemy materiał video nakręcony przez team Bogdanka Racing:

Cieszymy się, że Polacy mogą pokazać się w światowych seriach wyścigowych. Oby częściej i z coraz lepszymi wynikami! Czeską rundę Mistrzostw World Superbike mogliśmy przeżywać wspólnie, z Wami - czytelnikami Ścigacz.pl. Stało się tak za sprawą uprzejmości firmy Pirelli Polska, dzięki niej zorganizowaliśmy dla Was konkurs z dwudziestoma pięcioma wejściówkami na Autodrom Brno.

Przed nami zaś kolejna runda WMMP, która odbędzie się już w następny weekend, 24-25. lipca w Moście.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia

Na imprezy je¼dzimy na paliwach BP Ultimate

NAS Analytics TAG

ultimate helios

Relacja powsta³a dziêki wspó³pracy z Pirelli

logo-pirelli

Wyscig klasy Superstock1000Wyscig Superstock1000 Brno
Wyscig klasy Superbike Brno 2010superstock 600 prowadzi stawke GUARNONI Jeremy
KARLSEN Frederik stawka superstock 600Kwalifikacje klasy Superbike
ktm rc8r VIVARELLI Nico sstk1000LANUSSE Romain sstk 600
Tor w Brnie Omega wyscig Superstock100Wypadek wyscig World Superbike Brno
wyjazd z pitlane na tortriumf na torze
VERMEULEN Chris kawasaki sbkTOSELAND James sbk
VIVARELLI ktm sstk1000XAUS Ruben superbike s1000rr
SALOM David ssp600PRAIA Miguel supersport 600
SEMBERA Michal s1000rr sstk 1000ruben xaus sbk
camier leon 2 sbkDaniel Bukowski Brno 2010 Supersport
DAVIES Chaz ssp 600 triumphburnout na torze
CRUTCHLOW Cal sbk yamahaducato xerox sbk 1198
Daniel Bukowski Supersport BrnoDaniel Bukowski Supersport Brno 1
Mateusz Stoklosa pechowy koniec wyscigumichel fabrizio sbk
NEUKIRCHNER Max 76 sbkNEUKIRCHNER Max honda sbk
biaggi max 3 sbkBERGER Maxime sstk 100
BUKOWSKI Daniel Supersport 600 Honda CBR600RRSVITOK Tomas sstk 1000
SYKES Tom sbkBARONI Lorenzo sstk 1000
87 ZANETTI Lorenzo i 86 BADOVINI Ayrton sstk 100Badovini burn out Brno
Antonelli Team Lorini Honda CBR 1000RRANTONELLI Andrea sstk 1000
KRAJCI Tomas sstk 600haga zawsze drugi sbk
IANNUZZO Vittorio ssp 600James Toseland World Superbike Brno 2010
Laverty Eugene supersport 600leon haslam suzuki sbk
Maxime Berger tor BrnoLOMBARDI Berardino sstk 600
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê