Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 110
Pokaż wszystkie komentarzeWitam. Prawo jazdy posiadam od 2 lat. Wcześniej nie jeździłem niczym. Od zdania kat. A miałem okazję przjechać się kilka razy varadero 125 oraz cb 900(na którego prędko nie wsiąde). I mam pytanie czy kawasaki er6n jest mądrym wyborem. Czy moc nie jest zbyt duża? Jestem raczej dość spokojnym ludzikiem, i szukam właśnie motocykla typu naked i zauważyłem że er6n ma stosunkowo niską moc w tej klasie pojemności. Byłbym wdzięczny za informacje/porady
OdpowiedzJa mialem podobna droge.Po zdaniu prawka szukalem dlugo i byly rozne pomysly na pierwszy sprzet.Nieoczekiwanie wyskoczyla Honda VF750 Magna.I to bylo to polaczenie, ktorego szukalem.Po roku jazdy (ok 3500 km) jest w porzadku.Szkodza, ze Honda juz nie robi takich modeli.Niby cruiser ale nie za wielki i moc 88 KM jest calkowicie wystarczajaca.Do opanowania z takim motorem. Dynamika i komfot jazdy OK
OdpowiedzER6n jest bardzo fajnym wyborem, moc nie jest zbyt duża. Ja zasadniczo w ogóle nie rozumiem stwierdzenia "moc zbyt duża". W ER6n, jak i w większości motocykli montowany jest taki fajny modulator mocy, obsługuje się prawą ręką - kręcisz do Siebie = więcej mocy, od Siebie = mniej, nawet sprzęgłem możesz pomóc ;) To co dla Ciebie istotne to poręczność i łatwość prowadzenia na początek. ER6n jest w tym bardziej niż OK. Jak się skupisz na rzeczach właściwych na początku zabawy, na pozycji na moto, właściwej linii, przeciwskrętach, hamowaniach, płynnej zmianie biegów, dostosowaniu prędkości itp. to nie zauważysz nawet, że pod manetką śpi nieużywane ileśtam koni. Jak jesteś głupi to i 50'cioma kucami zabijesz się w tydzień. Moc nie robi krzywdy, prędkość tak. Zasadniczo, głównie nagła utrata prędkości :) Jak znasz charakterystykę tego, na czym jedziesz, to wiesz, czego unikać, gdzie drzemią niebezpieczne pokłady porywczości w danym motocyklu. Mała rada - na początku jazd, przed zejściem w zakręt wbij bieg wyżej, niż by Ci się wydawało. Bo to zasadniczo jedyny moment, kiedy nadmiar mocy może lekko ugryźć... ale też niekoniecznie, ER6 to nie R6, mimo, że brzmią podobnie. PS. nie pitolę od rzeczy, zaczynałem na Hornecie (100km) i jakoś żyję. Fakt - brzmienie silnika powyżej 7000rpm poznałem w połowie drugiego sezonu latania, ale nikt Ci nie każe wyciskać 100% z maszyny, to nie Moto GP. PS2. ... i nigdy nie jeźdź w grupie, która Cię namawia do przekraczania własnych ograniczeń, bo odwiedzisz szpital bardzo szybko PS3. najpierw dobry ciuch, kask butki i rękawice, reszta na moto - nigdy odwrotnie, tak se marudzę, już spadam. Szerokości
OdpowiedzDziękuję za tak wyczerpującą odpowiedź. Motocykl planuję już zakupić na następny sezon, i ma być to właśnie sprzęt do poruszania się głównie po mieście, do pracy na uczelnie oraz na krótkie wypady poza miasto. Wspomniałeś o hornecie. Jeżdżę ze znajomym do pracy cb900 i szczerze to nie jest motocykl dla mnie. Fakt faktem znajomy jeździ agresywnie co mi się za bardzo nie podoba ale moc drzemiąca w tym motocyklu póki co mnie przerasta. Dziękuję raz jeszcze za odpowiedź. Pozdrawiam
OdpowiedzCieszę się, że mogłem pomóc. Skoro kupujesz w następnym sezonie, to może w tym skorzystaj z oferty jakiejś wypożyczalni? Sezonu jeszcze sporo, a to fajny sposób, żeby się poprzymierzać i zobaczyć, czy bardziej Ci leży jak się leży, czy może siedzi, a może najlepiej z nogami szeroko i jak pyrka powoli z wydechu. Ważne, żebyś nie kupował oczami, a posiedział trochę na tym co chcesz kupić. Mi się na ten przykład diablo podobało CBR F4i, niby prawie to samo co do pozycji co Hornet, ale jak na to wlazłem to wiedziałem, że po 2-3h jazdy zostawię toto przy drodze i wrócę pieszo z bólami wszędzie ;)
Odpowiedz