Wargala i Pawelec - pierwsze testy
Ju¿ we wtorek (10.03.09) pierwsze testy swoich nowych motocykli przeprowadz± w Hiszpanii zawodnicy Yamaha Motor Deutschland, £ukasz Wargala i Andrzej Pawelec.
Polacy, którzy przygotowuj± siê do startu w presti¿owych Motocyklowych Mistrzostwach Niemiec klasy IDM Superbike, przez trzy dni je¼dziæ bêd± po torze Albacete, sk±d nastêpnie udadz± siê na dwudniowe testy w Walencji.
£ukasz Wargala, który w tym roku zadebiutuje w IDM Superbike, w listopadzie zapozna³ siê ju¿ ze swoim nowym zespo³em podczas testów w hiszpañskiej Kartagenie. Jazdy w Albacete i Walencji bêd± dla 25'latka wa¿nym sprawdzianem przed rozpoczynaj±cym siê pod koniec kwietnia sezonem. Zielonogórzanin zapozna siê w ich trakcie z now± Yamah± R1 oraz ogumieniem Dunlop, ale jest przekonany, ¿e a¿ piêæ dni na torze wystarczy na znalezienie odpowiednich ustawieñ i dopasowanie pakietu do swoich potrzeb.
Andrzej Pawelec dla zespo³u Michaela Galinskiego ¶ciga³ siê ju¿ w poprzednim sezonie. Po roku nauki, sze¶ciokrotny Mistrz Polski liczy na regularn± walkê o czo³owe pozycje. 29'latek z Nowego Tomy¶la co prawda od ostatniej rundy minionego sezonu nie dosiada³ motocykla wy¶cigowego, ale ostro trenowa³ i jest gotowy na piêæ wyczerpuj±cych dni testów na dwóch najbardziej wymagaj±cych torach w Hiszpanii.
Dla obu zawodników nadchodz±ce jazdy w Albacete bêd± pierwsz± okazj± do zapoznania siê z now± Yamah± YZF-R1. Motocykl w specyfikacji 2009 wykorzystuje rozwi±zania zaczerpniête wprost z modelu M1, prototypu, którym legendarny Valentino Rossi wywalczy³ rok temu swój szósty tytu³ Mistrza ¦wiata w królewskiej klasie MotoGP.
G³ównym atutem nowej R1'ki jest silnik typu „big-bang". Czterocylindrowa jednostka napêdowa o mocy maksymalnej przekraczaj±cej dwie¶cie koni mechanicznych, wyposa¿ona jest w wa³ korbowy o k±cie rozwarcia czopów wynosz±cym 90 stopni. Dziêki niemu maszyna zapewnia niesamowicie liniowy przyrost mocy, jednocze¶nie ³agodniej obchodz±c siê z tylnym ogumieniem.
Na pocz±tku marca fabryczny zespó³ Yamahy potwierdzi³ potencja³ nowego motocykla dominuj±c w pierwszej rundzie Mistrzostw ¦wiata klasy Superbike. Na australijskim torze Phillip Island debiutuj±cy w serii Amerykanin Ben Spies by³ najszybszy zarówno w kwalifikacjach, jak i w jednym z dwóch wy¶cigów. Wargala i Pawelec licz±, ¿e nowa R1'ka tak¿e pomo¿e im w imponuj±cej je¼dzie w IDM Superbike.
£ukasz Wargala
„Podczas testów w Kartagenie by³em trochê wolniejszy od Niny, Joerga i Andrzeja. W Albacete i Walencji chcia³bym t± stratê zredukowaæ, ale nie to bêdzie najwa¿niejsze. Przede wszystkim chcê nauczyæ siê jak najwiêcej od zespo³u, który jest jedn± z najbardziej do¶wiadczonych ekip w Niemczech. Szef teamu, Michael Galinski, obieca³ mi, ¿e bardzo dok³adnie skupi siê na mnie jako na debiutancie i w mo¿liwie jak najlepszy sposób przygotuje do sezonu. Po raz pierwszy wsi±dê tak¿e na now± R1'kê. Podobno jest niesamowicie szybka, dlatego pok³adam w niej spore nadzieje. ¦wietny debiut Bena Spiesa w World Superbike potwierdza potencja³ tego motocykla. Michael powiedzia³ mi niedawno, ¿e ta maszyna zrewolucjonizuje w tym roku wy¶cigi i bardzo na to liczê."
Andrzej Pawelec
„Po zimowej przerwie nie mogê doczekaæ siê ju¿ pierwszego kontaktu z now± Yamah±. Nasz zespó³ pracowa³ bardzo ciê¿ko nad przygotowaniem R1'ek w specyfikacji 2009 i wiem, ¿e ca³a ekipa ma w tym roku wysokie oczekiwania. Nigdy wcze¶niej nie je¼dzi³em po torze w Albacete, ale cieszê siê, ¿e to od niego rozpoczniemy nasze przygotowania. Chcê siê tam oswoiæ z now± maszyn± i rozje¼dziæ, a nastêpnie sprawdziæ, czy na dobrze mi znanej Walencji uda mi siê pojechaæ szybciej ni¿ podczas ubieg³orocznych testów. Mamy tak¿e sporo opon do przetestowania, wiêc czeka nas du¿o pracy."
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzena miejscu Wargaly zastanowil bym sie jeszcze raz nad sensem startu w IDM. W Poznaniu brakuje mu do polskiej czolowki 7 sec. Na torach w Niemczech ta roznica bedzie jesczcze wieksza. Skaczac do ...
OdpowiedzCh³opak zaliczy³ jeden sezon w Polsce i chce siê rozwijaæ. Bardzo dobrze robi, bo zostaj±c na kolejnych dziesiêæ lat na torze w Poznaniu skoñczy³by jak nasi "mistrzowie" w³asnego podwórka... Widocznie chce osi±gn±æ wiêcej, wiêc wypada trzymaæ za niego kciuki.
OdpowiedzPatrzac tak na ten komentarz mozna by powiedziec ..... "masz racje". Ale idac za ta logika powinien kazdy amator startowac od razu w mistrzostwach Polski nie rozmieniajac sie na Rookie lub jakies cupy markowe typu Fiat-Yamaha. Jego postepy w ciagu zeszlego roku nie daja nadziei na ten skok, ktory jest mu potrzebny, zeby nie byc dublowanym dwukrotnie co wyscig.Maciek
OdpowiedzAle, moze nie mam racji i chlopak da rade. Jesli te czasy z Albacete sie zgadzaja, i byl tylko 0,5 sec wolniejszy od Pawelca i tylko 2 sec od Teucherta, to jest to z pewnoscia juz doze osiagniecie.
Odpowiedz