tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 WSBK Aragon 2011 - Biaggi i Melandri
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

WSBK Aragon 2011 - Biaggi i Melandri

Autor: Lovtza 2011.06.20, 08:32 9 Drukuj

Po raz pierwszy na nowym torze wyścigowym w hiszpańskiej Aragonii rozegrano rundę WSBK. Dla wielu zespołów i zawodników jest to jednak obiekt znany z testów i treningów. Pomimo swojej krótkiej historii Aragon zdążył już wyrobić sobie opinię toru szybkiego, ekscytującego i wymagającego technicznie. Mając to wszystko na uwadze trudno było spekulować co do rozstrzygnięć i rzeczywiście na hiszpańskim torze nie zabrakło emocji i niespodzianek.

Wyścig Superbike I

Z pole position ruszył Marco Melandri i to on objął prowadzenie tuż po starcie. Drugi jest Biaggi, a z tyłu szybko na trzecią pozycję przebija się Checa. Szybko, jeszcze przed końcem pierwszego okrążenia, Max wychodzi na prowadzenie. Po chwilowym spadku na czwartą pozycje Carlosowi Chece bardzo opornie idzie pogoń za Melandrim i Biaggim.

Niestety na ósmym okrążeniu z toru wypada Checa, a dwa okrążenia wcześniej wyścig ukończył przedwcześnie także Kuba Smrz. Upada także Fabrizio, tymczasem Melandri zaczyna przyciskać coraz mocniej Maxa. Na pięć kółek przed metą Biaggi popełnia, chyba już tradycyjnie błąd, wypluwa go na jednym z zakrętów na zewnątrz i Melandri bezkolizyjnie wychodzi na prowadzenie.

Za parą liderów samotnie jedzie Camier, a dalej toczy się zacięta walka między Lavertym, Hagą, Syksem oraz Lascorz.

Wygrywa Melandrii, drugi jest Biaggi, trzeci Camier. Pełna klasyfikacja:

1. Marco Melandri (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 40′01.968
2. Max Biaggi (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 40′03.540
3. Leon Camier (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 40′04.400
4. Eugene Laverty (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 40′12.767
5. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team Superbike) Kawasaki ZX-10R 40′12.815
6. Noriyuki Haga (PATA Racing Team Aprilia) Aprilia RSV4 Factory 40′13.899
7. Joan Lascorz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 40′14.559
8. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 40′18.922
9. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 40′26.173
10. Troy Corser (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 40′26.662
11. Sylvain Guintoli (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 40′26.699
12. Chris Vermeulen (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 40′32.375
13. Maxime Berger (Supersonic Racing Team) Ducati 1098R 40′36.075
14. Roberto Rolfo (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 40′39.201

Wyścig Superbike II

Ze startu jak z katapulty startuje Biaggi. Już na pierwszym kółku leżą Smrz, Corser oraz Berger. Do grona pechowców szybko dołącza też Sykes. Początek drugiego wyścigu przypomina to co działo się w pierwszym biegu. Prowadzi Biaggi, którego gonią Melandri i Checa.

Z tyłu toczy się zacięta walka o kolejne pozycje, czwarty jedzie Fabrizio, za jego plecami zacięta walka której uczestnikami są Lascorz, Haga, Laverty i Camier. Haslam i Badovini, obaj na BMW zamykają pierwszą dziesiątkę. Melandri po uślizgu przedniego koła cudem opanowuje swoją R1 i traci kontakt z Biaggim na pięć kółek przed metą. Max może teraz spokojnie skupić się na dowiezieniu prowadzenia do mety. Ostatnie okrążenia przebiegają bez sensacji. Biaggi po raz pierwszy wygrywa w tym sezonie, drugi dojeżdża Melandri, trzeci jest Checa.

1. Max Biaggi (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 40′04.407
2. Marco Melandri (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 40′09.216
3. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 40′11.351
4. Michel Fabrizio (Team Suzuki Alstare) Suzuki GSX-R1000 40′13.408
5. Joan Lascorz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 40′15.969
6. Eugene Laverty (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 40′18.695
7. Noriyuki Haga (PATA Racing Team Aprilia) Aprilia RSV4 Factory 40′19.545
8. Leon Camier (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 40′22.067
9. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 40′28.591
10. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 40′29.083
11. Sylvain Guintoli (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 40′33.707
12. Mark Aitchison (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 40′37.570
13. Roberto Rolfo (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 40′42.487
14. Chris Vermeulen (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 40′53.449
15. Lorenzo Lanzi (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 40′57.563
RT. Ruben Xaus (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 25′18.247
RT. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team Superbike) Kawasaki ZX-10R 12′04.791
RT. Jakub Smrz (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 8′16.172
RT. Maxime Berger (Supersonic Racing Team) Ducati 1098R 1′59.159
RT. Troy Corser (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 

Wyścig Supersport

Wyścig rozpoczyna doskonale rozpoczyna Parkes, który z pole position wychodzi na prowadzenie. Paweł zawalił start i z 16 pola startowego spadł na 23 pozycję, co zmusiło go do żmudnego odrabiania strat.  Na drugim okrążeniu Elison popełnia błąd, wyjeżdża z toru i traci świetne siódme miejsce lądując w drugiej dziesiątce, ostatecznie nie kończy jednak wyścigu.

Na czele utrzymuje się Parkes, za nim Davies i Lowes.  Kolejna trójka - Scassa Salom, Roccoli serwują spektakularne widowisko wymieniając się miejscami. Tymczasem Paweł odzyskuje kolejne pozycje szybko przebijając się do drugiej dziesiątki. Na cztery kółka przed metą z toru wypada Scassa.

W końcówce wyścigu Parkes, ciągle na prowadzeniu musi się sporo napracować, aby utrzymać rywali za plecami, szczególnie że Davies mocno naciska kierowcę Kawasaki. Naciski te dają skutek na trzy okrążenia przed końcem toru, gdzie Parkesowi odjeżdża przednie koło i Australijczyk wypada z walki. Na mecie pierwszy jest Davies, drugi Lowes, trzeci Salom. Szkopek dojeżdża na 13, punktowanej pozycji.

Wyniki:

1. Chaz Davies (Yamaha ParkinGO Team) Yamaha YZF R6 37'06.751
2. Sam Lowes (Parkalgar Honda) Honda CBR600RR 37'07.315
3. David Salom (Kawasaki Motocard.com) Kawasaki ZX-6R 37'11.396
4. Massimo Roccoli (Lorenzini by Leoni) Kawasaki ZX-6R 37'17.735
5. Roberto Tamburini (Bike Service R.T.) Yamaha YZF R6 37'30.543
6. Gino Rea (Step Racing Team) Honda CBR600RR 37'30.760
7. Fabien Foret (Hannspree Ten Kate Honda) Honda CBR600RR 37'31.048
8. Robbin Harms (Harms Benjan Racing Team) Honda CBR600RR 37'40.601
9. Miguel Praia (Parkalgar Honda) Honda CBR600RR 37'49.408
10. Florian Marino (Hannspree Ten Kate Honda) Honda CBR600RR 37'49.409
11. Vladimir Ivanov (Step Racing Team) Honda CBR600RR 38'03.698
12. Balazs Nemeth (Team Hungary Toth) Honda CBR600RR 38'09.384
13. Pawel Szkopek (Bogdanka PTR Honda) Honda CBR600RR 38'13.129
14. Danilo Dell'Omo (Suriano Racing Team) Triumph Daytona 675 38'19.734
15. Imre Toth (Team Hungary Toth) Honda CBR600RR 38'28.414
16. Alexander Lundh (Cresto Guide Racing Team) Honda CBR600RR 38'29.819
17. Roman Stamm (MACH Racing) Honda CBR600RR 38'43.405
18. Yves Polzer (Team MRC Austria) Yamaha YZF R6 39'09.372
19. Mitchell Pirotta (KUJA Racing) Honda CBR600RR 39'12.397
20. Eduard Blokhin (RivaMoto) Yamaha YZF R6 38'35.540
RT. Broc Parkes (Kawasaki Motocard.com) Kawasaki ZX-6R 30'55.410
RT. Luca Scassa (Yamaha ParkinGO Team) Yamaha YZF R6 28'57.538
RT. Ondrej Jezek (SMS Racing) Honda CBR600RR 27'39.784
RT. Ronan Quarmby (Suriano Racing Team) Triumph Daytona 675 25'40.479
RT. Vittorio Iannuzzo (Lorenzini by Leoni) Kawasaki ZX-6R 23'28.672
RT. Marko Jerman (MD Team Jerman) Triumph Daytona 675 21'46.883
RT. Luca Marconi (Bike Service R.T.) Yamaha YZF R6 7'03.181
RT. James Ellison (Bogdanka PTR Honda) Honda CBR600RR 4'12.229

Wyścig Superstock 1000

Trzeci z czterech wyścigów dużych stocków w tym sezonie wygrał Davide Giugliano na Ducati. Nie miał łatwego zadania, bo po błędzie pod koniec wyścigu, musiał bronić się przed silnie atakującym go Lorenzo Zanetti. Pojedynek o ostatni stopień podium również był bardzo zacięty, ale finalnie to Danilo Petrucci finiszował przed Niccolo Canepa. Polak, Marcin Walkowiak z Bogdanka PTR Honda startował z 24. pozycji i po kilku zawirowaniach w pierwszej połowie wyścigu, awansował na 19. lokatę. Prowadząc przed trzema innymi zawodnikami, dowiózł ten wynik do mety.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 5
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: 9 22/06/2011 08:23

9

Odpowiedz
Autor: kw 20/06/2011 19:30

W superstockach

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę