WSBK 2021: Pirelli podsumowuje rundê Mistrzostw ¦wiata Superbike na torze Estoril. Jakie opony wybierali zawodnicy?
Za nami niezwykle emocjonująca runda Mistrzostw Świata Superbike, która odbyła się na portugalskim torze Estoril. Swoje podsumowanie przygotowało także Pirelli, które jest oficjalnym dostawcą opon dla zawodników wszystkich klas.
Przypomnijmy, że w sobotnich kwalifikacjach Superpole, niedzielnym wyścigu Superpole oraz drugim wyścigu Superbike triumfował Jonathan Rea. W sobotę, dzięki odważnemu wyborowi opon oraz płynnej jeździe triumfował Scott Redding. W klasie Supersport kwalifikacje wygrał Federico Caricasulo. Sobotni wyścig należał do Stevena Odendaala, który dzięki brawurowemu wyprzedzaniu na prostej startowej, na początku ostatniego okrążenia objął prowadzenie i wygrał. W niedzielę Odendaal próbował powtórzyć swój manewr, ale Dominique Aegerter odbił pierwsze miejsce i dowiózł je do mety.
W pierwszym wyścigu Superbike nagrodę Pirelli Best Lap Award zdobył Toprak Razgatlioglu jadący na motocyklu Yamaha YZF-R1, który na drugim okrążeniu wykręcił czas 1'36.877. W kwestii przednich opon zawodnicy najczęściej wybierali najnowszą mieszankę Z0628 SC1 i postawiło na nią 9 z 22 startujących. Najczęściej wybieraną tylną mieszanką była standardowa SCX, na którą postawiło 15 z 22 zawodników. Scott Redding zaryzykował wybierając super miękką oponę SCX i to ryzyko się opłaciło.
W niedzielnym Superpole Race nagrodę Pirelli Best Lap Award zgarnął Jonathan Rea, który na 8. okrążeniu wykręcił swoim Kawasaki ZX-10RR czas 1'36.670. Spośród przednich opon zawodnicy najczęściej wybierali miękką oponę Y1231, która trafiła do 10 z 22 motocykli. W przypadku tylnych opon najczęściej wybierana była super miękka SCX, która znalazła się u 19 z 22 zawodników. W drugim wyścigu Superbike agroda za najlepsze okrążenie ponownie trafiła do Jonathana Rea, który na 11. okrążeniu pojechał z czasem 1'37.190. W przypadku przednich opon 9 z 22 zawodników postawiło na miękką Z0628, a w przypadku tylnych najbardziej popularna była super miękka opona SCX, którą wybrało 18 z 22 startujących.
W pierwszym wyścigu Supersport najlepszy czas okrążenia miał Niki Tuuli jadący na motocyklu MV Agusta F3 675 po tym, jak na 8. kółku pojechał z czasem 1'40.700. Zawodnicy Supersport nie byli aż tak skorzy do eksperymentów jak klasa Superbike. Aż 25 z 27 startujących wybrało na przód standardową oponę SC1, a na tył wszyscy założyli standardową SC0. W drugim wyścigu Pirelli Best Lap Award powędrowało do Raffaele De Rosy, który na swoim Kawasaki ZX-6R pokonał 4. okrążenie w 1'40.454. Na przednich kołach w 25 na 27 przypadków gościła opona soft standard SC1, a na tył aż 26 z 27 zawodników wybrało oponę soft standard SC0.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze