tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 WSBK: A jednak! Limit obrotów dla Ducati zmniejszony!
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

WSBK: A jednak! Limit obrotów dla Ducati zmniejszony!

Autor: Janusz Bębenek 2019.04.11, 10:51 Drukuj

Po pierwszych trzech wyścigach sezonu 2019 World Superbike i całkowitej dominacji Alvaro Bautisty na Ducati Panigale V4R, komisja techniczna zdecydowała się dokonać kilku korekt w limitach maksymalnych obrotów dla kilku maszyn. Czterocylindrowe Ducati straciło 250 obr/min, natomiast wyraźnie zyskała Honda CBR1000RR - aż 500 obr/min.

Wyrównana rywalizacja to klucz do atrakcyjnego widowiska, a co za tym idzie zainteresowania mediów i kibiców, jest to więc świętość dla organizatorów każdych wyścigów, w tym oczywiście tak prestiżowych, jak WSBK. O tym, na jakiej podstawie ustalane są maksymalne obroty silników poszczególnych motocykli, pisaliśmy w poprzednim artykule. Dziś natomiast mamy już odpowiedź na pytanie, czy po pierwszych trzech wyścigach sezonu 2019 zostaną wprowadzone jakieś zmiany.

~~~~~------~~~~~

Owszem, zostaną. Alvaro Bautista na Ducati Panigale V4 będzie musiał poradzić sobie z maszyną "wykastrowaną" o 250 obr/min. Nie powinno być to problemem, ponieważ to nie w mocy motocykla tkwi sekret jego sukcesów. Poza tym ekipa Ducati testowała już te ustawienia na torze Aragon i jest w pełni świadoma zachowania pojazdu w takiej konfiguracji. Dużo uzyskała natomiast Honda, dla której początek sezonu jest bardzo nieudany, a trzej jej kierowcy mają problem z dobiciem do pierwszej dziesiątki. Od najbliższego wyścigu w Assen silnik CBR1000RR będzie się kręcił aż o 500 obr/min wyżej.

Ponadto dwie dominujące ekipy - Kawasaki i Ducati - muszą zamrozić program większych modyfikacji swoich maszyn i resztę sezonu przejeździć w aktualnej konfiguracji. Dotyczy to takich elementów silnika, jak głowice cylindrów czy wloty powietrza. Pozostałe ekipy będą mogły bez przeszkód rozwijać swoje motocykle.

Aktualne limity obrotów silnika dla poszczególnych motocykli WSBK:

  • Aprilia RSV4 - 14700 - bez zmian
  • BMW S1000RR - 14900 - bez zmian
  • Ducati Panigale 1199 - 12400 - bez zmian
  • Ducati Panigale V4R - 16100 - -250 obr/min
  • Honda CBR1000RR - 15050 - + 500 obr/min
  • Kawasaki ZX-10R  - 14600 - bez zmian
  • MV Agusta F4 RR - 14950 - bez zmian
  • Suzuki GSX-R1000RR - 14900 - bez zmian
  • Yamaha YZF-R1 - 14700 - bez zmian
  NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę